Gå til innhold

Sanghefte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har laget sanghefte? Og som evnt. kunne tenke seg å legge ut bilde??

Trenger inspirasjon:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Her kan du se hvilken stil vi tenker å ha på sangheftet... noe redigert da, vil helst ikke legge ut navnene våre her...
Skrevet

Ellers er denne en annen variant jeg fant på nettet ett sted...

Skrevet
Her kan du se hvilken stil vi tenker å ha på sangheftet... noe redigert da, vil helst ikke legge ut navnene våre her...

Stilig!

Jeg tenker liksom at jeg må ha noe i A4-format hvis det skulle dukke opp noen sanger, men jeg vil helst ha sånne smale...sikkert bare jeg som er teit!

:-)

Gjest MinnieMus
Skrevet
Stilig!

Jeg tenker liksom at jeg må ha noe i A4-format hvis det skulle dukke opp noen sanger, men jeg vil helst ha sånne smale...sikkert bare jeg som er teit!

:-)

Det passer med et A4 ark som er brettet på langs.

På www.bryllupsbutikken.no får du kjøpt sanghefter i dette formatet og fine bånd med strikk som passer, så kan man enkelt ta ut sangen.

Jeg syns det er litt "nettere" på bordet med et litt mindre format, men det er min mening:-)

Skrevet

Våre er A4 ark brettet på langs - litt usikker på om jeg skal sette bånd for å holde de sammen eller om de blir stiftet... Ekstra sanger som evt. måtte komme får heller la være å bli med i selve heftet.

Skrevet

Ja, jeg tror jeg går for det. Har litt lyst til å hulle arkene, og feste med bånd. Så får evnt. nye sanger bare være løse, ja.

Skrevet

Flere bilder? Jeg driver å skal lage samme format, men er litt lite kreativ for øyeblikket..

Skrevet

Hei!

Jeg har laget oppsett etter en mal jeg fant:

http://www.kortbutikken.no/default.aspx?pa...rogram_wordmall

Vi har vært heldige og fått dette trykket gratis av bekjente etter hvordan jeg satte det opp, og det blei veldig bra!

Forsiden har vi i mørkeblått med våre navn og dato (sølvskrift).

På side 1 har vi "ordensregler" + meny

Side 2 og 3 er sanger

Side 4 - to barnebilder av han + sitat om ekteskap fra barnemunn

Side 5 - to barnebilder av meg + sitat om ekteskap fra barnemunn

Side 6 og 7 (går over to sider) - bordplan

Side 8, 9, 10, 11 Gjesteomtaler

Side 12 - et dikt + praktisk om avreise

Skrevet
Hei!

Jeg har laget oppsett etter en mal jeg fant:

http://www.kortbutikken.no/default.aspx?pa...rogram_wordmall

Vi har vært heldige og fått dette trykket gratis av bekjente etter hvordan jeg satte det opp, og det blei veldig bra!

Forsiden har vi i mørkeblått med våre navn og dato (sølvskrift).

På side 1 har vi "ordensregler" + meny

Side 2 og 3 er sanger

Side 4 - to barnebilder av han + sitat om ekteskap fra barnemunn

Side 5 - to barnebilder av meg + sitat om ekteskap fra barnemunn

Side 6 og 7 (går over to sider) - bordplan

Side 8, 9, 10, 11 Gjesteomtaler

Side 12 - et dikt + praktisk om avreise

Kan jeg spørre om hva ordensreglene inneholder?

Skrevet
Kan jeg spørre om hva ordensreglene inneholder?

Bare tull :-) Vi legger kanskje litt lista, selv om vi har tradisjonelt bryllup med kirke og middag etc, så ønsker vi egentlig å ha det litt uformelt.

- Det er strengt forbudt å holde sitt gode humør for seg selv – spre det!

- Beskyldes du for å ha dårlig sangstemme skyldes dette bare misunnelse, syng høyt så alle kan høre!

- Det er lov å skåle med seg selv!

- Hold deg fast i bordkavaleren når det begynner å gynge! Skulle du ramle, krabb til høyre!

Men fram for alt - føl dere hjertelig velkomne, og takk for at dere ville komme og feire denne dagen med oss! Vi håper alle får en hyggelig kveld!

Skrevet
Bare tull :-) Vi legger kanskje litt lista, selv om vi har tradisjonelt bryllup med kirke og middag etc, så ønsker vi egentlig å ha det litt uformelt.

- Det er strengt forbudt å holde sitt gode humør for seg selv – spre det!

- Beskyldes du for å ha dårlig sangstemme skyldes dette bare misunnelse, syng høyt så alle kan høre!

- Det er lov å skåle med seg selv!

- Hold deg fast i bordkavaleren når det begynner å gynge! Skulle du ramle, krabb til høyre!

Men fram for alt - føl dere hjertelig velkomne, og takk for at dere ville komme og feire denne dagen med oss! Vi håper alle får en hyggelig kveld!

Orntli' kult:-)

Nå fikk jeg lyst på festprogram også..

Skrevet

Sånne ordensregler fikk jeg lyst på også! Og har jo lest flere engang...mener jeg å huske.

Synes sånt er litt gøy, jeg! :-D

Skrevet

Fant noen:

* Ved ankomst, vær påpasselig med å notere din adresse og gi denne til verten. Dette i tilfelle at vertskapet mot slutten av festen må sende deg hjem og du selv har problemer med å gjøre rede for hvor du bor.

* Påkledning er obigatorisk (unntatt i nakengarderoben).

* Gjester som ikke rår over en brukbar sangstemme, får gi sitt bidrag etter beste evne for å bevare den allmenne sangglede.

* Det er på det strengeste forbudt å holde sitt gode humor for seg selv.

* Enhver konversasjon under bordet frabes. Ved eventuell trengsel under bordet, kryp til høyre.

* Med jevne mellomrom skal alle bordets gjester kontrollere sidemannen /-kvinnen og påse at denne ikke inntar alkoholholdige drikkevarer i den grad at han eller hun blir utydelige i ansiktet.

* Det er mulig å bestille vekking ved lange taler.

* Alle verdigjenstander innleveres til verten/vertinnen ved festens begynnelse.

* All form for dans skal foregå demokratisk.

* Nerveslitende samtale, hikking og lignende bør foregå lavmælt.

* Enhver form for intim berøring av sidemannen/-kvinnen bes foretatt etter måltidet.

Ordensregler ved bespisning:

1. Se etter at du sitter alene på stolen. Overbelastning er forbudt!

2. Alle og enhver spiser fra sin egen tallerken.

3. Pass på tennene: Ikke bit av d®am(m)en!

4. Knivstikking uten grunn blir ikke premiert!

5. Len deg ikke over naboen når det begynner å gynge.

6. Unngå trengsel under bordet – Kryp til høyre.

7. I tilfelle kollisjon: Blåveiser tynnes ut og vannes kl 14.00 i morgen.

8. Lyserøde elefanter leies ubemerket ned i garderoben og tjores godt.

9. Suvenier i form av kniver, gafler, glasstøy etc. leveres tilbake innen en uke.

10. Tygg rolig og besindig – slik at bare de nærmeste kan høre deg. Spis fortrinnsvis med innsiden av ansiktet!

11. Inntatt måltid tas ikke i retur!

Skrevet
Sånne ordensregler fikk jeg lyst på også! Og har jo lest flere engang...mener jeg å huske.

Synes sånt er litt gøy, jeg! :-D

Mange av de du fant passer vel best til en "fest på lokalet", men så lenge vi tok noen få og avsluttet med å ønske alle en fin kveld, så synes jeg vi rundet det av :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...