Gå til innhold

Syk av karboblokker?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Angelica_*
Skrevet

Hei!

Har noen flere har blitt syk av karboblokkere?

Jeg har dårlig erfaring med dette. Det begynte i jula for noen år siden. Jeg hadde kjøpt meg reduxin, og skulle prøve å holde vekta i jula. Lille julaften lå jeg på do å kastet opp i flere timer.

Jeg trodde det var noe jag hadde spist, og det falt meg ikke inn at det var tablettene.

Jeg tok de igjen en stund senere, før jeg skulle i bursdag. Dro på trening etter bursdagen, og ble forferdelig dårlig når jeg kom hjem. Kvalme, svette og oppkast igjen.

Disse tok jeg ikke igjen. Men jeg var i London for et par år siden, og kjøpte meg Phase 2, karboblokker. Uvitende om at dette var samme stoff. På'n igjen, med oppkast og forferdelig magevondt.

Ikke nok med det. Senere skulle jeg prøve Wellex, for dette har jeg tatt før, uten noen reaksjon. Men ble dårlig da også. Leste jo etterpå at de også inneholder ekstrakt fra hvite hagebønner, som er samme ingrediens i alle.

Noen med liknende erfaringer?

Rart om det skulle være en allergisk reaksjon. Det virker ikke sånn. Bare at magen gjør skikkelig opprør. Blir mye sykere enn verste omgangsyke i noen timer. Noen som vet hva det kan skyldes?

Hører så mye skryt av disse tablettene, og de hadde vært perfekt for meg som er så svak for karbohydrater. :)

Men det nytter jo ikke når jeg blir så dårlig. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke blitt det minste syk av Reduxin, men vet om flere med samme erfaring som deg.

Gjest Bolledeig
Skrevet

Jeg ville blitt skeptisk av et "legemiddel" som tullet med måten næring ble tatt opp i kroppen på. Når ikke karboblokkere har noen bra dokumentert effekt heller, så ser jeg ikke vitsen for å utsette kroppen for det når man i tillegg blir dårlig. Det viktigte er faktisk å gå i kaloriunderskudd når man skal ned i vekt, ikke hvor mye karbohydrater man spiser.

• 1 måned senere...
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Men Reduxin er vel ikke et legemiddel? Det selges vel reseptfritt? :)

Gjest Bolledeig
Skrevet

Nei, det er ikke et legemiddel, derfor i anførselstegn.

Men legemidler kan være reseptfrie da, men de har, i motsetning til naturmedisin der eneste krav er at du ikke gjør folk syke av medisinen, krav om at de kan dokumentere effekt.

• 2 måneder senere...
Gjest Gjest_Anonym_*
Skrevet

Du er helt klart alergisk for et eller annet i tablettene. Selv reagerer jeg på samme måte på paralgin. Blir dødsens syk. Spyr til det kun er magesyre igjen. Har gjort samme feilen to ganger og tatt disse tablettene. Vi reagerer alle forskjellig. Har absolutt ingen allergier ellers!

Skrevet

Jeg ville også vært skeptisk til både karboblokker og fettblokkere.

Vi skal ha NOE karbohydrater, men vi skal ha de trege.

Vi SKAL også ha fett fordi noen av vitaminene vi skal ha i oss fra maten er fettløselige.

Både fett og karbohydrater er viktige, men det sunne fettet og de sunne karbohydratene.

Det er hva man spiser og mengden som må reguleres om man skal ned i vekt. Livsstilendring.

Skrevet

Jeg har prøvd karboblokker fra phase 2 og var jo såfornøyd. skjønte aldri at oppkasten kom fra pillene, frem til i dag.

så her ligger jeg da. og spyr som faen =(

Skrevet

Hei.Jeg har opplevde akkurat det samme både med Reduxin og Phase 2. Jeg har aldri i mitt liv vært sååååå dårlig. Kastet opp konstant i 1 1/2 døgn.

Det burde være en avdarsel på disse produktene

Gjest vimselot
Skrevet

Da er det kanskje ikke rart man går ned i vekt, jeg mener, hvis man kaster opp og blir syk...

Gjest Gjest_Sarah_*
Skrevet

Jeg fikk forferdelig oppkast og var kjempedårlig, noen dager etter at jeg hadde tatt pillene (phase 2). Jeg var faktisk sikker på at det var pillene det kom av, fordi jeg hadde lest at andre hadde hatt liknende erfaringer, men da det ikke gikk over klarte jeg å komme meg til legekontoret og fikk konstatert at jeg hadde nyrebetennelse.

• 1 måned senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Vi reagerer alle forskjellig.

Noen tåler absolutt ingenting og blir dårlig av alt.

Skjøre folk vil jeg si.. Heldigvis er ikke jeg en sånn stakkar.

• 6 måneder senere...
Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Hei igjen!

Jeg har ikke sett på denne tråden på leeenge.

Det er litt betryggende å høre at andre har liknende erfaringer. Jeg derimot har visst nå blitt allergisk mot vanlige bønner også. Spiste en wrap i sommer, og så etterhvert at det var litt bønner i den. Ble syk av den.... Så det spørs om disse tablettene har fremkalt en allergi hos meg. Jeg har spist bønner før, og er ikke allergisk mot noe som helst ellers.

