Gjest Helen Parr Skrevet 26. november 2007 #1 Skrevet 26. november 2007 Finnes det noen nettsider der man kan få tak i saueskinn? Helst litt store og mørkere i fargen enn de som selges på f.eks. IKEA.
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2007 #2 Skrevet 26. november 2007 http://www.granberggarveri.no/default.aspx...mm=26&sm=48 Mener å huske at jeg har vært i kontakt med disse for noen år siden, og at de var hyggelige og hjelpsomme. Ellers, hvis du har stor tålmodighet og kan vente til februar, selges det endel fine saueskinn på Røros-martnan også
Gjest Helen Parr Skrevet 26. november 2007 #3 Skrevet 26. november 2007 (endret) Hei gjest. Tusen takk for svar, jeg skal undersøke dette. Endret 26. november 2007 av Helen Parr
Gjest Helen Parr Skrevet 26. november 2007 #5 Skrevet 26. november 2007 Den gjorde visst det likevel, derfor endret jeg innlegget mitt.
Scheherazade Skrevet 26. november 2007 #6 Skrevet 26. november 2007 Nøstebarn har noen fine, vet ikke hva du er på jakt etter, disse er beregnet til babyer, men finnes i flere størrelser. Men man kan jo bruke de til andre ting også, spørs hvor store krav du har til at de skal se ut som en sau... Du kan bestille på nett, men butikken er bare i Bergen og Oslo, tror jeg. De var utsolgt for XL-størrelsen nå, men regnet med å få inn 11 stykker til uken, fikk jeg beskjed om da jeg var der på lørdag. Link
Gjest Helen Parr Skrevet 26. november 2007 #7 Skrevet 26. november 2007 Takk for link, men det var litt mer røft i retning mørkebrun villsau eller spelsau jeg tenkte på.
Gjest HB Skrevet 27. november 2007 #8 Skrevet 27. november 2007 Det er ikke nettbutikk, men jeg så saueskinn på Husfliden på Strømmen Storsenter i går. Sjekket ikke prisen. Det var av den mer rufsete typen. Både lys og mørkere. Ellers har Living noen (50*90 cm) i hvitt, brunt og svart, men det er velfriserte lammeskinn. Hilsen Lille meg
No Shorty Skrevet 27. november 2007 #9 Skrevet 27. november 2007 skinnlåen har noen fine loddne deilige saueskinn... Da jeg var der sist hadde de også noen mørke... De holder forresten til på hønefoss... Skinnlåven finner du her.
Gjest Helen Parr Skrevet 27. november 2007 #10 Skrevet 27. november 2007 Takk for tips og linker! Jeg har vært i kontakt med enkelte forhandlere - og alle sier det samme; saueskinn er kjempepopulært og vanskelig å få tak i. Spesielt spelsau og villsau er ettertraktede skinn. Jeg har kjøpt her, og de opplyste meg om at de kanskje fikk inn noen hvite før jul. I tilfelle flere av dere var på jakt etter fine saueskinn. Jeg har noen fra IKEA, men det ser ut som det er stor forskjell på disse og de fra norsk landbruk. Husfliden fører også saueskinn, vet jeg.
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2008 #11 Skrevet 25. februar 2008 http://www.granberggarveri.no/default.aspx...mm=26&sm=48 Mener å huske at jeg har vært i kontakt med disse for noen år siden, og at de var hyggelige og hjelpsomme. Ellers, hvis du har stor tålmodighet og kan vente til februar, selges det endel fine saueskinn på Røros-martnan også Hmm, nå er det februar, og kanskje Rørosmartna hvert øyeblikk? Vet du ca priser på skinn der?
Karoline Skrevet 27. februar 2008 #12 Skrevet 27. februar 2008 (endret) Har du sjekket på www.finn.no ? Ser stadig noen som selger saueskinn der - også forhandlere. Endret 27. februar 2008 av Karoline
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå