Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2009 #1 Skrevet 1. oktober 2009 Går det greit å bake muffins dagen før de skal spises? Vil de fortsatt smake ferskt? Det er til et barneselskap på ettermiddagen. Har tenkt å vente med pyntingen (melis og geletopper/nonstop osv.) til samme dag, eller er ikke det så viktig heller? I utgangspunktet har jeg tenkt til å bruke Toros pakker for jeg er ikke noe husmoremne, men om noen har en god og lettvint oppskrift tar jeg gjerne i mot.
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2009 #2 Skrevet 5. oktober 2009 Er det ingen som har noen formening?? TS
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2009 #3 Skrevet 5. oktober 2009 Jeg syns ofte de blir litt "klissete" og ekle hvis man baker de dagen før. Men å slenge sammen en slik pakke tar ikke lag tid:) Kan resten av maten også lages på forhånd?
Belima Skrevet 5. oktober 2009 #4 Skrevet 5. oktober 2009 Muffins blir ikke så gode dagen etter, men har du mulighet til å bake å fryse de ned så går det veldig bra. Da må du vente med melis og pynting til samme dag. Daggamle muffins smaker ikke godt. Legger ved en oppskrift. Muffins 100 gr smør 2 dl sukker 2 egg 4 dl hvetemel 2ts bakepulver 1 1/2 dl melk Rør smør og sukker hvitt. Pisk inn ett og ett egg av gangen. Bland inn hvetemel og bakepulver. Tilsett melka og rør godt om. Fyll vanlige muffinsformer 2/3 fulle. Stek de ved 180 gr ca 10-12 min.
Gjest Spinell Skrevet 5. oktober 2009 #5 Skrevet 5. oktober 2009 Jeg synes ikke daggamle muffins er noe å skamme seg over. De som har ligget i fryseren og er opptint blir gjerne litt tørre. Ikke for å undervurdere barn, men jeg tror nok daggamle muffins er mer enn gode nok til barneselskap, i alle fall hvis pynten er hovedpoenget. Pynt som "tar helt av" har vært en slager blant de barna jeg kjenner, i alle fall
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2009 #6 Skrevet 5. oktober 2009 Takk for svar! Skal regne litt på tidsforbruket her, så får vi prøve om vi nok ikke rekker å lage dem samme dagen.
Gjest Sjokolademuffins Skrevet 5. oktober 2009 #7 Skrevet 5. oktober 2009 Du kan lage de dagen før. Ta på glasuren dagen du skal servere dem. God oppskrift på muffins er Crazy sjokoladekake http://www.spiseligekunstverk.no/index.php...4&chapter=1 Veldig gode.
Frua Skrevet 6. oktober 2009 #9 Skrevet 6. oktober 2009 Når jeg lager muffins (og andre kaker) til barnebursdag så har jeg lært meg å senke ambisjonsnivået. Pynt dem litt spennende dagen etter så er det like bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå