Gå til innhold

Rosinsnipper

Nilma

Anbefalte innlegg

For en del år siden laget min mor noen julekaker som het rosinsnipper. Man laget en deig med rosiner i, trillet den ut til pølser og stekte disse i ovnen. Under steking fløt de utover og ble ganske flate, slik at de kunne skjæres i trekantete snipper.

Jeg liker svært få tradisjonelle julekaker, men disse var nydelige, så jeg kunne tenke meg å lage dem i år. Dessverre har mamma mistet oppskriften, så hvis noen har den og kan dele den med meg ville jeg være svært takknemlig. Oppskriften stod i et ukeblad (jeg husker dessverre ikke hvilket) for en god del år siden.

*krysser fingre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 1 år senere...
  • 1 år senere...

Annonse

Jeg har en mormor som bor i Sverige, og når vi har feiret jul der har vi ofte spist noe som kalles "korintsnittar". Jeg vet ikke om det er noe à la dette du er ut etter (dersom du kanskje bytter korintene med rosiner?). Har dessverre ikke anledning til å spørre etter oppskrift for øyeblikket, men fant en her fra Sverige, og en her fra Tine. Disse skal i alle fall rulles til pølser som stekes og flyter ut i ovnen for deretter å skjæres i snitter.

Endret av NullHull
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Tusen takk for oppskrift, NullHull! :) (Et år på etterskudd, riktignok. :rodme:)

Jeg prøvde den svenske oppskriften i går, og den var ikke så verst (mannen min synes de var knallgode), men ikke helt som den jeg leter etter; disse var litt mørdeigsaktige, mens de jeg mener er mykere.

*leter videre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...