Gå til innhold

Fjerning av mandler

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen her som har fjernet mandlene? Hvordan opplevdes det? og hvor gammel var du da inngrepet ble utført?

Har hørt så mye skummelt angående det å fjerne mandlene og spesielt når man begynner "å bli oppi årene" så skal det være ekstra risikabelt..er selv snart 26.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gitte
Skrevet

Jeg tok mandlene rett før jeg ble 20.

Gikk rett inn på operasjonsstua å la meg på bordet selv. Våknet og sov leenge. Hadde ingen smerter på sykehuset da de var flinke til å døyve de.. :tunge1:

Jeg måtte bli på sykehuset én natt og vise at jeg fikk i meg mat før jeg fikk dra hjem. Ikke mer enn en liten youghurt men det var nok.

Når jeg kom hjem hadde jeg helt forjævlig vondt den første uka. Jeg angra som en hund på at jeg hadde gjort dette forholdsvis frivillig, var sulten og ekkel, neddopa på paralgin forte (major?) stikkpiller (tro meg, du vil elske stikkpillene) og generelt misfornøyd med livet. Jeg spiste youghurt og pin-up til den store gullmedaljen, samt litt kald potetmos og ferdigkjøpt kjøttpudding etter noen dager.

Uke 2 var litt bedre, selv om det også var smertefullt. Etter ganske nøyaktig to uker (når sykemeldinga gikk ut) var alt bra igjen. Hadde ikke, og har ikke hatt en eneste komplikasjon etter inngrepet.

Nå i ettertid angrer jeg absolutt ikke. Det var vondt mens det stod på, men deilig med åpen hals igjen. :)

Skrevet (endret)

.....

Endret av Abraxas
Skrevet

Jeg gjorde det i fjor sommer, og angrer ikke et sekund!! Kom inn på operasjonstuen, tok av meg skoene. La meg ned på benken og så kom en anestesilege og gav meg en "velkomst cocktail". Den gjorde meg veldig sløv og tung i hodet. Så gav han meg narkosen, og det tok ikke mer en to sek så var jeg borte.

Våknet til meg selv skikkelig groggy, og ble geleidet ut i en bil og kjørt til hotellet. Følte meg så pigg og fin første og andre dagen, ikke noe problem tenkte jeg!!! Men så begynte smertene og jeg var oppe i 12 paralgin for dagen på det verste. Fikk ikke i meg skikkelig mat på 1 uke så jeg gikk ned 5 kg.

Men det er verdt det og har ikke hatt noen form for komplikasjoner etter på. Har heller ikke vært forkjølet engang.

Men det er jo ikke så rart at det gjør vondt da, for de svir mandlene vekk med laser så du har brannsår i hele halsen og det legger seg et hvitt belegg i munnen din. Dessuten får du skikkelig dårlig ånde....dessverre....

Lykke til!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...