Gjest Molla erglemsk Skrevet 2. juni 2005 #1 Skrevet 2. juni 2005 Jada, jada. Jeg tror jeg har teflon. Glemmer støtt og logge inn og når jeg har begynt å skrive så gidder jeg ikke. Som dere ser av overskriften så har jeg lært noe i bryllupet mitt sist helg. Siden vi ville ha med min sønn på 10 år når vi giftet oss og under middagen og deler av kvelden, kunne vi ikke unngå min manns niese på 9 år. Gud bedre som jeg angrer.. Den ungen har blitt ett irritasjonsmoment for meg de siste dagene. Gjesteboken vår brukte hun som tegnebok. Jeg fikk stoppet henne med en gang jeg oppdaget det. Men da var det for sent, begge pennene vi hadde kjøpt var ødelagt så det var mange av gjestene som ikke fikk skreivd i boka. Så var hun småfrekk mot dem som serverte oss, jeg overhørte henne i baren hvor hun forlangte å få mere å drikke på, personalet reagerte på måten hun snakket til dem på. Så nok en gang måtte jeg irettesette henne. Så blir det annonsert at middagen skulle serveres. Mannen min og jeg tusler mot langbordet, for vi skulle jo bort dit først. Da løper jentungen forbi oss og kaster seg over bordkortene og gjør om sånn at hun kommer nermere oss. Heldigvis for henne er det mannen min (han er onkel på henne) som når frem til henne først. Jeg hadde sansynligvis klaska henne over neven og gitt henne en skjennepreken uten like. Under talene sitter hun og kommenterer det som blir sagt, stefaren forsøker å hysje på henne uten at det hjelper. Så reiser hun seg opp og synger en sang jeg hater, noe hun VET fordi jeg flere ganger i løpet av de årene jeg har kjendt henne har stoppet henne fra å synge den. Jeg har sagt at jeg HATER denne sangen. Ble mobbet med den på barneskolen. SÅ er det " Takk for maten talen da". Den får a jo hylt seg til at hun skal ta.. I helvette heller.. Var hakket før jeg reiste meg og gikk... Min egen sønn oppførte seg pent, fulgte med på talene og var kjempe flink... Nei, folkens.. Garder dere. Dette har ikke fått ødelegge dagen for meg, men det irriterer meg ja. Flere av gjestene har i løpet av denne uka kontaktet meg for å takke nok en gang, og da har dem nevnt denne ungens oppførsel I dag treffer vi mest sansynlig denne jentungen. Jeg spurte min mann på morran i dag om hva vi sier om hun spør om hun var flink. Må vel nesten si at hun var det mener han.. Feil svarer jeg, hvordan skal hun vite at hun ikke har oppført seg om man sier hun har det.. Jeg kommer IKKE til å juge for henne..... Mulig dere oppfatter meg som veldig kritisk til henne, og ja jeg er det. Frem til nå har jeg ikke brydd meg så mye, men når hun ikke engang i bryllup klarer å vise normal folkeskikk har jeg fått nok. Hun er 9 år tross alt. Man kan jo lure på hvor foreldrene var ja... nå prøvde jo stefaren flere ganger å irettesette henne uten at det hjalp.. Lurer mer og mer på om dette er ungen fra "helvette". Ingen andre barn jeg kjenner oppfører seg sånn.
Delfia Skrevet 2. juni 2005 #2 Skrevet 2. juni 2005 Jeg hadde reagert akkurat som deg,og hadde dessuten sagt fra til foreldrene hennes at de fikk "holde ho i ørene"!!
lucky Skrevet 2. juni 2005 #3 Skrevet 2. juni 2005 Stakkars deg, ikke hyggelig å irritere seg over slikt etter sitt eget bryllup :trøste: Det jeg lurer på etter å ha lest innlegget ditt er hvor mammaen hennes var oppi dette og om ikke hun reagerte??? Jenta er bare 9 år og kan vel egentlig ikke noe for oppførselen hennes hvis det er slik oppførsel hun får gehør for hjemmefra. Da tror vel hun at det er slik man oppfører seg. Flere av de tingene du nevner som gjesteboken og spesielt takk for maten talen er jo bare helt VANVITTIG!!!! :o Jeg ville nok sagt et par ord til mammen! Men ømfintelig tema det der....kanskje mammaen syntes datteren sin oppførte seg bra :-?
