Gå til innhold

Jojobaolje-trådene.

Anbefalte innlegg

Gjest Frøken Titt
Skrevet

Ser det dukker opp jojobaoljetråder her i hytt og pine.

Og nei, jeg har faktisk ikke orket å ta meg tid til å lese særlig mange innlegg av dem.

hva er så spesielt med jojobaolje siden "alle" spør så mye om det her? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ser det dukker opp jojobaoljetråder her i hytt og pine.

Og nei, jeg har faktisk ikke orket å ta meg tid til å lese særlig mange innlegg av dem.

hva er så spesielt med jojobaolje siden "alle" spør så mye om det her? :)

du kan jo søke på forumet på tidligere tråder da, så står det masse der ;)

• Liker 1
Skrevet

Enig med Lady. Istedenfor å dra dette emnet opp igjen så "kos" deg med all lesingen om jojoba som har vært skrevet før.

Gjest Deception
Skrevet

Så du mener at noen skal summere opp informasjonen for deg, så du slipper å lese selv? Er ikke det litt vel drøyt?

Skrevet

Det er vel fordi jojoba holder på fuktigheten og normaliserer hudtilstander.

Skrevet (endret)
Det er vel fordi jojoba holder på fuktigheten og normaliserer hudtilstander.

:Nikke:

Og fordi den er fin til tørr hud, og likevel ikke gir kviser eller stygg hud. :)

Den kan jo brukes til alt, jo. :ler:

Jojobaolje er strengt tatt ingen olje, men en voks fra frukten hos ørkenplanten Buxus chinensis (= Simmondsia chinensis). Jojobaolje trenger dypt inn, er bløtgjørende og hjelper huden til å ta imot og bevare naturlig fuktighet. Oljen er stabil og varer lenge. Den er nyttig mot tørt eksem, og en god base for en hårolje. Jojobaolje kan være spesielt gunstig mot barneeksem, melkeskurv og andre tørre hudplager. Jojoba er den beste oljen å bruke som basis for parfyme, da den er den minst fete av basisoljene. 

Jojoba er en kostbar voks som mykgjør og beskytter bra i kaldt vær. Voksen trekker raskt inn uten å føles klebrig. Utmerket på tørr eksem og psoriasis. Kan brukes som fuktbindende hudolje etter dusj og karbad, eller som badeolje. Naturlig solfaktor.  Sies å hjelpe til hurtigere bruning. Bra for aldrende, tørr hud. Kan brukes som den er, som fuktighetsbevarende nattkrem. Den har god effekt på uren hud i små mengder. Brukes i shampo og balsam mot kløe og tørr hodebunn. Bra for tørt og skadet hår. Bruk gjerne noen dråper i hårtuppene.
Endret av Mystisk
Gjest *Fiona*
Skrevet

Tror jeg skal prøve denne på sønnen min. Han har fått røde såre hender og kinn av den brå overgangen til kuldegrader vi har hatt. Kanskje denne ville hjelpe.

Skrevet
Tror jeg skal prøve denne på sønnen min. Han har fått røde såre hender og kinn av den brå overgangen til kuldegrader vi har hatt. Kanskje denne ville hjelpe.

Verdt et forsøk. :)

Gjest Frøken Titt
Skrevet
Enig med Lady. Istedenfor å dra dette emnet opp  igjen så "kos" deg med all lesingen om jojoba som har vært skrevet før.

Jeg skrev jo at jeg ikke gadd det. :)

Gjest Frøken Titt
Skrevet
:Nikke:

Og fordi den er fin til tørr hud, og likevel ikke gir kviser eller stygg hud. :)

Den kan jo brukes til alt, jo. :ler:

Takk mystisk for et opplysende og ikke-survete svar. :ler:

:kyss:

Gjest Frøken Titt
Skrevet

Men fant ut at jeg ikke trenger denne da. Jeg har en acnehud, sjeldent eksem og sånn, men hadde vært gøy som en slags fuktighetskur innimellom da, eller som fuktighetskur på våt hud etter dusjen over hele kroppen (sånn jeg gjorde med babyolje før....fyyy). :)

Skrevet
Men fant ut at jeg ikke trenger denne da. Jeg har en acnehud, sjeldent eksem og sånn, men hadde vært gøy som en slags fuktighetskur innimellom da, eller som fuktighetskur på våt hud etter dusjen over hele kroppen (sånn jeg gjorde med babyolje før....fyyy). :)

Jeg har ikke acnehud, men litt fet t-sone og ellers tørr hud, og synes til nå at denne er kjempefin. :) Tar noen dråper i handa og varmer før jeg påfører oljen i ansiktet. Synes allerede huden min har blitt finere og ikke så fuktighetsfattig, men det er kanskje ønsketekning at jeg merker forandring så fort. ;)

Og stemmer at du kan bruke dem som fuktighetskur etter dusj, f.eks. blande med bodylotion. Mange som bruker den i badevannet også. :)

Lykke til uansett hva du finner ut. :)

Gjest Frøken Titt
Skrevet
Jeg har ikke acnehud, men litt fet t-sone og ellers tørr hud, og synes til nå at denne er kjempefin. :) Tar noen dråper i handa og varmer før jeg påfører oljen i ansiktet. Synes allerede huden min har blitt finere og ikke så fuktighetsfattig, men det er kanskje ønsketekning at jeg merker forandring så fort. ;)

Og stemmer at du kan bruke dem som fuktighetskur etter dusj, f.eks. blande med bodylotion. Mange som bruker den i badevannet også. :)

Lykke til uansett hva du finner ut. :)

Takk for råd. Skader uansett ikke å prøve. Ble så nysgjerrig vet du. :)

Thanks.

Skrevet
Takk for råd. Skader uansett ikke å prøve. Ble så nysgjerrig vet du. :)

Thanks.

Høhø, nysgjerringheten lenge leve. ;)

• 5 år senere...
Skrevet

Poster her istedenfor å lage en ny tråd.

Hvor får man kjøpt naturlig kaldpresset jojoba olje til å bruke i ansiktet?

Anonym poster: a9a0abfc5f540906dca8c34d5dd83811

Skrevet

Iherb er nokså billig, kan anbefale Now Foods elller Aura Cacia sin - men alle kaldpressede fra kjente er like i kvalitet synes jeg.

Du får også kjøpt det på helsekost, men da til en høyere pris.http://www.iherb.com/Search?kw=jojoba+oils&x=0&y=0

Anonym poster: f98283db18c186ed1950511a9ae10fda

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...