Enig i at det burde stått en advarsel på de. Hverfall hvis flere har samme erfaring. Lurer på hva det kommer av. De skal jo visstnok hindre et enzym som bryter ned karbohydrater vel? Mulig det er derfor folk kaster opp?

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_Jente24_*
Skrevet

Jeg har nettopp begynt med Phase 2 selv, og merker en sinnsyk økning i tarmgass. Skikkelig illeluktende og skikkelig flaut. Noen flere som har merket det? Ikke hatt noen andre bivirkninger, men lagt om kostholdet i det siste, lurer på om det er karboblokkerne eller kostholdsendringen.

Gjest Gjest_Helene_*
Skrevet

Jeg tok phase 2 fredag i 19-tiden før middag.. første gang.. kl 22 lå jeg å spøy til magesyra og lå sånn i 4 ttimer og uggen hele dagen etter... mandag tok jeg de på morgenen før frokost (kl 0500).. kl 0800 på jobb kasta jeg opp, tok taxi rett hjem og var samme greia da som natt til lørdag.. Det må være pillene, så jeg kastet de med en gang. har prøvd reduxin men reagerte ikke på samme måte da, dog litt mageknip og dårlig avføring.. men fysj så dårlig jeg ble med phase 2, er kvalm enda jeg...

• 4 måneder senere...
Gjest Gjest_Julie_*
Skrevet

Jeg tar dem, og har gått ned i vekt på dem.

Kaloriinntaket reduseres av at man får i seg mindre karbohydrater. Virker som om folk på dette forumet er helt fjerne.

Blir man syk, så ikke ta dem!

Skrevet

Jeg tok dem i tre dager, men følte at magen slo seg vrang. Masse luft, og jeg fikk vanskeligheter med å gå på do. Nå går jeg heller ned i vekt ved å spise litt mindre, trene mer, og holde meg unna snop, chips, brus og alkohol. Resten av pillene kastet jeg. Aldri mer. Men at det funker for noen kan jo godt hende.

• 2 måneder senere...
Gjest Gjest_Tirill_*
Skrevet

har brukt phase 2 nå i ca 3 uker, og har bare positivt å si om dem. Har så langt ikke opplevd noen uøskede "bivirkninger". Føler tablettene har tatt bort mye av "søtsuget", og det gjør at jeg spiser midre. (det at jeg må ta dem 5 minutter før jeg spiser hjelper også til at jeg får tenkt meg om før jeg putter ting i munnen )-Har så langt tatt av 2 kg . For meg er det bra!

• 3 uker senere...
Skrevet

Samme her!

Jeg brukte for flere år tilbake Wellex, men disse reagerte jeg ikke på. Men er det egentlig det samme?

Men her for leden kjøpte jeg Phase2 og en annen grønn pakning med karboblokkere. Jeg hadde spist endel og tok disse phase2, og fikk helt syk oppkast helt til som dere sier at det bare var syre igjen, holdt på hele natten.

Dagen etter så tenkte jeg ikke på tablettene, men trodde det var all maten jeg hadde spist for mye av som førte til oppkasten. Men neida, tok dem igjen i en senere anledning og samme skjedde.

Må påpeke at jeg aldri pleier å kaste opp til vanlig, uansett hvor mye jeg propper i meg, det er generelt uvanlig for meg å være syk!

Etter dette droppet jeg tablettene og kastet dem rett i søpla.

Nå igår spiste jeg nachos som hadde litt kidneybønner i, og fikk en forferdelig oppkast slik som etter pillene.

Så det er kidneybønnene vi ikke tåler, for så etterpå at det er akkurat det phase2 inneholder!

Wellex inneholder også kidneybønner, og siden jeg ikke reagerte på disse før i tiden, så er det noe muffins.

Kan muligens henge sammen i at de i wellex bruker riktig varmebehandling iforhold til phase2, slik at det i wellex ikke vil være mer av det giftige lektinet igjen

• 2 uker senere...
Skrevet

Endelig flere enn meg!!!!!

Gikk på Phanse2 i nesten en mnd og var kjempe fornøyd. Gikk ned 2,5 kg og synes det gikk supert. Tok så en pause i sommer, til jeg tok de med meg på jobb. Tok tabletten og etter litt over en time lå jeg på doen og spydde til det bare var magesyre igjen. Au... Typen var så klart syk denne helgen, så antok at det han hadde også hadde smittet meg.

Noen uker senere tok jeg på nytt disse tablettene, ettersom jeg skulle på kafebesøk med en venninne. Gikk i dusjen og opplevde en så brå kvalme og oppkast at jeg ble rent skremt (kastet opp før jeg fikk kommet meg ut av dusjen, aldri blitt så akkutt dåelig på bare noen få sekunder). Måtte avlyse kafebesøket og jobben på kvelden, og ble så redd pga de voldsomme smertene i magen samt alt oppkastet at jeg endte på legevakten. Typen ble skremt, sjefen og venninnen ble skremt og jeg var mildt sagt livredd... Legen fant ikke noe galt så jeg ble sent hjem igjen, noen hundrlapper fattigere. Måtte en ny runde på samme måte før jeg oppdaget sammenhengen...(uten legevaktbesøket vell å merke...)

Så nå holder jeg meg laaaaangt unna alt som har kidneybønner i seg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...