Gå til innhold

Anbefale vaskemaskin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal gå til innkjøp av ny vaskemaskin. Men det er jo en jungel der ute! Aner ikke hvilket merke som er å stole på eller hva man bør se etter. :forvirret:

Er det stor forskjell på 1600 og 1400 omdreininger?

Vi har tenkt å bruke ca 5000 kr. Ellers bør den være litt stor ( 5-6 kg ), vaske bra og ikke så mye restfukt i tøyet siden vi ikke har tørketrommel.

Noen som har noen anbefalinger? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har vaskemaskin fra Siemens, som vi er veldig fornøyde med. Men den ligger nok på ca 8000. Men så lenge du holder deg til safe merker, Simens, Miele så er nok sjansen der for at du skal være fornøyd.

Skrevet

Jeg har en AEG (hakket under Miele, Miele er best) som jeg er veldig fornøyd med. Den har 1400 omdreininger i minuttet, noe som holder i massevis. Den var riktignok litt dyr, betalte vel 8000, men den er absolutt å anbefale. Bråker veldig lite, selv ved sentrifungering.

Skrevet

Jeg har en sånn gøy som både vasker og tørker. Funker fint :)

Skrevet

Jeg ville valgt Siemens eller Bosch. Helst Miele, men de er så vannvittig dyre selv om de skal holde lenge... Jeg synes 1400 omdreininger fungerer greit nok.

Og jeg ville ikke valgt vaskemaskin og tørketrommel i ett. Det er veldig greit å slenge den våte vasken i tørketrommelen mens man vasker en ny vask. Mye mer effektivt!

Gjest Kaffegjesten
Skrevet

Har en Miele som nå er 18 år og har overlevd 3 unger og holder fortsatt ut med 2 voksne. Ikke en feil på alle de årene - og den går like stødig og trygt som da den var ny. Moren min har en som snart er 30 år gammel. Helt utrolig - og den går like godt. Neste gang jeg kjøper - hvis det blir noen neste gang må bli en Miele det også. Ungene må jo arve noe fint, ikke sant?

Skrevet

Pass på å få en maskin med energimerking A eller bedre. Så sparer du strøm. Du kan fort spare 50% på å velge A++ fremfor B.

Gjest -eline-
Skrevet

Hvis man har råd så er Miele det beste. Ellers så anbefaler jeg AEG. Denne Har både kjæresten og foreldrene mine kjøpt. Den er på salg til 3795,- med jevne mellomrom (noe som er billig for en tyskprodusert maskin... da jeg jobba som hvitevareselger hadde vi tilsvarende aeg-maskiner til salg for 4795,- og tapte *mye* penger for hver maskin som ble solgt...). 5 kg trommel, 1400 omdreininger, elektronisk (justerer tid/vann etter hvor mye tøy du vasker), stillegående, vasker rent, har ullvugge/håndvaskprogram, hurtigvask etc.

Modellen over har 6kg trommel, det eneste som skiller dem utifra den tekniske infoen tilgjengelig er trommelstørrelse, bittelitt lavere restfuktighet (1%...pga trommelstørrelse), mulighet for antikrøll og at den dyreste modellen har resttidsindikator/display og mulighet for utsettelse av starttid...

Skrevet

Har en Asko vaskemaskin ( og en Asko tørketrommel) og er veldig fornøyd. Det jeg vil tipse deg om er at jeg kjøpte vaskemaskin og tørketrommel i ett og samme kjøp og fikk dermed et knakende godt tilbud.

Husmusa

Skrevet

Jeg har nylig kjøpt vaskemaskin. Hadde de samme kriteriene som deg. Endte opp med en Siemens. Den maskinen jeg egentlig hadde tenkt på kostet 5000 kr, men så hadde de fått en ny modell med display som viser tiden igjen på vasken så jeg valgte denne. Tror det kanskje var en tusenlapp mer. Kjøpte den bare fordi jeg ble litt revet med. Greit å vite resttiden, men ingen nødvendighet. Kjøpte min på Expert Bonus. Er foreløpig veldig fornøyd, men jeg har bare hatt den en måned da ;) Den har iallfall større trommel en det jeg har hatt tidligere, så jeg har litt problemer med å få fyllt maskinen. Sentrifugen har en makshastighet på 1400.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...