Gå til innhold

Oreokake

monja

Anbefalte innlegg

OREO KAKE

Dette trenger du:

Ca. 450 g Oreo Cookies

100 g smeltet smør

2 pk. Tine kremost naturell (eller 1 pk Phildelphia 225 g) myknet

2,5 dl melis

ca 3,5 dl piska krem (skal opprinnelig være den amerikanske cool whip, men den er umulig å spore opp i Norge! Jeg har vært overalt for å prøve å finne! Jeg har brukt Menkomel Whipping i stedet, men du kan også bruke helt vanlig kremfløte)

2,5 spiseskjeer sukker

1 pose sjokolademousse Toro

3 dl melk til moussen (jeg har brukt 2 dl lettmelk og 1 dl helmelk)

1/4 del av oreo kjeksene legges for seg i seg i en skål og brekkes opp i småbiter. Ta restene av kjeksen og putt i en pose, og smuldre de opp til veldig små biter! Smelt smør, og hell det over kakesmulene i en bolle og bland det godt til det kan smøres ut i en form. Bruk en 24 cm rund form.

Mix kremosten med melis med en mixer så det blir en luftig og kremete masse. Mix krem med sukker, og bruk ca halvparten av den stivpiskete kremen til å røre forsiktig inn i den ferdige ostemassen. Smør massen over kakebunnen og legg oppi halvparten av kakebitene du har satt til side. Sett i kjøleskap 30 minutter.

Mix opp sjokolademoussen i henhold til pakningen. Jeg har erstattet 1 dl av melken med helmelk, men det er valgfritt! Rør inn de siste kakebitene i moussen. Smør massen over kaken og sett i kjøleskap ytterligere 1 time. Legg et lag med krem på toppen til slutt, og pynt eventuelt med flere kakesmuler eller lag et mønster med vanlig sjokoladesaus!

La kaken stå avkjølt ytterligere noen timer, og aller best blir den om den får stå nesten ett døgn før man skjærer rundt kanten og løsner formen og spiser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Skya

Denne har jeg hørt mye om og den høres veldig god ut. Men har ennå ikke prøvd den selv, synes du den er enkel å lage?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er veldig enkel å lage har jeg blitt fortalt. Jeg skal prøve den selv for første gang i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er veldig enkel å lage har jeg blitt fortalt. Jeg skal prøve den selv for første gang i morgen.

Fortell oss om resultatet, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg godt igang med å lage den - står til første avkjøling nå - og den er ENKEL. Utrolig enkel faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg laget denne, men ikke med Oreo Cookies, men med noen andre mørke kjeks med vaniljefyll.

Synes ikke kaken ble noe særlig, og ihvertfall ikke lik Oreo kaken.......

Fortell oss hvordan det ble da Monja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Men det finnes kanskje flere typer Oreokaker? Jeg har sett to forskjellige hhv hos 7-eleven og bakeri, i tillegg til denne. Har det bare med utforming å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...
Gjest Gjest_Ariel_*

Dreamcake? Oreocake?

Jeg er på jakt etter oppskriften som de har på en kake seveneleven hvertfall i tromsø og på oslo flyplass. Det er nesten som en vanlig sjokoladekake, men med et tynt lag med en slags hvit krem i midten, og en slags seig sjokoladekrem på toppen ( det var også knuste oreokjekt på toppen, muligens inni også)

Noen som vet noe om denne kaken? hva den heter eller aller helst en oppskrift eller hvor jeg kan få kjøpt den henne.

Bor i stavanger, og her har de ikke den kaken på seveneleven eller noen andre steder jeg har sett.

desperat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper den er god og da.  ;)

Hvor kjøpte du Oreo Cookies?

Meny og Deli DeLuca selger Oreo Cookies.. og ja, Smartclub selger big-box med de :)

(Viktig, de må være de mørke med vitt fyll...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det finnes kanskje flere typer Oreokaker? Jeg har sett to forskjellige hhv hos 7-eleven og bakeri, i tillegg til denne. Har det bare med utforming å gjøre?

En av de bedre får du hos Peppes Pizza.. men pass på.. utrolig mektig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 9 måneder senere...
OREO KAKE

Dette trenger du:

Ca. 450 g Oreo Cookies

100 g smeltet smør

2 pk. Tine kremost naturell (eller 1 pk Phildelphia 225 g) myknet

2,5 dl melis

ca 3,5 dl piska krem (skal opprinnelig være den amerikanske cool whip, men den er umulig å spore opp i Norge! Jeg har vært overalt for å prøve å finne! Jeg har brukt Menkomel Whipping i stedet, men du kan også bruke helt vanlig kremfløte)

2,5 spiseskjeer sukker

1 pose sjokolademousse Toro

3 dl melk til moussen (jeg har brukt 2 dl lettmelk og 1 dl helmelk)

På fredag var jeg innom Ica, Meny, Rimi, Kiwi, Prix og Rema 1000(!) uten å finne denne sjokolademoussen. Har Toro sluttet å produsere den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rema har oreokjeks.

Selv bruker jeg oppskriften på www.detsoteliv.no (søk på oreo) den som heter original. Men jeg sliter litt med å så sjokoladepuddingen til å stivne alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest *Madam Mim*
Rema har oreokjeks.

Selv bruker jeg oppskriften på www.detsoteliv.no (søk på oreo) den som heter original. Men jeg sliter litt med å så sjokoladepuddingen til å stivne alltid.

Den bruker jeg også - synes den blir veldig god. :) Men jeg bruker sjokolademousse i stedet for pudding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Madam Mim*
Lager du sjokolademoussen selv?

neida, bruker Toros. Får den i alle butikker her - merkelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...