Bustetroll Skrevet 5. november 2006 #1 Skrevet 5. november 2006 Går det bra å bruke det på vanlige norske thermodyner? (Jeg vet det skal være litt forskjellige mål). Noen her som bruker å kjøpe sengesett fra IKEA uten å ha kjøpt dyne derfra også?
Gjest Norwegian Blue Skrevet 6. november 2006 #2 Skrevet 6. november 2006 Jeg har masse ikea sengesett som brukes på diverse dyner og puter som ikke er fra ikea. Er da ikke noe problem, måla er vel ca det samme?
Bustetroll Skrevet 6. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 6. november 2006 Er det sant? Så flott. Jeg innbiller meg at jeg er blitt fortalt at det ikke funker fordi svenske (sengetøy)størrelser er annerledes, men det er kanskje bare noe jeg har innbilt meg det da? Jeg husker ikke om de skulle være større eller mindre.
Gjest Norwegian Blue Skrevet 6. november 2006 #4 Skrevet 6. november 2006 Hm, jo det kan stemme at sengetøya kanskje er litt større. Ligger/sitter nå med ei norsk dyne med ikea sengetøy på meg og ser at det kanskje er en 5cm for bredt på sidene når jeg ser etter. Men det er ikke for lite ihvertfall, og om det er litt stort legger ihvertfall ikke jeg merke til sånn til vanlig.
Bustetroll Skrevet 6. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 6. november 2006 Tusen takk for svar. Da tar vi sikkert sjansen på å kjøpe sengetøy der i fra heretter.
Bernina Skrevet 6. november 2006 #6 Skrevet 6. november 2006 Fungerer fint på dyner! Men putetrekkene fra Ikea er litt i minste laget for "vanlige puter". Kjøper på Ikea uanasett seg. Det er bare å kjøpe et par puter fra Ikea også - koster ikke mye!! Og jeg har i tillegg vanlige puter som det bare er å kjøpe enkelt ensfarget putetrekk til i "vanlig strørrelse".
hardcore Skrevet 6. november 2006 #7 Skrevet 6. november 2006 Dynetrekkene fra Ikea er iallefall 150 brede i forhold til "norske" dyner som er 140.
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2006 #8 Skrevet 6. november 2006 IKEA dynertrekk er 210*150, norske 200*140 nero
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2006 #9 Skrevet 6. november 2006 Putene har annerledes mål også. En pute på 50X70 får for liten plass der. Tror IKEAs mål er 50X60? (Er det riktig?)
Gjest Norwegian Blue Skrevet 6. november 2006 #10 Skrevet 6. november 2006 Mine avlange puter passer ihvertfall fint i Ikea putetrekk, så så stor forskjell kan det ikke være.
Malama Skrevet 6. november 2006 #11 Skrevet 6. november 2006 Det er forskjell, men skaper ikke problemer for megi alle fall. Har sengetøy fra IKEA, og vanlig sengetøy. Har hatt det til "vanlig dyne2 før, og har "IKEA-dyne" nå, og det går fint uansett. Passer ikke alltid perfekt bestandig, men går helt fint. Etter å ha sett den store forskjellen det kan være på "helt vanlige sengetøy" etter noen års bruk, vask og tørk, så tror jeg ikke dette er det største problemet (Ja, mamma la tre ulike dynetrekk oppå hverandre. Disse var alle etter "norske mål", men det skilte nærmere 20 cm i lengdene på dem, og ingen av dem var "ekstra lang type", det VAR bare så stor forskjell på dem. Var i alle fall 5 cm i bredden også.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå