Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har veldig lyst på denne, min gamle klokkeradio med skjærende piping begynner jeg å få nok av. Noen som har kjøpt denne, den har solgt veldig godt så kanskje noen på KG har den?

WakeUpLight

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leste om den i Nettavisen istad selv. Har lyst på en sånn til jul selv jeg, lurte bare på prisen på den?

Skrevet
Leste om den i Nettavisen istad selv. Har lyst på en sånn til jul selv jeg, lurte bare på prisen på den?

Modellen uten radio: 999 kr

Modellen med radio: 1399 kr

Skrevet

Så utrolig kult! Men er det sånn spesielt lys eller bare vanlig?

Skrevet (endret)
Så utrolig kult! Men er det sånn spesielt lys eller bare vanlig?

Det ser ut til at lyset kan dimmes, fra svakt til sterkere. Man kan bruke den som leselys også. Og man kan velge fuglelyder eller bølgelyder mm som vekking.

Jeg lurer på om jeg skal ringe noen elektroforr. og spørre om de kan legge av en til meg. Den pipingen hver morgen kl 6.15 irriterer meg mer og mer.

Fra Nettavisen: "Demringslampen simulerer soloppgangen, og tennes svakt en halv time før man har stilt den inn på vekking. Siden øker lyset i intensitet, og når lyset faller på lukkede øyne skal det sende beskjed til hjernen om at den skal øke produksjonen av energihormonet serotonin. Når det er på tide å stå opp etter en halv time, skal hormonnivået i hjernen være regulert og hjernen er våken - noe som ofte ikke er tilfelle når man våkner med lyd.

I tillegg kan man velge mellom lyder som fuglekvitter, bølgeskvulp eller FM-radio, for å være helt sikker på å komme seg opp i tide."

Endret av Antoinette
Skrevet

Men hva med den som sover på andre siden av senga? Vil ikke de også vekkes?

Jeg hadde ikke likt å våkne kl seks hver gang sambo skulle opp i helgene :forvirret: Da sovner jeg lettere av hans mobil som spiller behagelige sanger...

Skrevet

Ok, jeg tenkte på om det var sånn dagslyslampe i form av vekkerklokke.

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Er neppe det, da regner jeg med at de hadde skrevet det, og har ikke lest noe om det noe sted.

Jeg har en annen versjon av den (ikke philips) og den er utrolig behagelig å våkne til ;)

Skrevet (endret)

Det var dyrt, men om folk sier det funker som den skal vil jeg vurdere om den er verdt pengene! Eller å ønske meg den til bursdagen min ;)

Endret av Tweek
Skrevet

Jeg har en Lumie BodyClock. Samme prinsipp. Det er helt fantastisk. Nå har radiodelen gått istykker, og jeg lurer på å ønske meg en Philips til jul.

Men det ser ikke ut som Philips har skumringsfunksjon? Det har den jeg har nå. Den skrur seg gradvis av når jeg skal sovne.

Skrevet

Vi, eller d.v.s. egentlig samboeren min, har hatt en vekkerklokke av denne typen fra Nordic Light Care i flere år og det fungerer ypperlig! Utrolig deilig å slippe å bli "skremt våken" og den langsomme oppvåkningen gjør at man føler seg mindre trett.

Skrevet
Ok, jeg tenkte på om det var sånn dagslyslampe i form av vekkerklokke.

Det er mye svakere lys i denne enn i dagslyslampen, men det er samme lystype i dem(simulert sollys). For mange hjelper dette lyset nok til at de ikke må bruke andre lysterapilamper, men jeg bruker begge.

Lampene er ok. De hjelper litt til med å gjøre oppvåkningen lettere, men jeg selv er såpass b-menneske at jeg ikke merker den helt store effekten. Men effekten er nok til at jeg fortsetter å bruke den i alle fall så noe godt må den jo gjøre for meg også.

Skrevet (endret)

Jeg fikk denne i hus på tirsdag som var. Pæren i lampen er en helt vanlig utformet 100 watts pære, men med et belegg som Philips kaller "softtone frosted". Mener den gir et noe gulere lys enn vanlige pærer.

Jeg har modellen med radio og fuglekvitter etc. Høytaleren vil jeg ikke snakke høyt om, men for å høre på fuglekvitter er den utmerket. Radio går i et nødstilfelle (for meg iallefall).

Jeg er egentlig ett A-menneske, men jeg merker jeg ikke våkner før klokka ringer nå når det er som mørkest på vinteren. De siste to dagene har seg satt på lampen slik at den en ferdig påskrudd 10 minutter før klokken. Jeg har våknet begge dagene ca fem minutter før lampen en helt påskrudd. Svært behagelig.

Merk at lyden ikke skrur seg på før lampen er helt påskrudd. Lampen begynner å skru seg på 30 minutter før den tiden man stiller inn. Tiden man stiller inn er altså det tidspunktet da lampen skal være helt på (greit å vite om man vil teste den når man får den). For meg er halv lysstyrke mer enn nok som maksimal styke.

Jeg kjøpte via bestbuy.no (expert). 1199 + frakt.

Endret av skrue
Skrevet (endret)

Jeg bestilte min i går, er veldig spent. Valgte modellen med radio.

Endret av Antoinette
Skrevet (endret)

Fikk lampen i går, den var lett å installere.

Har nok hatt mitt livs mest behagelige oppvåkning i dag (utenom når kjæresten vekker meg med nusser på ryggen og nakken), den lampen er helt herlig og det er ikke noe minus at den har lekkert design og man kan få superromantisk lys på soverommet uten å bruke starinlys :-)

Anbefales!

Endret av Antoinette
Skrevet (endret)

Den så utrolig stilig ut, og hvis den i tillegg er behagelig å våkne til er det jo supert!

Jeg vil også ha en... :sjenert:

Endret av Grønt blad
Skrevet

Dere heldige personer som trenger vekkeklokker :fnise:

(Hilsen sliten småbarnsmor som har baby som våkner så alt for tidlig :kgbaby: )

Gjest ¤bella¤
Skrevet

Jeg har den og den funker dårlig her i huset. Plagsomt med lyset klokken gir fra seg, så jeg har dratt ut kontakten på den jeg nå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...