Gå til innhold

Meny

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi tenkte

Forrett:

Lettrøkt laks

Hovedrett:

Hjort med multesaus

Dessert:

Hvit sjokolademousse

Hva synes dere?

Jeg har litt betenkligheter med at det kanskje blir litt for "tungt" - at man heller skulle hatt noe enda enklere enn laks som forrett til hjorten.

Det er nemlig veldig mye smak i begge rettene (har prøvesmakt menyen) - kanskje smakene "tar ut hverandre"? Vi følte vel egentlig ikke det, siden vi liker mye smak, men kanskje dere her har noen kommentarer, før vi bestemmer oss heeelt :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes menyen deres så veldig god ut jeg :tommel:

Vi skal ha:

Forrett: Kremet blomkålsuppe

Hovedrett: Her får gjestene velge mellom to alternativ:

- Helstekt kalverygg med timian og hvitløksjy og fløtegratinerte poteter

eller

- Pannestekt kveite med rødvinssaus og potetpure

Dessert: Pasjonsfruktsorbet med jordbærsalat

Gjest Veronica Mars
Skrevet (endret)

Vi skal ha:

Forrett:

Asparges med fenalår bakt i ovn med marinert sopp

Hovedrett:

Helstekt oksefilet med vårløk og romanesco, med kremet kryddersaus med soltørket tomat og basilikum, og ovnstekte poteter.

Dessert:

Ikke helt bestemt ennå, en sorbet med en fromasj el.

Det er forsåvidt bra at alle rettene har mye smak, hvis f.eks forretten hadde mye mer smak enn hovedretten hadde hovedretten blitt veldig tam. Vi hadde egentlig tenkt å ha indrefilet av reinsdyr til hovedrett, men den har mye mindre smak enn den av okse, og ville derfor ikke passet til forretten. Da måtte vi ha funnet en forrett med mildere smak, i følge kokken vår.

Endret av Veronica Mars
Skrevet

Åhh så mye godt! :)

Et spørsmål: er det noen av dere som vet om man spiser hjort med vanlige kniver, eller om man bruker "biffkniver"?

Gjest vimse
Skrevet

Hjort er såpass mørt at det bør gå fint med vanlig kniv :)

Skrevet
Hjort er såpass mørt at det bør gå fint med vanlig kniv :)

Takk!

Skrevet

Skal ikke ha så avansert middag vi.. :) Skal ha oksekjøtt, ulike grønnsaker og poteter.. vil gjerne ha gratinerte poteter.

Til dessert blir det dronning maud pudding (det beste jeg og sambo vet) og en dessert til vi ikke har bestemt helt enda.. skal være noe uten melk i da det er flere melkeallergikere i familien, tenker på en fruktdessert..

Skrevet

Melon og skinke til forrett, oksesteik med poteter og grønnsaker som hovedrett, og is med bær til dessert. Og kjøttsuppe til nattmat, om jeg ikke husker feil. (ikke så opptatt av den nattmaten, jeg er ikke glad i suppe, men det er det de serverer. Tenk så mye festligere det hadde vært med grillpølser da, på St.Hans-aften...)

Enkelt og greit. Lokalet vårt viste seg å ikke ha de helst store valgmulighetene, (skuffet der ja, de sa de hadde kokk, men det de har er ei dame som lager mat, og hun gir mege begrensede valg...) Prøver å ikke tenke så mye på det, for maten blir helt sikkert kjempegod uansett (regner med hun kan lagfe god mat selv oim hun ikke kan lage mer enn tre forskjellige ting... de påstår i alle fall det.)

Skrevet

Vi skal bare ha koldtbord, vi. Er det vanlig å ha dessert etter koldtbord, eller bare gå rett til kaffe og kaker? I de selskapene jeg har vært i med koldtbord, har det nemlig ikke vært dessert, men det har jo ikke vært bryllup...

Skrevet

Vi har ikke bestemt forretten ennå. Hovedretten blir enten kastanjestekt dåhjort med kremet persillerot, portobello-sopp og fikensjy, eller kalv med petit pois-puré (ertepuré) og tomat- og vårløkkompott. Desserten blir sannsynligvis sjokolade- og karamellfondant med epleparfait.

