Gå til innhold

Jeg ville reist sammen med ham

Anbefalte innlegg

Gjest TS utlogget
Skrevet

I et år nå har jeg og kjæresten min snakket om å reise til syden sammen. Vi har også snakket litt løst og fast om å reise til USA sammen denne sommeren. Men hver måned er det det samme, han har ikke råd, han kan ikke spare osv. Jeg vet at det ikke er det at han ikke vil til syden, for han elsker syden. Han er veldig glad i å reise generelt, noe jeg er glad for ettersom reising er livet mitt. Og jeg var veldig fornøyd med at vi deler denne interessen, fordi vi da kan reise sammen.

Forrige sommer var han i amsterdam på guttetur i en uke. Han er veldig techno-menneske og det er en stor event der i juli hvert år, som varer en kveld. Denne turen innebar det mange gutteturer til amsterdam pleier å innebære... damer, øl, red light district og techno (amsterdam er "techno-hovedstaden"). Jeg vet 110% sikkert at han er til å stole på, og at han reiser dit fordi de har bra natteliv med bra musikk, og den eventen er gigantisk. Så jeg skjønner det og unner ham det. Likevel satte jeg jo hjemme i Norge med en del nerver. Han innrømmer jo selv også at det er umulig å være i amsterdam uten å bli kåt av alle de lettkledde damene (og horene...grøss). Men det er musikken han reiser for. Fair enough.

Men nå har det seg sånn at han og kompisen har bestemt seg for å være der nede i 2 uker i juli i forbindelse med den eventen, for at de skal få med seg en event neste helg også, og for å reise litt rundt.

Jeg vet ikke om jeg hadde reagert sånn hvis det var et annet sted de skulle til, jeg hadde vel ikke det. Jeg kjenner bare at jeg blir stressa.... og føler meg utrolig teit. Boys will be boys, ikke sant? De må jo få reise på guttetur, og så lenge de vil.

Jeg synes bare det er så rart at han måned etter måned sier at jeg og han ikke kan reise sammen fordi han ikke har råd, og så bestemmer han seg plutselig for at han har råd til TO uker i amsterdam.

"kanskje vi kan reise på en hopp på-tur til syden etter sommeren da, når det er billig?" spurte jeg da. Nei, det hadde han nok ikke råd til. Amsterdam kom jo til å bli dyrt.

Drømmen om å reise til USA sammen gikk også i vasken. Jeg begynte å spare i fjor, jeg... Jeg får vel bruke pengene jeg har spart til å reise dit uten ham mens han er i Amsterdam.

Sukk.

Jeg skriver ikke dette fordi jeg lurer på om jeg er egoistisk eller ikke, jeg føler meg urimelig nok allerede. Jeg ville bare få det ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Egoistisk og urimelig er du overhodet ikke, jeg tror nok jeg ville reagert litt selv hvis typen prioriterte 2 uker på festival med gutta for 2 år på rad fremfor å dra på ferie med meg. Det er viktig at man har et selvstendig liv når man er i et forhold, men det er minst like viktig å lære seg å prioritere.

Det er en del av det å være i et seriøst forhold, plutselig blir det hytteturer med svigers litt oftere enn man kanskje ønsker, og man må ofte prioritere vekk det man egentlig har lyst til. Det kalles å bli voksen :)

Skrevet

Synes nå HAN er mer urimelig jeg da, som avlyser planer med deg for å dra på guttetur i stedet.

Han har ikke råd til å dra noen steder med deg, men dit han han dra med kompisen i 2 uker???

Også har han etterpå heller ikke penger til tur med deg!

Nei, dra på jentetur til et partysted i syden du i de 2 ukene.

Skrevet
Egoistisk og urimelig er du overhodet ikke, jeg tror nok jeg ville reagert litt selv hvis typen prioriterte 2 uker på festival med gutta for 2 år på rad fremfor å dra på ferie med meg. Det er viktig at man har et selvstendig liv når man er i et forhold, men det er minst like viktig å lære seg å prioritere.

Det er en del av det å være i et seriøst forhold, plutselig blir det hytteturer med svigers litt oftere enn man kanskje ønsker, og man må ofte prioritere vekk det man egentlig har lyst til. Det kalles å bli voksen :)

Du fikk sagt det :)

Skrevet

Synes ikke det er du som er egoistisk her, nei :)

Forstår godt at du er skuffa. Det hadde jeg også vært. Som Illiya sier, dra på jentetur og ha det moro du også!

