Hedda-78 Skrevet 3. desember 2006 #1 Skrevet 3. desember 2006 Hei HEF-bruder! Jeg lurte på noen ting: Hadde dere/skal dere ha inngangsmarj og utgangsmarsj? Skal dere ha "benkerader" som i kirka med en midtgang å gå oppover? Hva slags lokale skal dere ha? Og ikke minst: hva slags musikk skal dere ha under selve seremonien? Vanskelig...
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 3. desember 2006 #2 Skrevet 3. desember 2006 Det er litt vanskelig å finne på noe når man har helt frie tøyler Vi leide Artilleribygningen på Blaker Skanse til seremonien. Der var det masse benker og bord, så vi satte benkene omtrent som kirkebenker, fire stoler foran til oss og forloverne, og en til vigsleren. Valgte å sette alt sammen sånn at vi stod foran et svært vindu som var rundt på toppen (dårlig beskrivelse... men du skjønner kanskje likevel). Vi hadde en cd-spiller som Bjørnemannens forlover opererte under vielsen. Som inngangsmarsj hadde vi On the Turning Away med Pink Floyd, og Prairie Wedding med Mark Knopfler som utgang. Vigsleren ønsket velkommen, og Bjørnemannen og jeg leste hvert vårt dikt til hverandre. Så holdt vigsleren tale for oss og "leste oss teksten", vi svarte ja og utvekslet ringer. Vi hadde ikke noe bakgrunnsmusikk eller sanger midt i vielsen. Vi ville holde alt så enkelt som mulig, og det var veldig personlig og intimt med bare åtte gjester til stede + oss og forloverne. Ikke et øye var tørt etter inngangen (inklusive vigsleren , han var Pink Floyd-fan og syntes låtvalget var glimrende), og utgangslåta er litt mer up-beat og teksten passer til vår historie.
flickan Skrevet 3. desember 2006 #3 Skrevet 3. desember 2006 Vi kommer til å organisere stolene slik som i kirken, med midtgang i mellom. Vi er ikke helt sikre på inngangs- og utgangsmarsj, men vi skal ha det. Håper å få stryker(e) eller trompetsolo. Under vielsen skal vi ha en tekstlesing, (ikke valgt enda) og en solosang. (Säg Det Igen med Lisa Nilsson) Vi skal ha vielsen i hagen på stedet vi leier.
Gjest Svimle Skrevet 3. desember 2006 #4 Skrevet 3. desember 2006 Vi hadde også stoler, og arrangerte de i rader. Vet at noen lar gjestene stå i seremonien, men vi valgte å la de sitte slik at de så mest mulig av selve seremonien. Jeg vet i alle fall at jeg vil se mest mulig når jeg er gjest, så da valgte vi å gjøre det slik. Programmet vårt så slik ut: Innmarsj ” Right Here Waiting For You” Fremført av NN Diktopplesing ” Til Brureparet” Av Ingvar Moe Lest av NN Solistinnslag ” Ballade pour Adeline” Fremført av NN Tale til brudeparet Ved vigsler NN Solistinnslag ” From This Moment” Fremført av NN Ekteskapsinngåelse Utmarsj ”The Rose” Fremført av NN ***************************** Alle musikalske innslag var på piano, uten vokal, med unntak av "From this moment" som ble framført med gitar og vokal. Vielsen hadde vi i selskapstelt på hjemgården min. Her stod festen etterpå også.
Gummi Tarzan Skrevet 5. desember 2006 #5 Skrevet 5. desember 2006 (endret) Vi skal ha HEF vielse på stranden og det blir derfor vanskelig med benker etc. Men planen så langt er: Hvite tepper deles ut slik at de som vil kan sette seg på gresset/i sanden ( Disse teppene tenker vi at vi kan bruke igjen senere på kvelden hvis det skulle vise seg å bli kaldt. Vi skal nemlig ha festen i et partytelt) Brudeparet (oss) skal stå el sitte ( har ikke bestemt det enda) i et hjerte formet av steiner som er plassert i sanden. Ved vigsleren skal det settes opp et bord hvor det kommer til å stå noen blomster og hvor boka vi skal signere i kan ligge. Av innslag har vi så langt bestemt oss for en sang, men vi skal vel kanskje ha en til i tillegg til et utdrag fra en fin bok etc. Og alle gjestene får selvfølgelig utdelt Champagne når de ankommer slik at de kan skåle med oss etter vielsen Å, jeg gleder meg ! Endret 5. desember 2006 av Gummi Tarzan
tuji Skrevet 5. desember 2006 #6 Skrevet 5. desember 2006 Jeg var i et hagebryllup en gang hvor gjestene bare sto rundt brudeparet, som sto ved en forhøyning i hagen. Det var satt fram noen stoler til de eldste, ellers sto alle, også brudeparet. Av musikk hadde de en kompis på gitar som også sang. Enkelt og greit, og veldig fin vielse.
~Belle~ Skrevet 5. desember 2006 #7 Skrevet 5. desember 2006 Vi giftet oss for litt over et år siden. Vi holdt vielsen i lokalet der vi holdt festen, en gammel herregård. Vi hadde stoler stilt opp med midtgang. Vi hadde inngangsmarsj og utgangsmarsj, begge to var gamle norske brudemarser, de ble spilt av en blåsekvintett, venner av familien som er profesjonelle musikere. Vi hadde solosang like etter inngangen, tale fra vigsler, diktopplesning, ekteskapsinngåelse, solosang, allsang og utgang. Solosang og allsang ble kompet av piano. Veldig personlig, da sanger vi valgte og dikt var veldig typisk oss. En fantastisk opplevelse som jeg kun ser tilbake på med stor glede Vi og forlovere satt forran og der var der også stol til vigsler. Vigsler foreslo at vi ikke skulle sitte med ryggen til gjestene, men heller sitte på skrått mot dem og mot ham. Han sa jo som sant er at det er de som er de viktige for oss og ikke ham, så sånn ble det. Ble veldig personlig og intimt. Fikk veldig mange gode tilbakemeldinger etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå