Gå til innhold

Stemoren min er forferdelig!

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Sandra_*
Skrevet

Jeg er en jente på 16 som bor sammen med faren min og hans samboer.Fra første dag av så har jeg og stemoren kranglet.Hun har kjeftet på meg hvis jeg ikke og vært sint hvis jeg ikke har gjort akkurat som jeg hun har sagt.Og pappa har blitt en dott som godtar alt hun sier.Men det er nå som alt har blitt verre.Jeg har veldig lenge hatt problemer med magen,jeg får ikke kommet på do.Har prøvd alt,men har ikke fungert.Sist jeg skulle til legen,så spurte jeg pappa om han vile bli med,men han kunne ikke den dagen.Og da spurte han stemoren min om hun ville bli med,og det sa hun ja til,noe som jeg var imot,men jeg føyde meg.Hun var med inn til legen,og legen sa at jeg skulle ta noen øvelser ved å presse og massere mot magen,og at stemoren min gjerne måtte hjelpe meg.Pluss at jeg måtte ta klyster om det ikke hjalp.Da vi kom hjem så skulle jeg slappe av,men stemoren min sa at vi måtte begynne å gjøre øvelser som legen hadde sagt.Jeg sa at jeg skulle gjøre det selv,men hun sa at hun skulle gjøre det på meg,slik at alt ble gjort riktig.Hun drev og masserte og og trykket meg på magen en god stund,helt til jeg ble småsint og lei!Da sa jeg ifra,men da ble hun sint og spurte om jeg ville gå og ha vondt i magen?Hun ba meg stå inntil veggen,så presset hun hodet mot magen min.Jeg synes det var kjempeekkelt,men torde ikke si henne imot.Så tilslutt for et par dager siden så hadde jeg pyntet meg og skulle til noen venner,jeg og stemoren min var hjemme alene.Jeg hadde pyntet meg og skulle akkurat til å gå.Da stoppet hun meg i døren og sa at jeg skulle bli hjemme,fordi vi måtte være hjemme for å ta øvelser.Det nektet jeg,men det som skjedde var at hun bøyde seg ned og tok meg over skulderen og bar meg opp trappen til soverommet!Jeg begynte å gråte,men hun bare kjeftet på meg og sa jeg var uansvarlig!Hun drev og tok øvelser på meg hele kvelden på soverommet.På morgenen etter vekket hun meg grytidlig og sa at vi måtte ned på badet for å ta klyster som legen hadde sagt.Jeg nektet og begynte å gråte mer.Men hun kjeftet meg ned trappa og inn på badet og ba meg sette meg på do.Så tok hun på seg en engangshanske og stakk fingeren sin opp i rompa mi for å løse opp sa hun,før hun satt klyster på meg.Slik har det holdt på en stund nå,bare fordi hun SKAL HJELPE MEG!!Hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg er en jente på 16 som bor sammen med faren min og hans samboer.Fra første dag av så har jeg og stemoren kranglet.Hun har kjeftet på meg hvis jeg ikke og vært sint hvis jeg ikke har gjort akkurat som jeg hun har sagt.Og pappa har blitt en dott som godtar alt hun sier.Men det er nå som alt har blitt verre.Jeg har veldig lenge hatt problemer med magen,jeg får ikke kommet på do.Har prøvd alt,men har ikke fungert.Sist jeg skulle til legen,så spurte jeg pappa om han vile bli med,men han kunne ikke den dagen.Og da spurte han stemoren min om hun ville bli med,og det sa hun ja til,noe som jeg var imot,men jeg føyde meg.Hun var med inn til legen,og legen sa at jeg skulle ta noen øvelser ved å presse og massere mot magen,og at stemoren min gjerne måtte hjelpe meg.Pluss at jeg måtte ta klyster om det ikke hjalp.Da vi kom hjem så skulle jeg slappe av,men stemoren min sa at vi måtte begynne å gjøre øvelser som legen hadde sagt.Jeg sa at jeg skulle gjøre det selv,men hun sa at hun skulle gjøre det på meg,slik at alt ble gjort riktig.Hun drev og masserte og og trykket meg på magen en god stund,helt til jeg ble småsint og lei!Da sa jeg ifra,men da ble hun sint og spurte om jeg ville gå og ha vondt i magen?Hun ba meg stå inntil veggen,så presset hun hodet mot magen min.Jeg synes det var kjempeekkelt,men torde ikke si henne imot.Så tilslutt for et par dager siden så hadde jeg pyntet meg og skulle til noen venner,jeg og stemoren min var hjemme alene.Jeg hadde pyntet meg og skulle akkurat til å gå.Da stoppet hun meg i døren og sa at jeg skulle bli hjemme,fordi vi måtte være hjemme for å ta øvelser.Det nektet jeg,men det som skjedde var at hun bøyde seg ned og tok meg over skulderen og bar meg opp trappen til soverommet!Jeg begynte å gråte,men hun bare kjeftet på meg og sa jeg var uansvarlig!Hun drev og tok øvelser på meg hele kvelden på soverommet.På morgenen etter vekket hun meg grytidlig og sa at vi måtte ned på badet for å ta klyster som legen hadde sagt.Jeg nektet og begynte å gråte mer.Men hun kjeftet meg ned trappa og inn på badet og ba meg sette meg på do.Så tok hun på seg en engangshanske og stakk fingeren sin opp i rompa mi for å løse opp sa hun,før hun satt klyster på meg.Slik har det holdt på en stund nå,bare fordi hun SKAL HJELPE MEG!!Hva skal jeg gjøre?