Gjest TS utlogget
Skrevet
Synes nå HAN er mer urimelig jeg da, som avlyser planer med deg for å dra på guttetur i stedet.

Han har ikke råd til å dra noen steder med deg, men dit han han dra med kompisen i 2 uker???

Også har han etterpå heller ikke penger til tur med deg!

Nei, dra på jentetur til et partysted i syden du i de 2 ukene.

Strengt tatt har han ikke avlyst noen planer med meg ettersom vi ikke har sagt "vi drar til syden den og den måneden" "ok, deal."

Vi har bare snakket om det, litt sånn "åå vi må komme oss til syden snart" "ja, det må vi absolutt, så snart som mulig", "når passer det for deg?" "når jeg får penger, noe jeg aldri får, har så masse regninger å betale".

Så jeg har gått spart penger, og ventet tålmodig på at han skal få råd en eller annen gang.

:(

Skrevet

Han har ikke råd til å dra til syden med deg, men han har råd til en guttetur i Amsterdam. Her er det ingen tvil om hva som er viktigst for kjæresten din.

Skrevet (endret)
Strengt tatt har han ikke avlyst noen planer med meg ettersom vi ikke har sagt "vi drar til syden den og den måneden" "ok, deal."

Vi har bare snakket om det, litt sånn "åå vi må komme oss til syden snart" "ja, det må vi absolutt, så snart som mulig", "når passer det for deg?" "når jeg får penger, noe jeg aldri får, har så masse regninger å betale".

Så jeg har gått spart penger, og ventet tålmodig på at han skal få råd en eller annen gang.

Ja, men da har dere jo en plan om at når det er mulig, så skal dere dra. Og denne planen ble plutselig avlyst nå for noe han hadde mer lyst til (?).''

Jeg hadde blitt skuffet over dette selv jeg.

Som sagt, dra på jentetur til syden! Eller nevn det for ham at du vil dra dit med venninner når han heller vil på tur med kompisen. Se hva han sier til det. Kanskje skjønner han det da...

Endret av Illiya
Skrevet

Han har likevel prioritert guttetur fremfor kjærestetur syns jeg. Noen par velger å feriere hver for seg fordi de har så forskjellige preferanser, men jeg trodde dette gjaldt mer for par som har vært sammen leeeeeeenge. Uansett så er det ihvertfall noe de har blitt enige om på forhånd, jeg ville syntes det var rart hvis typen min valgte å ta sommerferiene med gutta fremfor meg.

Gjest TS utlogget
Skrevet
Synes ikke det er du som er egoistisk her, nei :)

Forstår godt at du er skuffa. Det hadde jeg også vært. Som Illiya sier, dra på jentetur og ha det moro du også!

Ja det blir nok det jeg må gjøre :) Må bare komme over denne skuffelsen, så kan jeg begynne å lage mine egne planer :) selv om jeg skulle ønske jeg ikke trengte å lage planer uten ham... ugh...

Synes i det minste at han kunne kortet ned oppholdet i nederland sånn at han hadde hatt råd til en billig hopp-på-tur med meg i tillegg. Unner ham å reise med kompisen på techno-greiene sine, skulle bare ønske han kunne presset meg inn i sommerplanene sine. Eller noe sånn.

:sukk:

I fjor brukte han 10-15 000 på den ene uka i amsterdam. heh...

Skrevet
Synes i det minste at han kunne kortet ned oppholdet i nederland sånn at han hadde hatt råd til en billig hopp-på-tur med meg i tillegg. Unner ham å reise med kompisen på techno-greiene sine, skulle bare ønske han kunne presset meg inn i sommerplanene sine.

Enig :)

Skrevet
Han har likevel prioritert guttetur fremfor kjærestetur syns jeg. Noen par velger å feriere hver for seg fordi de har så forskjellige preferanser, men jeg trodde dette gjaldt mer for par som har vært sammen leeeeeeenge. Uansett så er det ihvertfall noe de har blitt enige om på forhånd, jeg ville syntes det var rart hvis typen min valgte å ta sommerferiene med gutta fremfor meg.

Hehe, vi ferierer både sammen og uten hverandre.

Han har en uke han bruker hvert år på hobbyen sin, NM i denne sporten. Han trives best der uten meg, og jeg trives ikke med all fokus på det i en hel uke. Så da splitter vi oss.

Det er hans guttetur hvert år, og den er grei, for den er satt opp på planen og ferdig avtalt

Skrevet
Hehe, vi ferierer både sammen og uten hverandre.

Han har en uke han bruker hvert år på hobbyen sin, NM i denne sporten. Han trives best der uten meg, og jeg trives ikke med all fokus på det i en hel uke. Så da splitter vi oss.

Det er hans guttetur hvert år, og den er grei, for den er satt opp på planen og ferdig avtalt

Det hørtes ut som en fin ordning :)

Skrevet

Synes TS burde bruke de oppsparte pengene sine på å dra på en kjempebra jentetur, jeg :-)

Det kanskje kan få kjæresten din inn på andre tanker.

Skrevet

Vi ferierer også både sammen og hver for oss. Han samboeren min kunne jo ha prøvd seg på stuntet "Kan ikke reise på ferie med deg i sommer fordi jeg skal på guttetur i to uker". Eller - han kjenner mewg vel litt for godt til å tørre. ;)

Skrevet
Jeg synes bare det er så rart at han måned etter måned sier at jeg og han ikke kan reise sammen fordi han ikke har råd, og så bestemmer han seg plutselig for at han har råd til TO uker i amsterdam.

"kanskje vi kan reise på en hopp på-tur til syden etter sommeren da, når det er billig?" spurte jeg da. Nei, det hadde han nok ikke råd til. Amsterdam kom jo til å bli dyrt.

Synes i det minste at han kunne kortet ned oppholdet i nederland sånn at han hadde hatt råd til en billig hopp-på-tur med meg i tillegg. Unner ham å reise med kompisen på techno-greiene sine, skulle bare ønske han kunne presset meg inn i sommerplanene sine. Eller noe sånn.

:sukk:

Du har konfrontert han med dette ikke sant? Som du skriver unner du han jo virkelig dette, men du vil ha bitte litt du også. Det burde han jo forstå...

Skrevet
Synes TS burde bruke de oppsparte pengene sine på å dra på en kjempebra jentetur, jeg :-)

Det kanskje kan få kjæresten din inn på andre tanker.

Ja, gjør det, og ikke tenk/bekymre deg mer over saken.

Det høres ut som dere er ganske unge (<25 ?) og gutter i den alderen kan være litt egoistiske før de lærer seg bedre. Det er ikke sikkert han er bevisst hvor mye han sårer deg. Ikke ta deg for nær av det, selv om det er høyst forståelig for alle oss her inne. Dere har kanskje ikke vært sammen så mange år, og han gjør bare "som han alltid har gjort". Mulig er han enebarn også, og aldri har trengt å ta hensyn til andre så mye, har erfaring med at disse kan være litt vel egoistiske i blant.

Nåvel, fortell ham at du drar på jente tur eller hva du nå får til,

i de to ukene han er borte. Fortell ham at det kommer til å bli en toppen tur

og at du gleder deg veldig. Men si også at du allerhelst ville ha reist et sted med ham! :klem:

Skrevet

Jeg synes ikke du er egoistisk, jeg ville blitt potte sur om mannen min hadde gjort dette...

Skrevet

Jeg hadde faktisk ikke akseptert at min mann valgte slik, og jeg vet at han ikke hadde akseptert det om jeg gjorde det heller.

Din kjæreste velger kameratene fremfor deg, og du må ta til takke med restene som blir igjen, som i ditt tilfelle er ingenting, for han har ikke penger på å bruke sammen med deg. Det er slik jeg ser det, og det er ikke noe godt og sunt forhold i mine øyne.

Gjest x-materiale
Skrevet

Meg og mine behov skal dekkes først, fordi jeg fortjener det! Og det er tydelig her, hvorfor skal man bo sammen og være kjærester hvis ens førsteprioritet blir kompisene?

Jeg skjønner godt at du er skuffet TS, det hadde jeg også blitt og forholdet hadde ikke blitt langvarig hvis dette viste seg å være trenden i forholdet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...