Gjest Gjest_Chantelle_*
Skrevet

Camcatka krabbe

avocado og bakt paprike

*

Spekeskinkebakt Breiflabb

kremet kål, tomatpesto

*

Helstekt Oksefilet

minimais, aspargesbønner, artisjokkhjerter

bakte poteter, peppersaus

*

Mocca creame Brulee

jordbærsorbet

Gjest Piper
Skrevet

Vi hadde koldtbord, og til dessert hadde vi hjemmelaget sjokoladepudding med vaniljesaus, karamellpudding med saus og is til barna.

Gjest 3llie
Skrevet

På reisen fra kirken til lokalet: Kanapeer.

Forrett: Bruschetta med avokado, hvitløk, ruccola, mozzarella, spekeskinke, rødløk, balsamico eddik, melon og det hele toppet med et jordbær.

Hovedrett: Kalvefilet med gulrotmousse, selleripotet terte, smørdampet grønnsaker og frityrstekt selleri.

Dessert: Her går vi rett på bryllupskaken. Den blir først båret ut så mannen og jeg får tatt vårt stykke. Så blir den skåret opp og pent dandert på tallerkner og servert til gjestene som dessert.

Så blir det kaker og kaffe etter at baren åpner.

Nattmat: Mexsikansk suppe.

Skrevet

menyen:

Gresk koldtbord

-Calamares - blekksprut ringer

-løkringer

-hvitløksbrød

-tzatziki dipp

-moussaka

-feta ost

-gresk salat

-hvitløkdipp

-Gigantes - ovnsbakte poteter

-Keftedes - greske kjøttkaker

-Dolmades - Fylt vinløv

-Kongereker tilberedt i hvitvin og hvitløk på spyd

-Souvlakia - grillet lammekjøtt på spyd

-Pitabrød

-Tortilla chips

-paprika/chili dip

I tillegg:

Krabbe, reker, majones og brød.

dessert:

sjokolademousse m/vaniljesaus

Skrevet
Vi skal bare ha koldtbord, vi. Er det vanlig å ha dessert etter koldtbord, eller bare gå rett til kaffe og kaker? I de selskapene jeg har vært i med koldtbord, har det nemlig ikke vært dessert, men det har jo ikke vært bryllup...

Du trenger jo ikke en vanlig dessert til et koldtbord, men hva med litt ost og kjeks, oppskåret melon(forskjellige typer), druer og tilbehør som en pleier ha til ost

Skrevet

Tror det blir tapas.

Bestiller fra cateringselskap.

Skrevet
Du trenger jo ikke en vanlig dessert til et koldtbord, men hva med litt ost og kjeks, oppskåret melon(forskjellige typer), druer og tilbehør som en pleier ha til ost

Hm, den var ikke dum. Skal tenke litt på den. :)

Skrevet

Vi var i bryllup med koldtbord i fjor, og da var det ikke dessert. Men det var Sunnmørs-bryllup = plenty kaker. :ler:

I ryddepausen ble det servert oppskåret frukt både på terassen og inne i rommet uten for der vi spiste.

Gjest Pesto
Skrevet

Hei, der vi skal ha vårt bryllup var det mulig å velge to typer koldbord og der var det to forskjellige desserter med hver meny. Jeg har vært i bryllup med dessert i koldbordet som settes frem sammen med maten når det har gått en stund. Men jeg har også vært i bryllup hvor de dropper dessert til koldbord og har litt kjeks og ost, eller setter frem litt ekstrautstyr (karamellpudding, mouse osv) sammen med kakene senere.

Gjest Gjest
Skrevet

Dette skal vi ha:

Spekeskinke og asparges

Laks med pepperrotkrem, agurksalat og nypoteter

Jordbær og hjemmelaget vaniljeis

Vi hadde tenkt å ha kengurufilet som hovedrett, men det ble for dyrt.. (Og det hadde vel vært en del som hadde rynket på nesen, selvom om kenguru ikke har noen særegen smak). Så vi ender heller opp med kun australske viner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...