Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Skal på ferie snart og vil gjerne ha tips til paperbacks å ta med på ferie.

Både norsk og engelsk går fint.

Liker både fiksjon og krim, men helst ikke for tungt innhold i bøkene.

På forhånd takk for tips.

:sol:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På ferie skal det være hjernetyggis, verken mer eller mindre. Marian Keyes sine bøker duger bra, de er morsomme og lettleste.

Gjest _Leela_
Skrevet

Jeg liker Bill Bryson sine bøker, veldig artige reiseskildringer og de er lettleste.

Gjest Camelia
Skrevet

Vannmelonen. Ingen-og-tredve. Shopoholiker-bøkene. Husker dessverre ingen forfattere... :)

Skrevet

Jeffrey Deaver sine Lincoln Rhyme bøker var min trofaste partner på stranden da jeg backpacket i 6 mnd.

Gjest Camelia
Skrevet

Nå kom jeg på, 'Litterære drops' heter den bokserien som bl.a. Shopoholiker bøkene er i. Har lest de fleste av de, og de er bra stort sett alle sammen. Selges bl.a. på Narvesen.

**Ååå, den som trengte STRANDlektyre nå...***

:)

Skrevet

Celestine Vaite har sjarmerende og lettleste bøker :jepp:

Skrevet

Marian Keyes, som nevnt over, er den ultimate strandlektyre-forfatteren.

Jeg har også fått litt sansen for Tony Parsons. Lettlest, men intelligent, og fra en mannlig forfatter, det er få av dem i "strandlektyre-genren".

Skrevet

En djevel i Prada.

Skrevet

Har nettopp vært på strandferie selv og leste da disse bøkene:

Miraklene i santa fico, de hengte revers skog, geisha, drageløperen, en tiger for en engel og et glass melk takk.

Jeg var veldig fornøyd med utvalget mitt, fengende og lettleste bøker.

Et godt tips er forresten å legge lydbøker inn på ipod/mp3. Genialt til strandbruk :)

• 1 måned senere...
Skrevet

Var utrolig mange bøker jeg hadde lest blant dem, men takk allikevel.

• 1 måned senere...
Gjest Lesehest
Skrevet

Victoria Hislop - The island

Rachel Hore - The memory garden

Elizabeth Birkelund Oberbeck - The dressmaker

Skrevet

"Haisommer".

Coveret gjør dessuten susen.

• 7 måneder senere...
Gjest Gjest_Hanne_*
Skrevet

Louise Candlish - Since I don't have you

Handling fra Santorini....

Skrevet
På ferie skal det være hjernetyggis, verken mer eller mindre. Marian Keyes sine bøker duger bra, de er morsomme og lettleste.

Snakk for deg selv. ;) Jeg leser ikke "hjernetyggis", uansett om jeg er hjemme i godstolen eller på en strand.

Skrevet

Verken fiksjon eller krim, men...Nynnes dagbok syns jeg er god strand-lesing. Lettlest, enkelt og morsom.

• 4 måneder senere...
Skrevet

Tar frem denne igjen da jeg gjerne vil ha tips til bøker å ta med på stranda i sommer.

Skrevet

Leter etter bøker selv nå, må ha med meg litt flere en en bok til syden. Jeg leser de så fort ut.

I går leset jeg Saabyes cirkus av Lars Saabye Christensen. Den var veldig lettlest:) (siden jeg leste den ut på en dag) Men den var også grei, handla ikke om kjærlighet og sånn kliss, eller krim.

Jeg vil IKKE lese Marian Keys sine bøker, de er jo klin like alle sammen. Har du lest en så har du lest alle (jo da, jeg har lest de fleste av dem)

Men kom gjerne med flere bøker, og helst ikke alt dette kjærlighetsklisset. En nå og da er greit. Men 5 bøker som handler om det samme blir for mye for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...