Gå til innhold

Hvordan blir man kvitt en psykopat?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

En veldig god venninne av meg er sammen med en mann som er fullstendig psycho. Hun orker ikke mer av forholdet, men er livredd for å bryte med ham, spesielt siden de også har barn sammen. Hun sier det rett ut, og det verste er at jeg tror henne; "Jeg er redd han skal drepe meg hvis jeg går fra ham".

Hvordan kvitter man seg med en sånn fyr? Noen som har erfaringer å dele?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er egentlig langt ut over det jeg kan uttale meg om, jeg har også vært sammen med en psykopat men han var ikke fysisk farlig.

Jeg ville tatt kontakt med famileværkontoret i kommunen og politiet for råd.

Skrevet

Hun må legge en nøyaktig og sikker plan der både sikkerheten hennes og barnas tas hensyn til. Om han er så farlig må hun passe på at barna ikke får være alene hos ham etter bruddet og da må nok politi og diverse kontorer kontaktes.

Skrevet

Dessverre må hun nok belage seg på et langt helvete etter bruddet, så om hun klarer å psyke seg opp før bruddet hadde det nok hjulpet, deretter er det sikkerheten hun må tenke på.

Skrevet

Planlegge alt nøye og bruke tid på å si til seg selv at nå skal du gå. Det tok meg 8mndr å gå fra min voldelige kjæreste,vi hadde ikke barn. Ha sterke og støttende venner som kan være sterk når ikke hun er det.

Gjest vimselot
Skrevet

Jeg vet ikke, men en venninne av meg flyttet til en annen by. Hun levde i redsel i flere år og kunne ikke komme tilbake. Hun (de) hadde også barn. Hvis han har vært voldelig, kan hun anmelde han neste gang, oppsøke krisesenteret og helst få en bolig ett annet sted. Det høres enkelt ut, men er usikker på om det er så enkelt.

Min venninne flyttet bare og hadde bostedsadresse hos sine foreldre og hemmelig tlf.nummer.

Skrevet

Jeg har selv vært sammen med en psykopat. Han var voldelig, men angret alltid forferdelig etterpå, truet med å ta livet sitt, sa at jeg var den eneste som kunne få ham på rett kjøl, osv... Jeg ble utrolig manipulert og ville hjelpe han, men man får aldri hjulpet sånne folk uten at de vil ha hjelp selv... Og det vil de gjerne ikke, men later som om de vil det overfor deg...

Du må si til venninna di at ho må ha en plan klar, som andre her også skriver, ha et sted å gå til, pakke kofferten uten å si ifra. Ikke gjøre noe forsøk på å prate med han og få til en fornuftig samtale. Hvis han er voldelig, kan det være livsfarlig for barnet!

Be henne om å komme seg bort!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...