Gjest Gjesta Skrevet 2. oktober 2006 #1 Skrevet 2. oktober 2006 Om én måned begynner (inter)National Novel Writing Month! Nano er nå åpne for påmeldinger for årets skrivemaraton. Er det noen KG-ere som skal være med i år? Usikker på hva Nano er? Les mer: www.nanowrimo.org
Gjest Gjesta Skrevet 2. oktober 2006 #3 Skrevet 2. oktober 2006 Kan man vinne noe? ← Ja! Stolthet over å ha gjennomført det!
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2006 #4 Skrevet 2. oktober 2006 Det blir 1607 ord om dagen dersom man skal nå målet om 50000 ord... Hvor mange sider i Word med vanlig linjeavstand og bokstavstørrelse er 1600 ord da? Noen som vet? *litt fristet, men veldig nølende*
Malama Skrevet 2. oktober 2006 #5 Skrevet 2. oktober 2006 Knapt to sider, utfra mitt eksperiement. (dvs, jeg skrev en setning med litt varierende lengde på ordene, bare litt tanker slik som dette, også repeterte jeg den igjen og igjen og igjen til jeg kom til ca 1600 sider, og det var altså 1 2/3 side sånn ca på mitt worddokument, me helt standard innstillinger av alt. Ikke noe topp eller undtekst, ikke endret noe, bare skrev.
Gjest Gjesta Skrevet 2. oktober 2006 #6 Skrevet 2. oktober 2006 Det er 1667 (ikke 1607 ) ord per dag, og det utgjør ca to og en halv A4 side med Times New Roman 12 punkt, enkel linjeavstand. Det tar ca 1.5-2 timer per dag, litt avhengig av hvor rask du er til å skrive og til å tenke ut historien selvsagt. Hvert år er det rundt 15% av alle som melder seg på som klarer det. Men selv om du "bare" klarer 10, 15, eller 25 000 ord i løpet av måneden, så er det jo en liten seier i seg selv!
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2006 #7 Skrevet 2. oktober 2006 Upps - regnefeil! Høres i grunnen morsomt ut, i og med at det ikke stilles krav om den "perfekte" fortelling, snarere tvert i mot...Kan jeg skrive på norsk? Er du med, Spinone?
Gjest *Snart medlem* Skrevet 2. oktober 2006 #8 Skrevet 2. oktober 2006 Lengden skulle jeg alltid klart, det er desto mindre sjanse for at innholdet ville blitt noe særlig å skrive hjem om....
Gjest Gjesta Skrevet 2. oktober 2006 #9 Skrevet 2. oktober 2006 Høres i grunnen morsomt ut, i og med at det ikke stilles krav om den "perfekte" fortelling, snarere tvert i mot...Kan jeg skrive på norsk? Er du med, Spinone? ← Du kan skrive på akkurat det språket du vil! Det er ingen andre enn deg selv som kommer til å lese teksten (med mindre du slår deg sammen med venner eller finner deg "writing buddies" som vil lese den da). Nano er en utfordring til deg selv, og verifiseringen av ordene sørger du selv for. Vil du lyge om det, og si at du har skrevet 120 000 ord når du har 250 ord på papiret, ja, så være så god. Men siden du ikke vinner annet enn egen tilfredsstillelse over å ha gjennomført det, er det lite poeng i det. Og, ja, jeg skal være med! Men jeg tror ikke jeg klarer 50 000 i år. Men kanskje...
:-) anna Skrevet 2. oktober 2006 #10 Skrevet 2. oktober 2006 Dette har jeg lyst til... Men jeg trenger nok litt hjelp og støtte
Gjest Gjesta Skrevet 2. oktober 2006 #11 Skrevet 2. oktober 2006 Dette har jeg lyst til... Men jeg trenger nok litt hjelp og støtte ← Ja, bli med! På www.nanowrimo.org finner du et forum, og der er det masse støtte og hjelp å få! Det skal også være en egen Norge-tråd der, langt nede på forum-siden, hvor du kan møte andre nordmenn som er med. I fjor konkurrerte vi mot danskene! Og mange nano-er har "writing buddies", dvs andre nano-deltakere som er ekstra støtte gjennom prosessen, enten ved at de heier hverandre fremover, har ord-kriger, eller bare diskuterer teksten de jobber på. Det beste med nano er nettopp all støtten, for du har flere titalls tusen andre mennesker over hele kloden som, gjør det samme som deg. Det gir deg en helt egen driv til å skrive! OK, jeg innser at dette nok høres fryktelig nerdete ut for de fleste, men for alle som skriver eller har lyst til å skrive: det er veldig moro!
Gjest Eir Skrevet 2. oktober 2006 #12 Skrevet 2. oktober 2006 Jeg skal være med, tror det er fjerde året for min del. Greide det for første gang i fjor, og det gav mersmak til å gjennomføre det flere ganger.
Gjest Tanita Skrevet 2. oktober 2006 #13 Skrevet 2. oktober 2006 men, hva er det egentlig? Skriver du en bok? Bare for deg selv?
Gjest Gjesta Skrevet 2. oktober 2006 #14 Skrevet 2. oktober 2006 men, hva er det egentlig? Skriver du en bok? Bare for deg selv? ← Jepp! Eller rettere sagt: du skriver førsteutkastet til en bok. Målet er 50 000 ord (noe som er en heller slank bok), og noen skriver mer. Men du skriver ene og alene for deg selv, fordi du vil skrive - men kanskje ikke har hat tid/energi/disiplin/mot nok til å gjennomføre det tidligere. Eller som Eir og meg, fordi du er blitt hekta. Du kan lese alt om bakgrunnen og mål og mening på nettsidene deres: www.nanowrimmo.org
Gjest Hedda Gabler Skrevet 2. oktober 2006 #15 Skrevet 2. oktober 2006 Jeg er med! Ikke sjans i havet til at jeg klarer 50 000 ved siden av full jobb, unger og mann (ikke minst!), men jeg skal skrive alt jeg klarer i november. Var faktisk inne på nano-sidene i dag for å peppe meg opp litt.
Gjest mysan Skrevet 3. oktober 2006 #17 Skrevet 3. oktober 2006 Bare for seg selv? Det hadde ikke drevet meg til tre setninger en gang...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå