Hinata Skrevet 30. august 2008 #1 Skrevet 30. august 2008 (endret) Tror "kanskje" at jeg har overvannet eller undervannet husfreden min.. Eier ikke grønne fingre, og jeg trodde husfreder skulle være enkle å ha med å gjøre. Den kjennes "gummiaktig" ut, og henger mer og mer med hodet, ender vel med at jeg kjøper en ny en til 35 kr hvis ingen har noen supertips her inne. Jorden er hverken våt eller tørr, så burde vel være greit det, men hvor mye vann skal en husfred egentlig ha? Takke for alle tips, selv om denne husfreden kanskje har gått dukken Endret 30. august 2008 av Hinata
Gjest vimse Skrevet 30. august 2008 #2 Skrevet 30. august 2008 Husfreden skal kun vannes i skålen, og den skal ikke ha så mye, da den ikke liker å "stå med bena i vann"
Hinata Skrevet 31. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 31. august 2008 Takk for svar, husfreden min ser litt gladere ut nå Er det sånn at de ikke skal ha mer vann enn det de klarer å suge opp på en kort tid?
hufsa! Skrevet 31. august 2008 #4 Skrevet 31. august 2008 Hei ha en oasis i bunnen på potta husker alltid gammla hadde det før.Det er hvist tingen.
Hinata Skrevet 31. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 31. august 2008 Hei ha en oasis i bunnen på potta husker alltid gammla hadde det før.Det er hvist tingen. Oasis?? For meg så er det et band, men fortell fortell
Mosefruen Skrevet 31. august 2008 #6 Skrevet 31. august 2008 Ja, den og alle andre planter skal ikke ha mer vann enn det greier å trekke opp på feks 10 minutter. Men husfred gummiaktig? Oasis er et grønnt matreale som brukes til å lage blomsteroppsatser, selges i blomsterforetninger. Det er fint å kutte av en cm skive og legge i bunn av blomsterpotter og ha vann til toppen av det grønne. Da blir det jevnere vannopptak for planta uten at den blir overvannet.
Hinata Skrevet 31. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 31. august 2008 Ja, den og alle andre planter skal ikke ha mer vann enn det greier å trekke opp på feks 10 minutter. Men husfred gummiaktig? Oasis er et grønnt matreale som brukes til å lage blomsteroppsatser, selges i blomsterforetninger. Det er fint å kutte av en cm skive og legge i bunn av blomsterpotter og ha vann til toppen av det grønne. Da blir det jevnere vannopptak for planta uten at den blir overvannet. Husfreden min ble gummiaktig ja, sikkert av mine brune fingre Men mye bedre nå som den fikk vann på den riktige måten.. Og takk for tips om oasis
Mosefruen Skrevet 31. august 2008 #8 Skrevet 31. august 2008 husfred gummiaktig høres pussig ut, er du sikker på at du har husfred? Mine pleier å bli brune og tørre når jeg dreper de (jada, jeg dreper de selvom jeg har grønne fingere ) bilde
Hinata Skrevet 31. august 2008 Forfatter #9 Skrevet 31. august 2008 husfred gummiaktig høres pussig ut, er du sikker på at du har husfred? Mine pleier å bli brune og tørre når jeg dreper de (jada, jeg dreper de selvom jeg har grønne fingere ) bilde Helt sikker på at jeg har husfred ja er ikke heeelt grønn heller, og det står nå husfred på prislappen på plastpotta, så regner med det stemmer Vanskelig å forklare men med gummiaktig så mener jeg at den blir slapp og mangler spenst i bladene.. altså slik planter blir når de begynner å miste motet..
Annie Skrevet 1. september 2008 #11 Skrevet 1. september 2008 Jeg får til det meste av planter, men Husfred har jeg kutta ut...
LillAmalie Skrevet 5. april 2009 #12 Skrevet 5. april 2009 prøver meg på husfred her jeg også. og jeg har IKKE grønne fingre
Ciara Skrevet 6. april 2009 #13 Skrevet 6. april 2009 Jeg har hørt husfred er en ganske vanskelig plante, men av en eller annen grunn trives de kjempegodt hos meg. Det eneste jeg gjør er å sette dem i ned i vann noen minutter et par ganger i uka.
Gjest Gjest_kjersti_* Skrevet 14. april 2009 #15 Skrevet 14. april 2009 Jeg har hatt Husfreden min i snart to år og jeg pleier å klippe min helt kort av og til. Noen ganger blir den rett og slett så langhåra at den bare henger med hodet uansett hva jeg gjør. Jeg den et par ganger i uka, i skåla.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå