Gå til innhold

Telefonselgere...


Seterjenta

Anbefalte innlegg

Hvis en telefonselger ringer for å selge deg f.eks. helsekostprodukter el.l... hva sier eller gjør du da?

Jeg er reservert, så jeg er ikke så 'plaget', men har hørt mange fantasifulle forslag fra kjente og familie!

Endret av ThereseF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er heller ikke så fantasifull, så jeg sier bare at jeg ikke er interessert.

Har imidlertid vurdert å prøve å selge blokkfløyta mi tilbake, eller noe. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hemmelig nr, så har kun blitt oppringt en gang, og det var av et blad i samme slekspa som der jeg hadde hatt abonnement før. De beklaget masse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hører på hva det gjelder, og er jeg ikke interessert så sier jeg nei takk, det skal jeg nok ikke ha, ha det bra. enkelt og greit.

har jobbet som telefonselger selv, og det er ekstremt psykisk utmattende jobb, for i over 60% av samtalene opphører normal folkeskikk med det samme de i andre enden tar av røret og hører hvem de snakker med.

så glad jeg har sluttet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom jeg ikke er interesert, og de ikke gir seg - spør jeg om å få deres privat nummer, så jeg kan ringe dem opp når det passer meg.

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke huske sist gang en telefonselger ringte. Vi reserverte oss mot telefonsalg for mange år siden. Men den tiden vi fikk slike telefoner pleide jeg bare å si at jeg ikke var interessert med en gang, hadde ikke bruk for noen fantastifulle unnskyldninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke huske sist gang en telefonselger ringte. Vi reserverte oss mot telefonsalg for mange år siden. Men den tiden vi fikk slike telefoner pleide jeg bare å si at jeg ikke var interessert med en gang, hadde ikke bruk for noen fantastifulle unnskyldninger.

hei hei, det har jo jeg egentlig jeg/vi gjort også da, opptil flere ganger, men de ringer allikevell!????? :sur:

i tide og UTIDE.og jeg/ vi er såååå lei.

(særlig når de ringer på søndagskveldene) eller når de tar sønnen min på 14 for å være eldre enn han er, og forsøker å overtale han om at "dette produktet er såååå bra, koster ingenting, kun porto - yeh right.......osv,osv.osv......

Endret av Miloine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Varg-Menja

Jeg skjønner ikke hvorfor det er så populært å plage telefonselgere, så lenge de er høflige. Jeg sier "nei takk, er ikke interessert" og dersom de maser videre sier jeg at "nå kaster du bort tiden din, for jeg kommer uansett ikke til å kjøpe. ring nestemann på lista di du". Og skulle de bli direkte ufine ville jeg notert navn og firma de ringer for, og sendt en klage/ringt salgssjefen deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei, det har jo jeg egentlig jeg/vi gjort også da, opptil flere ganger, men de ringer allikevell!????? :sur:

i tide og UTIDE.og jeg/ vi er såååå lei.

(særlig når de ringer på søndagskveldene) eller når de tar sønnen min på 14 for å være eldre enn han er, og forsøker å overtale han om at "dette produktet er såååå bra, koster ingenting, kun porto - yeh right.......osv,osv.osv......

Da ville jeg bare sagt at dere har reservert dere og så lagt på, uten noe mer. Til slutt kan det jo tenkes at ryktet går om at det ikke er noe å få hos dere. Evt kan du slutte å ta telefonen når det er skjult nummer (litt problem for oss siden flere vi kjenner har skjult nummer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier bare "nei takk, jeg er ikke interessert. Ha en fin dag/kveld".

Synes synd på etlefonselgere som blir frekt avvist jeg. De prøver jo bare å gjøre en jobb så de også kan få mat på bordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har reservert meg for tlf selgere, men det hender likevel at noen ringer (langt i mellom). Bruker da å si at jeg har reservert meg og spør hvor de har fått nr mitt i fra. Får aldri noe svar på akkurat det, men de lover å slette meg fra registeret sitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De få gangene noen ringer sier jeg enkelt og greit "nei takk". Om de da fortsetter for å fortelle meg hvilket godt tilbud det er, så sier jeg bare at de sikkert har rett, men at jeg allikevel ikke er interessert.

(Det må være kjipt å ha en jobb der man er fritt vilt for å bli hetset av hvem som helst!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg bare sagt at dere har reservert dere og så lagt på, uten noe mer. Til slutt kan det jo tenkes at ryktet går om at det ikke er noe å få hos dere. Evt kan du slutte å ta telefonen når det er skjult nummer (litt problem for oss siden flere vi kjenner har skjult nummer).

Verden er ikke så enkel som du tror, Arkana.

De fleste av oss kjenner noen med skjult nummer, eller som bor i utlandet. Og tror du det bare er en håndfull mennesker som jobber med telefonsalg, og at de sitter på bakrommet og skravler og pugger nummer? "Ja, dere skal bare vite, på 96854732 er det ingenting å få, bare så dere vet det!". :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg sier bare "nei takk, jeg er ikke interessert. Ha en fin dag/kveld".

Synes synd på etlefonselgere som blir frekt avvist jeg. De prøver jo bare å gjøre en jobb så de også kan få mat på bordet.

"Vær mot andre som du vil at de skal være mot deg", er det noe som heter.

Telefonselgere som er hyggelige, er jeg selvsagt hyggelig tilbake til, MEN det er jo en god del flere som er av den av den andre sorten. De tar ikke nei for et nei og enkelte er så frekke at de har ringt meg opp igjen, etter at jeg har takket nei til tilbudet og sagt hadet. :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll
Hvis en telefonselger ringer for å selge deg f.eks. helsekostprodukter el.l... hva sier eller gjør du da?

Jeg er reservert, så jeg er ikke så 'plaget', men har hørt mange fantasifulle forslag fra kjente og familie!

Jeg sier enkelt, greit og høflig at jeg ikke er interessert. Ingen vits å gjøre noe stort nummer av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier litt forskjellig.

Enten en kjapp jeg er desverre ikke interessert.

Eller sier at jeg av prinsipp aldri handler over telefon (det er forresten sant også!)

Eller så har jeg begynt med en ny vri som er ganske morsomt. Sier at jeg må tenkt over saken og at jeg kan ringe tilbake litt senere. Når jeg ber om et telefonnummer jeg kan ringe tilbake på får de det plutselig litt travelt med å legge på ja...... :ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor det er så populært å plage telefonselgere, så lenge de er høflige. Jeg sier "nei takk, er ikke interessert" og dersom de maser videre sier jeg at "nå kaster du bort tiden din, for jeg kommer uansett ikke til å kjøpe. ring nestemann på lista di du". Og skulle de bli direkte ufine ville jeg notert navn og firma de ringer for, og sendt en klage/ringt salgssjefen deres.

Det er ikke populært å plage telefonselgere, det er jo heller enkelte telefonselgere som plager de dem ringer til.

Ikke alle tar nei for et nei uansett hvor hyggelig du prøver å avvise dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...