agbre Skrevet 31. oktober 2007 #1 Skrevet 31. oktober 2007 Jeg har smakt Sushi et par ganger og syns det var knakkgodt! Hvor mange biter er en porsjon. Skal ingefæren spises sammen med Sushien eller til slutt? Jeg kan ikke dette her!!!
agbre Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter #2 Skrevet 31. oktober 2007 Jeg har smakt Sushi et par ganger og syns det var knakkgodt! Hvor mange biter er en porsjon. Skal ingefæren spises sammen med Sushien eller til slutt? Jeg kan ikke dette her!!! Jeg mente knallgodt
FantasDick Skrevet 31. oktober 2007 #3 Skrevet 31. oktober 2007 Kommer an på om dere skal ha mer til maten enn bare bitene, om det er hovedrett, med eller uten forrett.. Jeg pleier å spise 10-12 biter. Ingefæren skal visstnok spises innimellom forskjellige biter for å "rense" smaksløkene, men jeg spiser en bit når jeg har lyst på. Sørg i alle fall for å blande Wasabi med Soyasaus å dyppe bitene i, men pass på - wasabi'en kan være sterk!
agbre Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 31. oktober 2007 Kommer an på om dere skal ha mer til maten enn bare bitene, om det er hovedrett, med eller uten forrett.. Jeg pleier å spise 10-12 biter. Ingefæren skal visstnok spises innimellom forskjellige biter for å "rense" smaksløkene, men jeg spiser en bit når jeg har lyst på. Sørg i alle fall for å blande Wasabi med Soyasaus å dyppe bitene i, men pass på - wasabi'en kan være sterk! Tusen takk for hjelpen. Nå er jeg mye klokere
Fakse Skrevet 31. oktober 2007 #5 Skrevet 31. oktober 2007 Stemmer det Zaphireh sier. Forøvrig skal bitene dyppes i soyasaus/wasabi med fiskesiden ned. Man tar biten mellom pinnene, snur den forsiktig på hodet mens man holder godt, og dyppre nedi. Veldig mange gjør dette feil, de dypper risen i stede for fisken. Det er bare "lov" til å dyppe risen når man spiser maki-ruller. Om manklarer kan man bite av ca. halve biten også dyppe resten ettepå, men da går den lett i stykker så om det ikke er for store biter kan det være en fordel å ta alt i en jafs. Forresten er det ikke pent å stikke pinnene inn i munnen i Japan, og det er heller ikke pent å peke på noen med pinnene. Det var kveldens lille dose med sushi-etikette fra meg
Nigo-san Skrevet 31. oktober 2007 #6 Skrevet 31. oktober 2007 Og hvis du knoter fælt med pinnene, så legg dem fra deg- det er lov å spise sushi med fingrene!
Fakse Skrevet 31. oktober 2007 #7 Skrevet 31. oktober 2007 Og hvis du knoter fælt med pinnene, så legg dem fra deg- det er lov å spise sushi med fingrene! Heller fingrene enn kniv og gaffel har jeg blitt fortalt...
Nigo-san Skrevet 31. oktober 2007 #8 Skrevet 31. oktober 2007 Heller fingrene enn kniv og gaffel har jeg blitt fortalt... Kniv og gaffel er rett og slett ikke et alternativ
Nigo-san Skrevet 31. oktober 2007 #9 Skrevet 31. oktober 2007 Og apropos sushi-etikette...: (jepp, det er en smule overdrevet)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå