Nilma Skrevet 23. november 2004 #1 Del Skrevet 23. november 2004 For en del år siden laget min mor noen julekaker som het rosinsnipper. Man laget en deig med rosiner i, trillet den ut til pølser og stekte disse i ovnen. Under steking fløt de utover og ble ganske flate, slik at de kunne skjæres i trekantete snipper. Jeg liker svært få tradisjonelle julekaker, men disse var nydelige, så jeg kunne tenke meg å lage dem i år. Dessverre har mamma mistet oppskriften, så hvis noen har den og kan dele den med meg ville jeg være svært takknemlig. Oppskriften stod i et ukeblad (jeg husker dessverre ikke hvilket) for en god del år siden. *krysser fingre* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 24. november 2004 Forfatter #2 Del Skrevet 24. november 2004 *pusher opp* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 9. desember 2005 Forfatter #3 Del Skrevet 9. desember 2005 Gjør et nytt forsøk i år. *pushe* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 9. desember 2005 #4 Del Skrevet 9. desember 2005 *følge med* Høres godt ut, for jeg elsker rosiner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 8. november 2007 Forfatter #5 Del Skrevet 8. november 2007 Jeg gir ikke opp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Begonia Skrevet 8. november 2007 #6 Del Skrevet 8. november 2007 Høres ut som en oppskrift jeg også kunne tenkt meg å prøve Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NullHull Skrevet 9. november 2007 #7 Del Skrevet 9. november 2007 (endret) Jeg har en mormor som bor i Sverige, og når vi har feiret jul der har vi ofte spist noe som kalles "korintsnittar". Jeg vet ikke om det er noe à la dette du er ut etter (dersom du kanskje bytter korintene med rosiner?). Har dessverre ikke anledning til å spørre etter oppskrift for øyeblikket, men fant en her fra Sverige, og en her fra Tine. Disse skal i alle fall rulles til pølser som stekes og flyter ut i ovnen for deretter å skjæres i snitter. Endret 9. november 2007 av NullHull Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 10. desember 2008 Forfatter #8 Del Skrevet 10. desember 2008 Tusen takk for oppskrift, NullHull! (Et år på etterskudd, riktignok. ) Jeg prøvde den svenske oppskriften i går, og den var ikke så verst (mannen min synes de var knallgode), men ikke helt som den jeg leter etter; disse var litt mørdeigsaktige, mens de jeg mener er mykere. *leter videre* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå