Gjest Gjest_lurer_* Skrevet 12. juni 2008 #1 Skrevet 12. juni 2008 Er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt pessar og krem? Jeg har sett på barriermethod.com, men er den sikker? De spør ett bankkode og sånn... Snille dere, er det noen som kan komme med noen råd og tips?!
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2008 #2 Skrevet 12. juni 2008 Sikker på du har stavet siden rett? Prøvde komme meg inn på den, men det dukket bare opp feilmelding.
Gjest Gjest_lurer_* Skrevet 12. juni 2008 #3 Skrevet 12. juni 2008 nEI, det hadde jeg tydligvis ikke. barriermethods.com det er den riktige siden. det går litt i surr her.
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2008 #4 Skrevet 12. juni 2008 Der gikk alt så meget bedre Hadde sendt de en mail jeg, og hørt om det gikk å betale med paypal
Saeria Skrevet 12. juni 2008 #5 Skrevet 12. juni 2008 Det er ikke bare å kjøpe et pessar om man ikke har brukt det før og vet størrelsen sin. Vet du den, sier jeg bare heldiggris. Her i landet er det umulig å få pessar og utstyr til legen som brukes for å måle med. Jeg prøvde å ta kontakt med et firma som ettersigende skal produsere pessar her i Norge, men mailen ble returnert etter mange forsøk på å levere.
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2008 #6 Skrevet 12. juni 2008 Det er ikke bare å kjøpe et pessar om man ikke har brukt det før og vet størrelsen sin. Vet du den, sier jeg bare heldiggris. Her i landet er det umulig å få pessar og utstyr til legen som brukes for å måle med. Jeg prøvde å ta kontakt med et firma som ettersigende skal produsere pessar her i Norge, men mailen ble returnert etter mange forsøk på å levere. Ja, irriterende det der. Kommer til å kjøpe femcap selv om det blir noe av, nettopp pga dette. Men jeg nekter å tro at det ikke er en eneste lege eller gynekolog i dette landet som ikke har fått tak i utstyr. Problemet er hvor i huleste h'n har gjemt seg
Saeria Skrevet 12. juni 2008 #7 Skrevet 12. juni 2008 Det finnes nok de som har fra før, men det er uhyre få kvinner som etterspør pessar. Min lege fikk nesten sjokk. Han har aldri blitt spurt om det i løpet av sin 15 år lange karriere som lege. Han ringte rundt og spurte, men fikk vite at den slags utstyr selges ikke lengre. Jeg har valg Pearly i stedet.
Gjest Gjest_lurer_* Skrevet 12. juni 2008 #8 Skrevet 12. juni 2008 Jeg vet størrelsen, først gikk jeg til en helt håpløs gynekolog som mente at jeg burde bruke p-ring, noe jeg ikke har lov til siden moren min og bestefaren min har hatt hjerteinfarkt. Altså prøvde hun å ta livet av meg med sin inkompetanse!! Det eneste hun gjorde som var bra var å fikse at jeg fikk komme til Ullevål og få prøvd ut pessar der. Så hvis dere vil ha pessar: Krev å få komme til et sykehus! Jeg fikk brev fra Ullevål der de mente at de måtte hjelpe meg siden jeg ( og alle andre i dette landet) har krav på at få hjelp. Siden dere!! Det er bare å bestille fra www.med24.dk!! Jeg fant en side og nå er pessar og krem bestilt!! Det koster ikke mer enn hva det skulle koste å bestille bare pessar fra milex.no. De selger milex- pessar på den siden. Så nå venter jeg spendt på at pakken skal komme! Det koster 149 i frakt, og 49 i tillegg, siden er det sikkert moms også, men det er uansett flott at det går an å få tak i pessar og krem :-D! Kanskje hvis mange nok plager sykehusene og gynekologene så skjønner de at de må begynne å selge disse produktene!
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2008 #9 Skrevet 13. juni 2008 Jeg spurte legen min for 8-10 år siden, etter å ha forklart henne hvor mye jeg sleit med hormonprevensjon, om pessar. Én ting er at det ikke er vanlig i Norge lenger (ikke engang den gang), men hun lo av meg!! Skal sies at hun ikke var spesielt begeistret for meg, og hun klarte ikke la være å vise det, jeg tipper fordi hun ikke klarte å finne ut av mageproblemene mine. Gjorde ikke meg spesielt begeistret for henne heller... Men å bli ledd av av legen sin... på den hånlige måten... nei, det tok kaka. Så, for å unngå mer av denslags oppførsel, er det kondom som gjelder her.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå