090607 Skrevet 26. april 2007 #1 Skrevet 26. april 2007 Tenker dere på disse tingene? Eller er det bare tull? Det eneste jeg har som jeg kommer på av gammelt (og forsåvidt lånt, eller fått alt ettersom) er farmors gamle ring som hun fikk da hun var forlovet med farfar. Men bør ikke hendene være fri for andre ringer enn evt egen forlovelsesring når man får gifteringen på?
*Emma* Skrevet 26. april 2007 #3 Skrevet 26. april 2007 Jeg tenkte litt over at det hadde vært moro å gjøre det...bare sånn for gøy liksom. Men så glemte jeg det helt bort - og det var greit det også
FrøkenEnnå Skrevet 26. april 2007 #5 Skrevet 26. april 2007 Tror jeg kommer til å prøve å ha det Synes det er gøy med tradisjoner og er redd for evnt overtro forbundet med å ikke gjøre det. Sikkert helt latterlig men men...
Knøttet Skrevet 26. april 2007 #6 Skrevet 26. april 2007 Jeg tenker på det, og har allerede skaffet noe blått og noe lånt - så da mangler jeg bare nytt og gammelt! :-D
Mrs B Skrevet 27. april 2007 #7 Skrevet 27. april 2007 Jeg kommer til å ha det, men det har mye å gjøre med at brudgommen er engelsk!
Majabeth Skrevet 27. april 2007 #8 Skrevet 27. april 2007 Når jeg tenker meg om så har jeg jo allerede noe av det: Blåe kjoler til brudepikene, ny kjole og nye sko...Mangler noe lånt, og har heller ikke sixpence in my shoe. Gammelt?.....Jo, det må bli gubben det, for han fyller 40 til neste år
Gjest SkalBliKone Skrevet 27. april 2007 #9 Skrevet 27. april 2007 Tror jeg skal det, litt morsom tradisjon syns jeg
Mirabella83 Skrevet 27. april 2007 #10 Skrevet 27. april 2007 og har heller ikke sixpence in my shoe. skal det ikke være en penny? Jeg tenker ikke på denne regla når jeg planlegger. Det er jo ikke en norsk tradisjon, men noe vi har fått inn fra USA via hollywood.
kamela Skrevet 27. april 2007 #11 Skrevet 27. april 2007 Mannen kjøpte ihvertfall et blått strømpebånd til meg
090607 Skrevet 27. april 2007 Forfatter #12 Skrevet 27. april 2007 Når jeg tenker meg om så har jeg jo allerede noe av det: Blåe kjoler til brudepikene, ny kjole og nye sko...Mangler noe lånt, og har heller ikke sixpence in my shoe. Gammelt?.....Jo, det må bli gubben det, for han fyller 40 til neste år ← Haha, den kjører jeg også. Min blir også 40 til neste år! Får låne et gammalt blondelommetørkle av mormor eller no :-) Det er ei lita blå sløyfe i strømpebåndet mitt, og da skulle jeg vel være i mål!
Kath Skrevet 27. april 2007 #14 Skrevet 27. april 2007 (endret) tenkte egentlig ikke på det, men nå har det bare blitt litt slikt Jeg har ny kjole og skal låne mammas gamle blå strømpebånd og foloveren min kom med en penny Endret 27. april 2007 av Kath
Gjest nimbus Skrevet 27. april 2007 #15 Skrevet 27. april 2007 Jeg fikk låne en gammel blå ring som tilhørte min mormor (knytte den fast i buketten), og kjolen var ny. Men manglet sixpence in my shoe, ja.
Branna Skrevet 27. april 2007 #16 Skrevet 27. april 2007 Tror ikke jeg får det til, dessverre. Har hittil bare fått tak i noe nytt og noe blått, men jeg finner ikke noe gammelt eller lånt som jeg kunne tenke meg å gå rundt med på den store dagen. Så det får bare være...
♥Mirella♥ Skrevet 27. april 2007 #17 Skrevet 27. april 2007 Jeg har gitt oppgaven til min forlover, da blir det litt mer "ut av det". Hvis jeg skulle ordna det selv, hadde jeg nok ikke lagt så mye i det, men på denne måten blir det litt spenning rundt hva jeg får. Hver ting skal vel bringe lykke på det punktet de symboliserer, her er en forklaring jeg fant på engelsk: "Something old" symbolizes continuity with the bride's family and the past. "Something new" means optimism and hope for the bride's new life ahead. "Something borrowed" is usually an item from a happily married friend or family member, whose good fortune in marriage is supposed to carry over to the new bride. The borrowed item also reminds the bride that she can depend on her friends and family. As for the colorful item, blue has been connected to weddings for centuries. In ancient Rome, brides wore blue to symbolize love, modesty, and fidelity. Christianity has long dressed the Virgin Mary in blue, so purity was associated with the color. Before the late 19th century, blue was a popular color for wedding gowns, as evidenced in proverbs like, "Marry in blue, lover be true." And finally, a silver sixpence in the bride's shoe represents wealth and financial security. It may date back to a Scottish custom of a groom putting a silver coin under his foot for good luck. For optimum fortune, the sixpence should be in the left shoe. These days, a dime or a copper penny is sometimes substituted, and many companies sell keepsake sixpences for weddings.
Irmelinn Skrevet 27. april 2007 #18 Skrevet 27. april 2007 Jeg skal følge den og har alt klart noe nytt: kjolen, sko... noe gammelt og lånt: mammas perlesmykke fra da hun giftet seg med pappa. Noe blått: strømpebåndet
Kara W Skrevet 29. april 2007 #19 Skrevet 29. april 2007 Jeg vurderte det, men tror ikke det blir noe av. Jeg kommer til å ha en ny kjole, og mammas gammle slør, så jeg er jo halveis. Jeg kunne sikkert lånt et smykke, men jeg tror jeg kommer til å gå for det jeg fikk til 18-års dagen min. Det er jo veldig vanlig at det er strømpebåndet som er blått, men siden jeg ikke skal gå med strømpebånd så kommer jeg ikke på noe annet som passer til det. Hadde synets det var veldig koselig om pappa la en mynt i skoen min på dagen, da.
♥Mirella♥ Skrevet 29. april 2007 #20 Skrevet 29. april 2007 Hvis jeg skulle bestemt selv, hadde jeg tatt blått navlesmykke isteden for strømpebånd. Har også hørt om blå neglelakk på tærne, synes jo ikke, men da har man noe blått:) Tror nok forloveren min går for blå piercing, men vet jo aldri..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå