Chelsea Skrevet 20. februar 2008 #1 Skrevet 20. februar 2008 Hei! Skal på ferie snart og vil gjerne ha tips til paperbacks å ta med på ferie. Både norsk og engelsk går fint. Liker både fiksjon og krim, men helst ikke for tungt innhold i bøkene. På forhånd takk for tips.
Dru Skrevet 20. februar 2008 #2 Skrevet 20. februar 2008 På ferie skal det være hjernetyggis, verken mer eller mindre. Marian Keyes sine bøker duger bra, de er morsomme og lettleste.
Gjest _Leela_ Skrevet 20. februar 2008 #3 Skrevet 20. februar 2008 Jeg liker Bill Bryson sine bøker, veldig artige reiseskildringer og de er lettleste.
Gjest Camelia Skrevet 20. februar 2008 #4 Skrevet 20. februar 2008 Vannmelonen. Ingen-og-tredve. Shopoholiker-bøkene. Husker dessverre ingen forfattere...
Grissini Skrevet 20. februar 2008 #5 Skrevet 20. februar 2008 Jeffrey Deaver sine Lincoln Rhyme bøker var min trofaste partner på stranden da jeg backpacket i 6 mnd.
Gjest Camelia Skrevet 20. februar 2008 #6 Skrevet 20. februar 2008 Nå kom jeg på, 'Litterære drops' heter den bokserien som bl.a. Shopoholiker bøkene er i. Har lest de fleste av de, og de er bra stort sett alle sammen. Selges bl.a. på Narvesen. **Ååå, den som trengte STRANDlektyre nå...***
Munachimso Skrevet 20. februar 2008 #7 Skrevet 20. februar 2008 Celestine Vaite har sjarmerende og lettleste bøker
Quirky Skrevet 22. februar 2008 #8 Skrevet 22. februar 2008 Marian Keyes, som nevnt over, er den ultimate strandlektyre-forfatteren. Jeg har også fått litt sansen for Tony Parsons. Lettlest, men intelligent, og fra en mannlig forfatter, det er få av dem i "strandlektyre-genren".
Gjest Sisu Skrevet 25. februar 2008 #11 Skrevet 25. februar 2008 Henning Mankells bøker om Kurt Wallander
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2008 #12 Skrevet 28. februar 2008 Har nettopp vært på strandferie selv og leste da disse bøkene: Miraklene i santa fico, de hengte revers skog, geisha, drageløperen, en tiger for en engel og et glass melk takk. Jeg var veldig fornøyd med utvalget mitt, fengende og lettleste bøker. Et godt tips er forresten å legge lydbøker inn på ipod/mp3. Genialt til strandbruk
Chelsea Skrevet 24. april 2008 Forfatter #13 Skrevet 24. april 2008 Var utrolig mange bøker jeg hadde lest blant dem, men takk allikevel.
Gjest Lesehest Skrevet 15. juni 2008 #14 Skrevet 15. juni 2008 Victoria Hislop - The island Rachel Hore - The memory garden Elizabeth Birkelund Oberbeck - The dressmaker
Gjest Gjest_Hanne_* Skrevet 24. januar 2009 #16 Skrevet 24. januar 2009 Louise Candlish - Since I don't have you Handling fra Santorini....
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2009 #17 Skrevet 25. januar 2009 På ferie skal det være hjernetyggis, verken mer eller mindre. Marian Keyes sine bøker duger bra, de er morsomme og lettleste. Snakk for deg selv. Jeg leser ikke "hjernetyggis", uansett om jeg er hjemme i godstolen eller på en strand.
Pjukset Skrevet 25. januar 2009 #18 Skrevet 25. januar 2009 Verken fiksjon eller krim, men...Nynnes dagbok syns jeg er god strand-lesing. Lettlest, enkelt og morsom.
Gjest Hege Skrevet 21. juni 2009 #19 Skrevet 21. juni 2009 Tar frem denne igjen da jeg gjerne vil ha tips til bøker å ta med på stranda i sommer.
frk.strøken Skrevet 24. juni 2009 #20 Skrevet 24. juni 2009 Leter etter bøker selv nå, må ha med meg litt flere en en bok til syden. Jeg leser de så fort ut. I går leset jeg Saabyes cirkus av Lars Saabye Christensen. Den var veldig lettlest:) (siden jeg leste den ut på en dag) Men den var også grei, handla ikke om kjærlighet og sånn kliss, eller krim. Jeg vil IKKE lese Marian Keys sine bøker, de er jo klin like alle sammen. Har du lest en så har du lest alle (jo da, jeg har lest de fleste av dem) Men kom gjerne med flere bøker, og helst ikke alt dette kjærlighetsklisset. En nå og da er greit. Men 5 bøker som handler om det samme blir for mye for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå