Gå til innhold

Bryllupsfest i hagen

Anbefalte innlegg

Gjest ennairaM
Skrevet

Hei!

Noen som skal ha bryllupsfesten i hagen?

Skrevet

Nei, men hadde vi hatt en stor nok hage til å leie telt, så hadde vi definitivt valgt å ha et hageselskap! Har servert i et par sånne bryllup, og det er kjempehyggelig måte å gjøre det på. Alle gjestene har vært veldig fornøyde med det begge gangene også.

Gjest Poirot
Skrevet

Har også servert i et sånt bryllup, det ble billig og gjestene var superfornøyde.

...men jeg skal IKKE ha det slik. Makan til stresset brudepar flere uker i forveien skal du lete lenge etter. De hadde gjester i huset de siste dagene før, hentet telt, slo opp telt, la taltgulv, dekket bord, ryddet, osv osv osv.

Skrevet

Jeg har vært i hagebryllup, og det var kjempefint, men litt kaldt.

Bruden brukte mye energi på å bekymre seg for været i forkant, så jeg ville tenkt meg om både en og to ganger før jeg valgte et slikt bryllup.

Tenk om det pøsregner? Da er det ikke mye hjelp i selv et skikkelig partytelt...

Skrevet

Joda, partytelt som man leier for slike tilstelninger går helt fint i regn.

Brudeparene jeg har servert for stresset ikke mer enn andre brudepar tror jeg. I det ene bryllupet var jeg der mye dagen før og fikk med meg hva som forgikk; telt-utleieren kom med telt og gulv og satt alt opp for dem tidlig dagen før bryllupet. Bord og stoler hadde de leid fra samme sted, og de satt vi ut sammen i løpet av 10 min.

Pynting og sånt tok jo litt tid, men det gjør det jo uansett hvor en har festen om en vil bestemme sånt selv.

Maten sto innleid kokk for (en kamerat) og innkjøp av drikkevarer var gjort en stund i forkant. No problem!

Overnattingsgjester var plassert hos andre enn brudeparet, og sånn tror jeg at jeg ville gjort det uansett hvor jeg skulle ha festen.

Gjest Poirot
Skrevet

Men noen vil helst gjøre alt selv pga pris, og det er faktisk ganske mye å spare på det.

deriblant sette opp telt, hente alt mulig selv isteden for å få det tilkjørt osv...

Skrevet

Angående regn, er det nok litt ymse erfaringer med det. Bryllupet jeg var i, var på en solrik dag, men to dager før regnet det, og da skal jeg hilse og si at det ikke var spesielt tett! Dette var et partytelt leid inn fra Den flyvende tallerken.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei.

Hadde vi hatt mulighet til det så hadde vi kanskje valgt hage bryllup, men vi valgte lokaler. Men et lite tips. En venninne av oss leide telt og stresset veldig mye med å få det satt opp pga at de fikk det ikke før to dager før dagen og de stresset. Det var masse arbeid og som det har blitt sagt tidligere det hjelper ikke at man har telt hvis det regner ned i bøtter og spann. Så da bør dere kansje ha en nødløsning på dette, hvis noe slikt skjer. Ellers så fikk jeg en ide fra et program jeg så på TV om brylupp og de hadde lånt inn hvite fallskjermduker og dandert det i hagen. Er litt vanskelig å forklare, men det så kjemperomatisk ut. Men selvsagt også

litt arbeid....

Gjest Zazzy
Skrevet

Vi skal ikke ha hagebryllup, men selve vielsen skal skje på stabburstrappen i hagen vår. Sjanser ikke på været...dermed blir festen i innleid lokale.

Lykke til !

Gjest Zazzy
Skrevet

Vi skal ikke ha hagebryllup, men selve vielsen skal skje på stabburstrappen i hagen vår. Sjanser ikke på været...dermed blir festen i innleid lokale.

Lykke til !

Gjest 14 junibrud
Skrevet

Skal ha et "ute"bryllup.... nede ved vannet. Har leid lokale som ligger fantastisk til... med en utsikt over vannet, og leier også et stort party telt i tillegg. Dette skal vi bruke under middagen.Så uansett vær, så blir det ingen problem. Tror at dette blir en fin blanding.......men at teltet blir brukt mest hvis været tillater dette.Har selvfølgelig bestilt pent vær.

Gjest snart hemmelig gift
Skrevet

DU BOR VEL IKKE TILFELDIGVIS I VORMSUND;NES KOMMUNE,VEL???

DA FÅR DU NEMLIG SNART EN "OVERRASKELSESINVITASJON"........ :wink:

Skrevet

Nei jeg bor ikke der.....kommer fra østfold.....!

Men det hadde vært gøy å fått en overraskelse i posten.....Har akkurat sendt ut invitasjon selv.Dette kom som en liten bombe på alle tror jeg....ingen som visste. Så gled deg.... det er faktisk litt mere artig når du kan snakke om bryllupet. Lykke til....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...