BayliZ Skrevet 2. juni 2005 #6 Skrevet 2. juni 2005 Unnskyld meg men 9 år; Hun burde vite bedre enn å oppføre seg sånn mener jeg. Var i bryllup selv i helgen og jeg irriterte meg voldsomt over et par av ungene der som ødla alle taler, men disse var 3 og 4 år ikke 9. Jeg skal ikke ha så små barn i mitt bryllup det er helt sikkert. de blir jo lett overtrøtte og kjeder seg mye, men en 9 åring som sagt er altfor stor til en slik oppførsel etter min mening.
Gjest Miss.Chanel Skrevet 2. juni 2005 #7 Skrevet 2. juni 2005 vi skal IKKE ha barn i bryllupet! ikke sønnen vår på 6 år engang. man får ikke RO når det er barn tilstede. stakkars deg!
Gjest molla igjen Skrevet 2. juni 2005 #8 Skrevet 2. juni 2005 Tja, jeg også reagerte på at ikke moren holdt øye med henne. Vet at hun et par tre ganger var og stoppet dattern for å ta helt av... Men for meg virket det som om mamma var mer opptatt av å være sammen med de andre gjestene våre enn å passe på at dattern oppførte seg. En annen ting man kan lure på er jo hvor langt epplet faller fra stammen.. Denne mammaen er søstern til mannen min (min svigerinne) hun fikk med seg to andre av damegjestene våre, og sammen rota dem noe jævlig til brudesuitten vår. Noe jeg IKKE satte pris på. Jeg er tross alt gravid og var tidlig sliten og ble etterhvert også dårlig.. Da er det prima og komme opp på rommet du skal slappe av på og oppdage at dine private og personlige ting var rotet i og at rommet var endevendt... Personalet på hotellet hadde stoppet dem fra å ha potetgull i senga. Jammen bra, for ellers hadde jeg dratt hjem og lagt meg... Nøkkelen til rommet hadde dem fått ved å rote i lommene til mannen min, han hadde hengt jakka fra seg... Ikke imponert over henne heller og det samme gjelder mannen min...
Bokalven Skrevet 2. juni 2005 #9 Skrevet 2. juni 2005 :o For en unge! Når man er ni år gammel vet man hvordan man normalt hvordan man skal oppføre seg! Makan! Du har min fulle medfølelse! Etter det du forteller om moren er det kanskje ikke rart hun er som hun er. Har du snakket med moren? Har du fortalt henne hvordan alt fikk deg til å føle deg? Det går virkelig ikke ann! *klem*
Gjest Anonymous Skrevet 2. juni 2005 #10 Skrevet 2. juni 2005 Jeg tror både moren og datteren skulle fått hørt det! I klartekst! Slikt går bare ikke ann!
Molla Skrevet 2. juni 2005 #11 Skrevet 2. juni 2005 Har ikke snakket med svigerinnen min ennå. Men hun VET hvordan jeg reagerte for svigermor var en av dem som hjalp oss med å bære ting opp på rommet vårt. Jeg ble rasende, begynte å grine og pælma alle ut av rommet. I og med at svigermor og svigerinnen min bor i samme hus, så regner jeg med at hun har fått full rapport... At dem gjorde det dem gjorde med rommet ødela mye for meg. Hun ene hadde sagt til forloveren min at "nå blir det bråk" da vi gikk opp på rommet. Om hun viste det ble bråk, hvorfor gjøre det da?
smilepia Skrevet 2. juni 2005 #12 Skrevet 2. juni 2005 Hufff. Når jeg leser dette begynner jeg virkelig å grue meg. Vi har invitert barn, fordi de er våre nieser og nevøer. De yngste guttene er 3 og 4 år gamle, og han på 4 har vel aldri klart å sitte i ro i 2 min sammenhengende. Håper virkelig at foreldrene er flinke å gå ut med dem istedet for å la de bråke og herje under middagen, selv om det betyr at de kanskje går glipp av en tale. Må huske å be foreldrene ta med leker til dem, så kan de heller sitte et annet sted å leke når festen blir for kjedelig. Men forøvrig Molla - helt uhørt oppførsel av både 9åringen og foreldrene!!
prikkeline Skrevet 2. juni 2005 #13 Skrevet 2. juni 2005 uff. Så synd at du hadde en slik negativ opplevelse på din egen bryllupsdag. Har selv en datter på 10 år og hadde ikke tolerert en slik oppførsel. Håper likevel at dagen ellers var en fin opplevelse.
Klips Skrevet 2. juni 2005 #14 Skrevet 2. juni 2005 De høres veldig spesielle ut, disse her? :o Rett og slett ganske motbydelig oppførsel både fra mor og datter. Jeg hadde to nevøer i mitt eget bryllup, men er generelt i mot barn i bryllup, for selv snille unger kan fort lage mye bråk og ta mye oppmerksomhet, på den ene dagen da det kanskje ikke er riktig at de er i sentrum.
Gjest brud2002 Skrevet 2. juni 2005 #15 Skrevet 2. juni 2005 Vi hadde invitert barn i vårt bryllup, og det er det eneste jeg angrer på i ettertid! To av dem var 3 og 5 og tok helt av. Foreldrene maste og gnålte på oss hele tiden (har dere mer brus til de små osv, det var jo serveringsfolk de kunne spurt, ikke brudeparet). Vi hadde strategisk nok tatt med tev og video + barnefilmer, tegnebøker osv. uten at det hjalp noe særlig. Alle talene ble avbrutt av "de søte små". Nei, ingen under 10 år, dersom det da ikke er egne og man absolutt vil ha dem med!
Gjest Brudeberta Skrevet 2. juni 2005 #17 Skrevet 2. juni 2005 Ærlig talt! Her synes jeg moren skulle fått en skikkelig reprimande! Det er hun som får stå til ansvar for at datteren oppfører seg. Hun fikk jo tross alt ødelagt mye av bryllupet! Hun høres ut som en som krever mye oppmerksomhet, og får det også! Et skikkelig skrekkeksempel! Synd å si det, men brylluper er virkelig ikke noe for barn. De kjeder seg, har bedre av å være hjemme med barnevakt! Tror ikke de har noe som helst glede av det. Ikke under middagen/ festen ihvertfall.
tommeline Skrevet 2. juni 2005 #18 Skrevet 2. juni 2005 For en oppførsel! De skulle fått litt ekstra oppdragelse, både mor og datter! Å ha barn på 9 år i et bryllup skal jo normalt ikke være et stort problem. Men hun her virker jo helt ufordragelig, og foreldre som ikke tar henne med seg ut når hun ødelegger taler etc. Trist å høre at noen av gjestene dine har vært med på å ødelegge dagen din, Molla! :veldigsur:
Molla Skrevet 2. juni 2005 #19 Skrevet 2. juni 2005 Tusen takk for tilbakemeldinger. Jeg var litt redd for at jeg overreagerte, men nå skjønner jeg jo at jeg ikke gjorde det. Denne jentungen tok det faktisk som en selvfølge at hun skulle være brudepike da vi skulle gifte oss og både hun og moren ble rare i ansiktet da jeg sa at NEI det skal du ikke. Hun ga seg jo ikke og ville vite hvorfor, rett og slett fordi jeg IKKE vil det var svaret hun fikk.. Har allerde begynt å gruve meg til jul og barnedåp i mars/april. Jeg har termin 15.desember og jeg har allerede skjønnt det sånn at "noen" tar det som en selvfølge at vi skal feire jul med dem med alle barna våre... NOT !!!! Jentungen har jo allerede nå vært på meg for hun vil ha sin egen oppgave i dåpen. DET får hun IKKE. Det måtte i så fall blitt og sitte stille på benken i kirken og ikke si noen ting... Være med opp skal hun IKKE. For å være erlig så har jeg allerede nå begynt å finne grunner til å IKKE ha med henne i dåpen.
nurseBetty Skrevet 2. juni 2005 #20 Skrevet 2. juni 2005 Jeg tror både moren og datteren skulle fått hørt det! I klartekst! Slikt går bare ikke ann! heilt enig m deg!!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå