Gå til innhold

Forlover

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp fått vite at jeg skal være forlover til min bestevenninne! Synes dette er kjempekoselig, men vet ingenting om hva som forventes av en forlover. Vet at man arrangerer utdrikkningslag, men hva mer? Skal forlover holde tale?? Andre oppgaver og plikter som er vanlige eller forventes av forlover? Er helt grønn angående dette her....

Håper noen her inne kan opplyse meg litt :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Gratulerer som forlover!

Det aller viktigste er at du avklarer med bruden hva HUN forventer av sin forlover. For dette er så forskjellig fra brud til brud.

Når jeg var forlover, så holdt jeg utdrikningslag og tale på selve dagen. Ellers var jeg med til frisøren og fotografen. Var til støtte og hjelp på selve dagen :)

Skrevet

Hadde denne samtalen igår med min forlover. Jeg sa til henne siden hun er frisør,om hun kunne komme med eksempler på frisyrer til meg (hun vet fra før litt hva jeg liker), samt sjekke om hun selv kan fikse den frisyren fort om morgenen før, eller hvilken annen frisør hun anbefaler.

Ellers så sa jeg til henne at vi må jo sove sammen natta før, kose oss kvelden før med siste finpuss og ha jentekveld. Da ble hun kjempeglad!

Hun var jo sååå søt da hun ringte meg for å prate da, "du jeg syns vi skal matche litt på bryllupsdagen jeg" sa hun, som om hun hadde lest tankene mine de siste dagene. Både jeg og hun synes det er veldig fint om kjolen til forloveren har samme farge som går igjen i buketten. Og ikke visste vi at vi mente det samme. :)

Hun skal jo også helst hjelpe meg med planlegging (noe hun har sagt hun sååå vil hjelpe til med) samt bli med på kjoleprøving.

Uansett så syns jeg at slik som med meg og min forlover, at du burde ta deg en prat med bruden så får du nok vite mye av henne.

Skrevet
Har nettopp fått vite at jeg skal være forlover til min bestevenninne! Synes dette er kjempekoselig, men vet ingenting om hva som forventes av en forlover. Vet at man arrangerer utdrikkningslag, men hva mer? Skal forlover holde tale?? Andre oppgaver og plikter som er vanlige eller forventes av forlover? Er helt grønn angående dette her....

Håper noen her inne kan opplyse meg litt :)

Det er vanlig at brudens forlover holder tale, ja, pluss er støtte og hjelp frem mot og på den store dagen (holder brudebuketten for bruden under vielsen, hjelper henne på do osv.) I tillegg har forloveren en formell og obligatorisk oppgave; nemlig å skrive under på en forlovererklæring hvor det står at forloveren kjenner den h*n er forlover for godt og går god for at h*n er den h*n gir seg ut for å være. Dette må både brudens og brudgommens forlover gjøre. Disse papirene fåes sammen med brudefolkets erklæringer og sendes vanligvis inn samtidig. Dette er noe som brudeparet tar seg av, du skal bare skrive under. :)

Gjest CharlotteYork
Skrevet

Min forlover var i tillegg til dette nevnt ovenfor med på brudekjoleprøving, hun var også med til konditor og florist. Da frisøren kom hjem til meg om morgenen på den store dagen var hun selvfølgelig tilstede og fikk ordnet håret samtidig. Dessuten var hun med alle gangene vi så på lokalet og planla alt der og selvfølgelig planleggingsmøtene med min mor og søster :)

Dette er ihvertfall vanlig i min vennekrets, men hvordan andre gjør det vet jeg ikke. De som gifter seg i rådhus osv. gjør det kanskje enklere

Skrevet

Tusen takk for mange fine svar! Tror jeg får ta en ordentlig samtale med henne og få høre hva hun forventer av meg. Lokaler og kirke er allerede bestilt, men hun ville ihvertfall ha meg med i resten av planlegginga.

Hva er det vanlig å snakke om i en slik tale til bruden/brudeparet? Har aldri holdt tale før. Men ønsker jo å vise hvor mye hun betyr for meg og det føles jo fint å få fortelle det på en slik spesiell dag.

Skal forloveren være med bruden hele dagen? Og fungere som en slags hjelper, som det ble nevnt ovenfor her.

Åh dette skal bli morsomt! :bryllup:

Skrevet
Tusen takk for mange fine svar! Tror jeg får ta en ordentlig samtale med henne og få høre hva hun forventer av meg. Lokaler og kirke er allerede bestilt, men hun ville ihvertfall ha meg med i resten av planlegginga.

Hva er det vanlig å snakke om i en slik tale til bruden/brudeparet? Har aldri holdt tale før. Men ønsker jo å vise hvor mye hun betyr for meg og det føles jo fint å få fortelle det på en slik spesiell dag.

Skal forloveren være med bruden hele dagen? Og fungere som en slags hjelper, som det ble nevnt ovenfor her.

Åh dette skal bli morsomt! :bryllup:

I forloverens tale til bruden er det vanlig å snakke om vennskapet deres, morsomme ting dere har gjort sammen (men ikke for mye internhumor, det kommer ikke de andre gjestene til å skjønne) osv. Og det er vanlig, hvis forlover og brud står hverandre nært, at forloveren er med bruden hele dagen. Min forlover skal sove hos meg natten før slik at hun kan være der for meg hele tiden, og det synes jeg er veldig fint gjort av henne. Godt å ha noen til å roe en ned når nervene kommer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...