Fortelle det til faren din?

TROLL.

Skrevet

Det må være en sterk stemor du har som bærer deg opp trappen, gitt.

Også så opptatt av å ta øvelser på deg, klyster og alt mulig.

Hvorfor er hun så forferdelig da?

Gjest WildRider
Skrevet

Fortell det til faren din. Fort som F.

Gjest WildRider
Skrevet (endret)

Eventuelt ring barnevernet.*

Edit: *IKKE ring barnvernet, ved nærmere ettertanke jobb alt du kan for å fikse dette hjemme mellom dere 3.

Endret av WildRider
Skrevet (endret)

Enig med overstående.

Vi menn kan være ganske naive, og jeg tror faktisk at det hele bare er godt ment. Men stemoren din overdriver nok noe hva hun bør gjøre.

Jeg tror du bør akseptere "litt mas" fra henne, men du skal naturligvis ikke akseptere det som nå skjer.

Snakk med faren din og forklar han problemet. Han bør ha forståelse for problemet, men har kansje todligere trodd at konflikten mellom dere går over av seg selv. En alvorsprat mellom deg og han kan gjøre at han tar det opp med stemoren din på en rolig måte.

Edit: Overstående skulle vært første gjest.

Endret av Far til 2
Skrevet

Finnes det noen mulighet for å flytte til moren din?

Hvis dette er sant, er det overgrep, og da trenger du sannsynligvis hjelp fra noen andre, for da er hun rimelig ute å kjøre i øverste etasje. Noen voksne i familien kan være en mulighet, det kan også skolehelsesøster eller legen din. Selv om hun hadde vært din bioforelder, hadde hun ikke hatt noen rett til å kna på deg eller tvinge i deg klyster. Hvis det er for vanskelig å snakke med noen, print innlegget ditt og gi det til den du velger. Ingen har rett til å være med deg inn til legen, som 16-åring er du medisinsk myndig. Husk det til fremtidige legebesøk som hun kan blande seg i. Mulig hun på en skrudd måte tror at hun følger opp legens råd, tar ut skjult aggresjon på deg, eller er psycho nok til å tenne på denne plagingen. Uansett er det virkelig ikke noe som noen skal finne seg i. Fortell det til noen, og hvis de er tafatte eller synes det høres rart ut, gå videre med saken til andre om dette faktisk foregår.

Kanskje er det også mistrivsel i hjemmesituasjonen som gjør at magen din ikke fungerer i utgangspunktet. Massasje mot et kronisk problem med treg mage høres ikke helt optimalt ut.

Tips mot forstoppelse kan du blant annet finne her:

http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=321804

Linfrø kan også være bra, la en skje linfrø ligge i bløt i vann til de får et lag gele utenpå, og drikk.

Skrevet

Jeg har stor vanskelighet for å tro på dette. Bærer deg opp trappa? Jeg hadde aldri livet klart å bære en 16 åring opp trappa. Og ikke minst hvis jeg hadde prøvd å stikke fingeren i rompa på en 16 åring. Så bør en 16 åring sterk nok til å slå, sparke og dytte en voksen kvinne unna seg. Beklager hvis jeg tråkker noen på tærne altså, men dette tror jeg ikke på.

Gjest WildRider
Skrevet

Har litt vanskelig for å ta dette seriøst selv, men man vet jo aldri. Håper bare det ikke er noen som er ute etter å puste liv i stemorhaterne her på KG :lur:

Skrevet

Noe av dette høres litt overdrivende ut, men jeg skal tvilen komme deg til gode!!

I første omgang synes jeg du skal opp dette med faren din. Høre hva han har å si om saken, og kanskje han også tar en prat med stemoren din. Tror neppe han har så skylapper at dette får forbigå i all stillhet.

Og mer normale tips for magen din:

Visiblin er et pulver som du kan blande ut med mat og drikke, som setter i gang med magen din. Har sett mye bra tilbakemeldinger og også prøvd det selv. Det funker veldig bra!

Dessuten funker det med en daglig blanding av knust is, banan og biola. En i familien min spiser dette hver morgen, og har ikke hatt mer trøbbel med magen.

Samt at det kan være viktig å finne ut av hvilke matvarer som passer bra for magen din, og ikke. Juice f.eks. kan være for surt. Men også sterkt krydret mat kan ha en dårlig innvirkning. Det lønner seg å prøve seg litt frem. Prøve å kutte ut diverse matvarer i perioder, for å se om ting hjelper.

Unngå stress!!!!!!

Lykke til med både stemoren og magen, selv om det ble mest råd om magen! hehe.. :)

Skrevet

Jeg velger å svare utifra at det du skriver er sant. (Da jeg var 16 år så hadde ikke moren mmin hatt noe problemer med å bære meg opp trappa, men stikke meg i rumpa hadde hun defintivt ikke klart.)

Sånn jeg ser et er det beste du kan gjøre å snakke med faren din. Han får da høre hvordan du oppfatter denne situasjonen og kan videreformidle dette til din stemor. Slik hun oppfører seg nå er ikke akseptabelt.

Hvis ikke faren din gjør noe videre med situasjonen, ville jeg snakket med helsesøster. Da hadde jeg fortalt både om det som skjer nå og hvordan ting har vært den siste tiden. Det virker som det har vært en del gnisninger mellom dere en stund. Jeg tenker litt som men. Det er ofte mistrivsel slår seg ut på magen.

Skrevet

Det er ikke så rart om du sliter med magen om stemor virkelig er sånn som du beskriver.

Skrevet

Tråden er ryddet.

-jolie (mod)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...