Gå til innhold

Skal lage tapas for første gang

pusla

Anbefalte innlegg

Vi skal ha fest her om noen uker og jeg tenkte å lage tapas. Vi blir ca 12 personer og jeg har per nå tenkt å ha følgende:

Kjøttboller i tomatsaus

Scampi i chilli m.m.

Lakserøre på crostini

Kyllingklubber

Potetbåter

Spekeskinke og chorizo el.l. med honningmelon

Pastasalat

Tomat- og mozarellasalat

Brødsalat (tomater, paprika, loff, urter m.m.)

Potetfrittata

Pai med skinke (tenkte en enkel pai med basic fyll)

Aioli

Godt brød

Hvordan blir helheten her tror dere? Og vil mannfolka finne noe de liker eller blir dette veldig "jentemat"?

Jeg tar også gjerne i mot tips til hva jeg kan lage i forveien og sånt. Jeg sliter litt med "logistikken", det er vel derfor jeg ikke har gjort dette før nå egentlig...

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

pesto og tzatziki! godt til potetene og til brødet!

og jeg synes ikke det ser for jentete ut :)

Endret av Markjordbær
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det ser kjempegodt ut, men ville absolutt vurdert fylte sjampinjonger, det er nam :Nikke: Også ville jeg kanskje lagd mer salat, f eks en enkel grønn en. God olje og balsamico e.l hører også med, men det er vel inneforstått :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mange fine retter, men kanskje litt mye? blir veldig mye jobb på deg....

Du trenger ikke mer enn en potetrett.

Kjøttbollene kan du lage dagen før, og bare varme opp i sausen før de skal serveres. Kyllinklubber kan du kjøpe ferdig og bare varme opp i ovnen på 10 min (koster 99kr for over en kg på butikken)

Nå vet jeg ikke hvordan du skal lage lakserøren. Men et alternativ (som jeg snart skal lage) er lakserull: lefse/lompe med snøfrisk og sennep med skiver av røkelaks/ørret, rullet sammen og kuttet i biter. Veldig lettvindt og godt.

Sleng med noen fylte chili (kan kjøpes ferdig på butikken) det liker alltid mannfolk :)

Jeg ville også tatt med pesto, oliven, en sterk tomatsalsa f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for innspill :)

Jeg kommer til å droppe potetfrittataen. Jeg skal ha fri dagen før og da lager jeg kjøttbollene, scampisalaten, salsa og aioli også skal jeg bake en kake. Samme dag lager jeg resten, starter tidlig med det jeg kan la stå en stund. Tror det skal gå greit, usikker på det med fylte sjampinjonger. Bør ikke de lages rett før, de skal vel være varme?

Tror dette skal gå fint jeg, liker veldig godt å sysle på kjøkkenet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...