Gå til innhold

Tekniske luksus problem...

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_huldra_*
Skrevet

Jeg har nylig fått meg ny kjærest. Han er fantastisk på alle måter (jeg er åpenbart nyforelska enda), men vi har et teknisk problem på sexfronten: Han er for stor til at det er teknisk gjennomførbart å bruke kondom: Jeg klarer ikke å få den på engang, han klarer etter intens innsats å få den på, men den strammer så hardt at han mister ereksjonen (og da blir det ikke så mye mer morro). Vi har prøvd oss med Grande fra RFSU, men det var ingen utpreget forbedring...

Har sett at det finnes XXL varianter av kondomer på netter, men er disse egentlig så mye større? Andre med lignende erfaring? Akkurat nå går det i sikre perioder og avhopping i svingen, men jeg tviler vel på om det er en så veldig god løsning i lengden.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_skeptisk_*
Skrevet

Du skryter vel ikke nå..? :gjeiper:

Gjest Gjest_huldra_*
Skrevet
Du skryter vel ikke nå..? :gjeiper:

Hadde det enda vært skryt... Jeg trodde vel egentlig ikke på det selv i begynnelsen. Det må jo finnes noen andre som har det samme problemet. (Og forresten så tror jeg nok at den i en ideel verden kunne vært bitte litt mindre...)

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt benevnelsen luksusproblem i dette tilfellet jeg...

Skrevet

RFSU grande:

Length: 190 mm

Thickness: 0.07 mm

Width: 53 mm

Trojan Magnum XL 12 pack

Length : 210mm

Width : 62mm

Condomi XXL

Length, 200mm

Width 54mm

http://www.ciao.co.uk/Trojan_Condoms__Review_5042857

Ikke så dum annmeldelse.

http://secure.condomania.com/condomwizard.asp?dept=64

God oversikt over ulike størrelser.

http://secure.condomania.com/TheyFit/theyf...number=C-TFC-12

Kjenner ikke til de, men ser intressant ut.

http://www.ripnroll.com/reality-girl.htm

Er heller ikke dum. Finnes billigere på ebay ol.

Gjest Gjest_huldra_*
Skrevet
Jeg skjønner ikke helt benevnelsen luksusproblem i dette tilfellet jeg...

Egentlig enig, men jeg har aldri tenkt på dette som et mulig problem, ogsåvidt jeg vet pleier jenter å slite med at den er for liten, ikke det motsatte.

Gjest Gjest_huldra_*
Skrevet
Trojan Magnum XL 12 pack

Takk! I vårt tilfelle er det nok vidden som er problemet, så kanskje noen sånne Trojan greier kan funke. Ikke helt sikker på om en cm mer vil gjøre den helt store forskjellen, kanskje vi rett og slett blir nødt til å gjennomføre noen målinger :fnise: Ikke helt sikker på hvor populært det blir...

Skrevet

Så noen "seksualopplysningsklipp" på nettsidene til den engelske tv-kanalen Channel 4, og i det programmet som handlet om kondomstørrelse kom det fram at standardkondomene egentlig bare passer perfekt til snopper med omkrets på 12 til 13cm. Var man over 13cm på det tykkeste punktet skulle man kjøpe større kondomer ellers var det fare for at de kunne sprekke, var man under 12cm skulle man kjøpe mindre kondomer, det var vel kanskje fordi de kunne gli av.. Jeg trodde faktisk det skulle litt mer (eller "mindre") til før vanlige "Rimi-kondomer" ikke var riktige, men jeg er desverre ikke seksuelt aktiv nok til å ha den helt store erfaringen med kondomer uansett.. Men det var jo litt tøft å finne ut at jeg visstnok trenger store kondomer :lur::ler:

Skrevet
Takk! I vårt tilfelle er det nok vidden som er problemet, så kanskje noen sånne Trojan greier kan funke. Ikke helt sikker på om en cm mer vil gjøre den helt store forskjellen, kanskje vi rett og slett blir nødt til å gjennomføre noen målinger :fnise: Ikke helt sikker på hvor populært det blir...

Ingen årsak :)

Ta på deg full sykesøstermundur og ta det med et smil ;) (eller kjøp noen småpakker og jobb dere gjennom de ;))

Men er det hele som er tykk, eller kun stort hode? Det er endel med "extra head space" som kanskje og kan være verdt å se på.

Fant en link om de "skreddersydde" kondomene, litt intressant om noen vil lese. http://www.everything-condoms.com/male_con...ize_matters.htm Ideen er fantastisk, om kvaliten ellers er god.

Skrevet

Og 1 cm er en økning på 20 % da, så skulle tro det har endel å si?

