Arielle Skrevet 22. januar 2009 #1 Del Skrevet 22. januar 2009 Hvordan var det nå man lagde de salte tapaspotetene. Skulle man koke potetene i lik mengde vann og salt? I en oppskrift sto det at man skulle la kjøttet ligge i tapenade. Jeg antar at det er en slags marinade for tapasmat? Men hvor selger de det? Matbutikker? Til slutt: er det noen som har noen tips til lettvinte og gode tapasretter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 22. januar 2009 #2 Del Skrevet 22. januar 2009 Tapenade er laget av oliven, hvitløk, ansjos og olje hvis jeg ikke husker helt feil. Det er ganske lett å lage selv, men jeg mener også at jeg har sett det i glass på Meny. Jeg pleier alltid å ha med "spicy meatballs", spekepølse av noe slag og dadler med bacon når jeg har tapas. Ellers er det godt med noe sjømat, chilimarinerte scampi, for eksempel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus_ Skrevet 22. januar 2009 #3 Del Skrevet 22. januar 2009 (endret) Hvordan var det nå man lagde de salte tapaspotetene. Skulle man koke potetene i lik mengde vann og salt? I en oppskrift sto det at man skulle la kjøttet ligge i tapenade. Jeg antar at det er en slags marinade for tapasmat? Men hvor selger de det? Matbutikker? Til slutt: er det noen som har noen tips til lettvinte og gode tapasretter? Det tror ikke jeg du skal gjøre.. Blir nok forferdelig salt! Tips: Ovnsbakte amadinepoteter Aioli Chorizo, både vanlig og stekt (et must for meg). Kan også kokes i rødvin. Serrano Ost (feks pecorino, manchego, tallegio..) Marinerte oliven Hvitløk- og chilimarinerte scampi, anrett de gjerne på spyd Kjøttboller Klippfiskboller (husker ikke hva de heter, men de lages av bla klippfisk og poteter og friteres) Gazpacho Edit: Brandade heter de klippfiskbollene Endret 23. januar 2009 av venus_ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 23. januar 2009 #4 Del Skrevet 23. januar 2009 Hvordan var det nå man lagde de salte tapaspotetene. Skulle man koke potetene i lik mengde vann og salt? Jepp, lik mengde salt og vann, og de blir ikke for salte, men det legger seg en tørr salthinne utpå skallet. Kok opp vann, ha i samme mengde salt og små poteter med skall. Når potetene er kokt, helles vannet av og de dampes til fuktigheten er vekk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2009 #5 Del Skrevet 6. februar 2009 Hvor mye salt og vann da? Har kjøpt noen små poteter, men fant ikke slike super små, men må vel duge de jeg har kjøpt. Skal vannet dekke over potetene i kjelen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arielle Skrevet 7. februar 2009 Forfatter #6 Del Skrevet 7. februar 2009 Jeg hadde i nok vann til å dekke potetene, og like mye salt. Det ble bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå