Gå til innhold

Samboer lyver til meg!

Anbefalte innlegg

Gjest Utlogget akkurat nå..
Skrevet

Hei! Jeg går rett på sak:

Jeg er ei jente i begynnelsen av 20-årene og bor sammen med typen min som er på samme alder. For noen uker siden brakk jeg foten og ble da sykemeldt en lang stund, sambo var da så "snill" at han ba om å få fri fra joben et par dager slik at han kunne hjelpe meg, helt greit.

I dag skulle jeg egentlig vert på jobb for jeg har fått aktiv sykemelding, men jeg har fortsatt veldigvondt så jeg skal til lege.

Typen min skulle egentlig på jobb i dag for jeg kan klare meg ganske bra selv nå, men da jeg sto opp bare vrei han seg rundt i senga og sa ham hadde FRI! Det skal legges til at han satt oppe til veldig sent på natt i går..

Jeg syntes dette var utrolig merkelig og sjekka mobilen hans (jeg er ikke stolt over det) Og ja, der ser jeg at han har skrevet til sjefen at jeg datt på krykkene og måtte på sykehus, og derfor kunne han ikke komme på jobb før Onsdag!

Jeg vet ikke helt jeg nå.. Jeg er satt ut.. Jeg skal snakke med ham når han våkner, gruer meg som pokker.. :(

Hva mener dere jeg skal gjøre?! Jeg elsker ham jo, og vil ikke slå opp.. men jeg kan ikek være sammen med en som lyver!! :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke helt om spørsmålet mitt kom godt nok frem, men jeg lurte på hva dere hadde gjort en slik situasjon..

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg selv hater at folk lyver! hadde kjæresten min løyet til meg så hadde hun fått hørt det for og si det sånn. Skjønner godt at du blir usikker når kjæresten din lyver om dette, selv om det ikke er så stor løyn at det gjør noe, men det svir likavell.

Selv om han lyver(noe som ikke du tollererer)om at han har fri, så er det jo for at han vil være sammen med deg. Men jeg syns at du skal sette ned foten og fortelle han ditt syn på løgner.

Jeg tror du bør legge det fram på en pen måte slik at det ikke blir bråk om at du har sjekket mobilen hans. (vet ikke om hvordan kjæresten tar det med at du sjekker mobilen hans jeg men).

Lykke til!

Skrevet

Hei og takk for svar!

Ja jeg sitter her nå og kjenner meg så sykt skuffet over ham. Tilliten blir jo svekket selv om det ikke er den største løynen som du sier. :(

Jeg sitter her å tenker mange fæle tanker nå, tenk om han så lett kan lyve til meg om andre ting også? Åå.. jeg orker ikke tenke på det!

Det med at grunnen til at han har "fått fri" for å være med meg er jo ikke helt sant.. Nå ligger han jo å sover fordi han var oppe så seint i går..

Men hadde du nevnt det med mobilen? Jeg vet liksom ikke hvordan jeg skal ta det opp uten å nevne det.

Gjest Hilde K S
Skrevet

Moralen i historien her er at det ALLTID er ulønnsomt å lese andres private korrespondanse.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg hadde valgt og ta opp dette med mobilen ja.

Om kjæresten min spør om hun får se på meldingene mine eller internett loggen så bryr jeg meg ikke, og jeg synes at det er helt greit at hun sjekker mobilen min uten og spørre. Men det er jo hvordan jeg tar det.

Om du vil ta opp dette med mobilen må du nesten bestemme selv. Det er du som kjenner han aller best og vet hvordan han reagerer på forskjellige ting.

For og si det sånn så er det du som har god grunn til og være sur og lei deg hær... En løyn sårer ufattelig mye mer enn at du ser på kjæresten din sine meldinger!

Skrevet

Til Hilde: Ja, jeg vet det ikke er bra å lese meldingene hans, og det er ikke slikt at jeg sjekker mobilen til daglig. Men i dag blei jeg veldig usikker siden historien om fri fra jobb var så tynn, og at han ble sint på meg da jeg poengterte det. Dessuten mener jeg at i et forhold skal man opparbeide en slik tiltro og ærlighet til hverandre at det ikke gjør noe om man ser hverandres meldinger.

Til Gjest: Takk for at du forstår meg! Det hjelper veldig bare det å vite at noen vet hvordan jeg har det.. Planen nå er å først la ham få sjansen til å si hvordan det er uten at han mistenker meg for å sjekke mobilen. Jeg tror jeg skal si at jeg synes det var rart at han hadde fri i dag siden han vanligvis jobber mandager. Hvis han ikke svarer ærlig da fortsetter jeg med hvor viktig ærlighet er for meg.. Hvis ikke det heller får ham til å snakke så nevner jeg mobilen, da vet jeg det blir krangling, men det må jeg bare stå i.. :(

Alt for kjærligheten! eller hva?

Gjest Hilde K S
Skrevet

Men dersom man er usikker på at noen snakker sant, bør man konfrontere dem med tankene sine, ikke selv opptre uærlig ved å sjekke mobil, mail ol.

Skrevet
Men dersom man er usikker på at noen snakker sant, bør man konfrontere dem med tankene sine, ikke selv opptre uærlig ved å sjekke mobil, mail ol.

Så du ikke hva eg skrev? Jeg konfronterte ham med det, og da oppførte han seg helt mærkelig! Han blei sur og kom med mange rare forklaringer på hvorfor han ikke hadde sagt det til meg før..

Skrevet

Lat som ingenting.

Stikk innom han på jobben om noen dager..... *ond latter*.

Skrevet
Så du ikke hva eg skrev? Jeg konfronterte ham med det, og da oppførte han seg helt mærkelig! Han blei sur og kom med mange rare forklaringer på hvorfor han ikke hadde sagt det til meg før..

Må bare rette siste setning:

Han blei sur og kom med mange rare forklaringer på hvorfor han ikke hadde sagt at han hadde "fri"

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Virker som at han ikke er særlig stolt over dette med "skulkingen", derfor går han i forsvar med og bli sur. Fortell det rett fra levra, at han bare kunne sakt det som det var.

Gjest Hilde K S
Skrevet

Og det gir deg rett til å oppføre deg uærlig tilbake?

Skrevet

Hvorfor skal du drive å kjefte på meg? Jeg skriver jo at jeg ikke er stolt av å ha måttet sjekke mobilen hans.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Andre syns at det er greit at kjæresten sjekker meldinger uten og spør, andre takler det ikke. Om du ikke takler at din kjæreste snoker i dine meldinger uten lov så er det vell fordi at du har noe og skjule eller va?

Helt greit for deg hvis kjæresten din hadde løyet til deg støtt og stadig? og det sammenligner du med og se igjennom en kjærestes meldinger? huff....

Gjest Hilde K S
Skrevet
Hvorfor skal du drive å kjefte på meg? Jeg skriver jo at jeg ikke er stolt av å ha måttet sjekke mobilen hans.

Jeg kjefter ikke på deg. Jeg pusher deg i forhold til din etiske sans, bare. Dersom du ikke stoler på kjæresten din, synes jeg det er andre måter å ta det opp på enn å lese meldingene hans.

Skrevet
Virker som at han ikke er særlig stolt over dette med "skulkingen", derfor går han i forsvar med og bli sur. Fortell det rett fra levra, at han bare kunne sakt det som det var.

Ja.. jeg tror og håper det er derfor han blei så sint, Jeg følte at det blei så urettferdig at han klikka på meg for det der..

Blææ.. Dette er absolutt ikke gøy i det heletatt! Jeg føler meg som den heksa som driver å lusker rundt og er mistenksom..

Men ja, når han våkner (ja han sover enda!!) så skal jeg sette meg ned med ham å snakke rolig ut om dette..

Skrevet

Lyger han til deg, har dere et problem.

Ljuger han til sjefen sin, har han og sjefen et problem.

Snoker du i innboksen hans, har DU et problem.

Gjest Hilde K S
Skrevet
Andre syns at det er greit at kjæresten sjekker meldinger uten og spør, andre takler det ikke. Om du ikke takler at din kjæreste snoker i dine meldinger uten lov så er det vell fordi at du har noe og skjule eller va?

Helt greit for deg hvis kjæresten din hadde løyet til deg støtt og stadig? og det sammenligner du med og se igjennom en kjærestes meldinger? huff....

Hvor har jeg skrevet at kjæresten min ikke får lese meldingene mine? Det ville vel være komplett idiotisk av meg å sitte her og hyle om ærlighet, samtidig som jeg selv hadde noe å gjemme bort?

Samtidig sier jeg vel noe om at uærlighet ikke er greit, hverken fra den ene eller den andre?

Skrevet
Jeg kjefter ikke på deg. Jeg pusher deg i forhold til din etiske sans, bare. Dersom du ikke stoler på kjæresten din, synes jeg det er andre måter å ta det opp på enn å lese meldingene hans.

Hvilke måter da? han nekta jo og kom i forsvarsposisjon med en gang jeg spurte!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...