Skrevet
Så noen "seksualopplysningsklipp" på nettsidene til den engelske tv-kanalen Channel 4, og i det programmet som handlet om kondomstørrelse kom det fram at standardkondomene egentlig bare passer perfekt til snopper med omkrets på 12 til 13cm. Var man over 13cm på det tykkeste punktet skulle man kjøpe større kondomer ellers var det fare for at de kunne sprekke, var man under 12cm skulle man kjøpe mindre kondomer, det var vel kanskje fordi de kunne gli av.. Jeg trodde faktisk det skulle litt mer (eller "mindre") til før vanlige "Rimi-kondomer" ikke var riktige, men jeg er desverre ikke seksuelt aktiv nok til å ha den helt store erfaringen med kondomer uansett.. Men det var jo litt tøft å finne ut at jeg visstnok trenger store kondomer :lur::ler:

Dette stemmer bra med min erfaring. Har aldri tenkt at jeg har spesielt stor pikk. Den er 15 cm lang, som vel er omtrent på gjennomsnittet. Men omkretsen er ca 14,5 cm, noe som gjør at jeg har de samme problemene som kjæresten til TS med vanlige butikkondomer. Mener å huske at Nøkken (er det ikke det de heter de knudrete?) var litt bedre. Har prøvd Condomi XXL fra kondomeriet. De hadde jeg ingen problemer med å få på.

• 2 uker senere...
Skrevet

Drar denne opp igjen jeg..

Er kjent med samme problem, prøvd trojan magnum xl, og det var fremdeles for lite.. Han sier at det ikke bare er ubehagelig, men rett og slett vondt.. Finnes det større enn magnum xl?

Skrevet

Vi bruker en lilla pakke som heter XXL, tror den er fra Durex. Den funker kjempefint. :) Hans er ca. 18 cm lang og ganske tykk, og så har han så mye sperm... ;-) Ett tips: drypp en dråpe eller to med glidemiddel i tuppen på kondomen, så går den lettere på.

Skrevet
Vi bruker en lilla pakke som heter XXL, tror den er fra Durex. Den funker kjempefint. :) Hans er ca. 18 cm lang og ganske tykk, og så har han så mye sperm... ;-) Ett tips: drypp en dråpe eller to med glidemiddel i tuppen på kondomen, så går den lettere på.
Sukk.... luksusproblem? Et standard kondom passer helt fint på meg. Skulle gjerne ønkset det var litt trangere ;-D

Skal ikke kimse av problemene med kondomstørrelsene dere har, men tankene går jo til andre prevensjonsmidler siden dere er i fast forhold. På ONS ser jeg virkelig problemet. Lykke til :D

• 5 måneder senere...
Gjest Grande
Skrevet
Jeg har nylig fått meg ny kjærest. Han er fantastisk på alle måter (jeg er åpenbart nyforelska enda), men vi har et teknisk problem på sexfronten: Han er for stor til at det er teknisk gjennomførbart å bruke kondom: Jeg klarer ikke å få den på engang, han klarer etter intens innsats å få den på, men den strammer så hardt at han mister ereksjonen (og da blir det ikke så mye mer morro). Vi har prøvd oss med Grande fra RFSU, men det var ingen utpreget forbedring...

Har sett at det finnes XXL varianter av kondomer på netter, men er disse egentlig så mye større? Andre med lignende erfaring? Akkurat nå går det i sikre perioder og avhopping i svingen, men jeg tviler vel på om det er en så veldig god løsning i lengden.

Jeg forstår godt frustrasjonen, selv har jeg hatt mine problemer med kondom størrelser og ofte har jeg sett meg nødt til å tre de på før full erigert tilstand, Bodde lenge i en liten by hvor vi ikke hadde tilgang til noe annet enn de vanlige "rema" kondomene og det var et stort problem. Jeg har dessverre ikke noen gode råd siden jeg fortsatt er på jakt etter gode kondomer. Lykke til.

Skrevet

Tydelig at dere ikke er redd for sykdommer (at det er grunnen til kondombruken), i og med at dere har praktiser hoppe-av-i-svingen metoden. Hva er da egentlig poenget med å styre med kondomen, hvis dere er i et fast forhold? Er det ikke bedre om du begynner på p-pilla eller annen prevensjon, så er problemet løst? Bedre blir det også... :sengekos:

Skrevet

Du må nesten bare prøve og se hvordan de ekstra store kondomene er.

Ellers kan du jo begynne på p-piller?

Gjest Gjest
Skrevet
Trojan Magnum XL 12 pack

:sjokkert:

Pass på å rydd de ut av nattskuffen før du tar med deg en ny mann hjem da, hadde i alle fall satt meg ut ganske kraftig om jeg hadde sett de ligge der :ler:

Gjest Gjest
Skrevet
Drar denne opp igjen jeg..

Er kjent med samme problem, prøvd trojan magnum xl, og det var fremdeles for lite.. Han sier at det ikke bare er ubehagelig, men rett og slett vondt.. Finnes det større enn magnum xl?

De hvite kondomene fra REMA1000 du pakker matvarene i når du handlet kanskje?

Skrevet

hvis det er fast partner så kan han jo heller sprute deg i ansiktet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...