Gjest Kålungen Skrevet 7. desember 2005 #1 Skrevet 7. desember 2005 Søstera mi har ei lita jente på 2 mnd. For ett par uker siden begynte hun å sove på natten, og det er de jo veldig glade for! m Men "problemet" nå er at hun sover omtrent hele døgnet, våkner bare for å få mat. Etter maten er hun kanskje våken en halvtime, og så sovner hun igjen. Det kan gå kanskje 6 timer på dagen før hun våkner, i dag feks hadde hun spist halv 8 på morgenen, og måtte vekkes halv to for å spise før de skulle dra avgårde! Er det normalt å sove så mye når man er 2 mnd? Når hun er våken er hun veldig blid, "snakker" og smiler masse, og aktiv med armer og ben.
Gjest Betty Boop Skrevet 7. desember 2005 #2 Skrevet 7. desember 2005 Mitt første barn sov nesten hele det første døgnet etter fødselen. Måtte vekke henne for å gi henne mat. Når vi kom hjem fortsatte hun og sove mye til hun var bortimot fire mnd. Unger er forskjellige. Og dersom hun er pigg når hun er våken, spiser godt, vokser og helsesøster er fornøyd, da tror jeg ikke du skal bekymre deg.
Gjest Pecado Skrevet 7. desember 2005 #3 Skrevet 7. desember 2005 Min sov og ekstremt mye de første mnd.
Gjest Kålungen Skrevet 7. desember 2005 #4 Skrevet 7. desember 2005 Ja hun vokser bra, spiser masse og er pigg når hun først er våken. Hun er nok bare en liten trøtting da Takk for svar
14062003 Skrevet 7. desember 2005 #5 Skrevet 7. desember 2005 Vår første sov døgnet rundt i alle fall første måneden. Deretter ble det litt mer våkentid. Men fortsatt soves det relativt mye. Dovendyr! Vår andre sov ikke en gang første døgnet etter fødselen. Er veldig mye mer våkentid. Så barn er definitivt veldig forskjellige.
monja Skrevet 8. desember 2005 #6 Skrevet 8. desember 2005 På den alderen sov gutten vår kanskje så mye som 20 timer i døgnet. Det er nok ganske normalt å sove så mye.
Gjest Maddy Skrevet 8. desember 2005 #7 Skrevet 8. desember 2005 Jeg var den babyen iflg min mor. JEg sov hele natta + store deler av dagen. Har ennå like godt sove hjerte. HEr har jeg blitt velsignet med 2 barn som ikke har hatt store behovet for søvn og som klarer seg med 3x30 min om dagen. Nå sover faktisk storesøster 45 min hver dag da.
Marianne Skrevet 8. desember 2005 #8 Skrevet 8. desember 2005 Min eldste var sånn. Det første halvåret ble hun vekket for å få mat, og utover det sov hun stort sett hele tiden.
jeg og ;) Skrevet 8. desember 2005 #9 Skrevet 8. desember 2005 Min sønn er nå 4 mnd. og han har de 3 første månedene våknet hver 3.time døgnet rundt for å spise for så å sovne igjen. Nå siste måneden har han sovet 4-5 timer, våknet, spist, vært aktiv 1/2 time og så sover han igjen, men han stritter imot å sove litt mer enn tidligere..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå