Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Har bestilt og fått prøver fra Kiss Me Minerals. Tror jeg har funnet en farve som er god til min vinterbleke hud, noe jeg dessverre ikke finner hos ID, der blir farvene enten for gul eller for rosa.

Har noen brukt Kiss Me over litt tid og kan si noe om de er fornøyde med finishen?

Jeg har brukt den i ca to uker nå og opplever resultatet som veldig naturlig og pent, men at den er litt mindre holdbar enn ID. Har dere andre som bruker denne samme erfaring?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har brukt Kiss Me i flere måneder og er kjempefornøyd.

Det er den mest holdbare av merkene jeg har prøvd og jeg finner den både mer naturlig og mer holdbar enn både ID og EverydayM. (som hadde elendig varighet på meg)

Liker også at den er mattere slik at jeg unngår blankheten som alltid følger med ID.

Det eneste problemet jeg noen ganger har er at jeg bruker for mye pudder til påføring og da kan det lett bli litt pudrete. Trenger mye mindre pudder her enn med andre merker. Hvis jeg har dårlig tid bruker jeg kun det som er igjen på børsten fra forrige gang og da blir resultatet nesten enda bedre :)

Gjest Morgan le Fay
Skrevet

Jeg har relativt nylig kjøpt full størrelse av foundation fra Kiss Me, og er fornøyd, men som du sier, så sitter den ikke like bra. For eksempel så smitter den ekstremt lett til telefoner og slike ting. Når det er sagt, er nok årsaken at den er uten bismuth, som jo ID inneholder. Bismuth gir glans og gjør at foundationen sitter bedre, men kan også gi kløe og irritasjon.

Jeg kjøpte forresten fargen Carla, som er nøytral. Den er litt for lys for meg, men det fantes ikke mørkere alternativer i den nøytrale fargeskalaen, og Tora og Tina var begge for gule for vinterhuden min. Men solpudder er en fin ting. :)

Skrevet

Jeg er ikke spesielt fornøyd, den smitter av med en gang, og på alt mulig du måtte komme i nærheten av.

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for svar.

@Morgan: Carla har jeg også kjøpt i prøve, men den er "ekstra dekkende" og det tror jeg ikke at jeg trenger. Clara er ganske lik i farven, det er den jeg vurderer å kjøpe.

Eller misforstår jeg nå? Finnes de forskjellige farvene både i ekstra dekkende og den vanlige?

Gjest Morgan le Fay
Skrevet

Den Carlaen som jeg har, er i hvertfall normal, altså ikke ekstra dekkende. Jeg fikk en prøve på Becky3 i ekstra dekkende, og Sarah er også visstnok ekstra dekkende. De er merket med ED i menyen (jeg synes nettsiden er dårlig), og jeg tror bare det er noen få fargealternativer som finnes i ED. Forskjellen på Carla og Clara består i at Carla er nøytral/lett gultonet, mens Clara er kald i tonen.

Jeg hadde etterhvert mange forskjellige prøver uten å finne den optimale fargen, men falt for den kremaktige finishen, som dessverre har den ulempen at den ikke sitter helt optimalt.

Gjest Gjest
Skrevet

Merkelig nok har jeg ikke problemer i det hele tatt med at den smitter av. Kanskje dere bruker for mye pudder?

ID smittet av og til av på mobilen men også der ble det bedre når jeg brukte mindre pudder.

Gjest Gjest
Skrevet

Min Carla prøveboks er i hvert fall merket med ED, jeg har avskrevet den uten å prøvd den pga dette.

Muligens kan den være feilmerket, ser på nettsidene at Carla ikke står oppført som ED, jeg trodde jeg hadde blingset ved bestilling av prøver.

Clara er en god farge, men jeg er ørlite skeptisk fordi den er litt kaldere enn hva jeg vanligvis ville gått for, samt at den er litt i lyseste laget. Jeg blir gultonet i huden om sommeren, men vinterstid er jeg nøytral. (gusten grå kan det også kalles. :ler:)

Solpudder eller rouge er en fin ting ja.

I ID har jeg brukt nr 2, den syntes jeg funker greit utover våren når jeg får litt mer farge enn nå. Bruker den om sommeren også, men da så lite at det ikke gjør noe at den er litt lys.(tynt, nesten transperent lag) Nå som jeg er vinterblek er den for gul.

Ikke enkelt dette.

Gjest StockDama
Skrevet

likte kissme i begynnelsen, men den begynte å irritere meg ved at den ikke holdt skikkelig.

Gjest Morgan le Fay
Skrevet
Min Carla prøveboks er i hvert fall merket med ED, jeg har avskrevet den uten å prøvd den pga dette.

Muligens kan den være feilmerket, ser på nettsidene at Carla ikke står oppført som ED, jeg trodde jeg hadde blingset ved bestilling av prøver.

Clara er en god farge, men jeg er ørlite skeptisk fordi den er litt kaldere enn hva jeg vanligvis ville gått for, samt at den er litt i lyseste laget. Jeg blir gultonet i huden om sommeren, men vinterstid er jeg nøytral. (gusten grå kan det også kalles. :ler:)

Solpudder eller rouge er en fin ting ja.

I ID har jeg brukt nr 2, den syntes jeg funker greit utover våren når jeg får litt mer farge enn nå. Bruker den om sommeren også, men da så lite at det ikke gjør noe at den er litt lys.(tynt, nesten transperent lag) Nå som jeg er vinterblek er den for gul.

Ikke enkelt dette.

Nei, det skal være givet. Jeg var litt frustrert og rask på labben da jeg til slutt bestilte Carla, og den er nok for lys, skal innrømmes. Jeg blir også gulbrun, og vil beskrive vinterhudfargen min som lys oliven, eller bedre kjent som gjennomsiktig grågrønn. :ler: Jeg blir aldri helt blek, og det er nok der det strander... I ID har jeg brukt 2.3 som er nesten OK, og ble anbefalt og prøvesminket med 5.2 (medium tan), men den er altfor mørk, og litt mørkere enn det, også. :roll:

Nå har jeg så vidt testet mineralfoundation fra Lumiere (www.lumierecosmetics.com), og der var light golden en OK match. Litt mer gul enn Carla, men ikke gulsottgul. Jeg endte opp med å bestille en ministørrelse på 4 gram etterpå, for å unngå å fylle opp lageret totalt med ubrukelige foundationer mens jeg leter etter den hellige gral. Heldigvis er det stort sett en billig fornøyelse. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Har du prøvd Mona?

Den skal være litt gulere enn både Clara og Carla og fungerte kjempefint både min ID Light brukende venninne.

Tror den er litt mørkere enn Clara også.

Ang. Carla som ED. Jeg tror også dette er en feilmerking da såvidt jeg kan se kun er Sarah og Ayla som kommer som ED.

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for svar, Morgan. (alltid en fornøyelse å støte på deg innpå sidene her :tommelsmil)

Siste gjest; takk for tipset ditt også. Skal prøve ut den prøven jeg har hjemme først, så får vi se hvor jeg havner.

Antar at det nok blir sommer & sol før jeg har bestemt meg, og da har man plutselig en ny problemstilling. :fnise:

Gjest Morgan le Fay
Skrevet

Takk for rosen, :sjenert: Bra at jeg med frustrasjonserfaringene mine kan hjelpe noen.

Jeg ble forresten så inspirert at jeg måtte teste prøven min av Tina, som jeg helt avskrev i forrige runde, fordi den så altfor gul ut. Nå er den ikke så ille, men det blir ingen flere bestillinger her i gården før jeg får testet Lumiere mer. Der hadde jeg for øvrig den versjonen som kalles Luminesse, som ikke er så matt.

Sol og sommer hadde vært fint, men her har det snødd i bøtter og spann i dag. :forvirret:

Skrevet

Jeg har vært veldig usikker på om jeg skal bruke Carla eller Clara, og har endt opp med å blande Clara og Anya. Det ser ut til at jeg får den fargen jeg skal ha når jeg blander de halvt om halvt ca. ID 2.3 er litt for mørk for meg. Er enig i at den lett kan bli litt pudrete som dere sier, legger spesielt merke til det på nesa, når jeg avslutter med Bare, men det er ikke så mye at det gjør meg noe.

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

I dag tror jeg at jeg har en blanding på meg; Litt ny Kiss Me farge (Carla) blandet med rester etter Clara. Fargen ser fin ut, så får vi se utover dagen om det fremdeles henger noe igjen.

Fikk ny Kabukibørste i posten i går og først nå merket jeg at den gamle var skikkelig utslitt! Det var virkelig på høy tid med ny! (Bestilte en stor, syntetisk kabuki fra USA, der hvor hun Dana-damen er)

Bruker forresten en rouge fra Make-Up Store som jeg er utrolig fornøyd med, også den etter å ha lest anbefalinger fra Morgan le Fay. :)

Gjest Morgan le Fay
Skrevet
Bruker forresten en rouge fra Make-Up Store som jeg er utrolig fornøyd med, også den etter å ha lest anbefalinger fra Morgan le Fay. :)

Seashell. :) Den er genial, ikke sant? Jeg har blandet ID 2.3 og 5.2 i dag, og det ser OK ut. Jeg forsøkte med GloMinerals, men det ble altfor gult for denne årstiden. Jeg vil ha soool! :sol:

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Seashell ja. :) Den er veldig fin til blek hud, gir omtrent samme finish som når jeg har gått meg en tur og fått røde roser i kinnene. Drøy i bruk er den også, det er bare en ørliten mengde som skal til.

Gjest Gjest
Skrevet

Hei:)

Jeg er kjempefornøyd med øyeskyggene til Kiss me. Spesielt Williams og Bandit. (Pene brune nyanser.) Bruker å blande de med litt vann, da sitter de knallbra og de får en gjevn påføring.

Har ikke prøvd noen fundationer eller veil fra dette merket, bruker ID's. Blir en like "shiny" av den fra Kiss me? Bruker Medium tan fra ID, hva kan det tilsvare hos Kiss me?

Hilsen

Lene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...