Gå til innhold

Hvor mye har dere å leve for pr måned?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, hvor mange er dere i familien, og hvor mye har dere å rutte med?

Når ALLE regninger er betalt, hvor mye penger sitter dere igjen med til mat, klær, fornøyelser ol?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når ALLE regninger er betalt, hvor mye penger sitter dere igjen med til mat, klær, fornøyelser ol?

Vi er 3 i familien, og har mellom 15000-25000 sånn ca, etter hvor stor inntekt det er den mnd, og hvor store utgifter det er.

Gjest su querida
Skrevet (endret)

Jeg er 1 og har ca. 3500 kr etter alle regninger. Har ikke regnet med medisiner ol. da.

Endret av su querida
Skrevet

Vi er 4 i familien. Har igjen ca. 10 000 kr til mat/husholdning, klær og fritid. 2500 pr. person.

Skrevet
Vi er 4 i familien. Har igjen ca. 10 000 kr til mat/husholdning, klær og fritid. 2500 pr. person.

Synes du dette er lite?

Må du knipe inn veldig?

Gjest Gjesthui
Skrevet

Jeg er én, har 15-20 000 igjen i måneden etter faste regninger. Cirka 25 000 netto i måneden, men lave utgifter grunnet nedbetalt bolig.

Skrevet
Jeg er én, har 15-20 000 igjen i måneden etter faste regninger. Cirka 25 000 netto i måneden, men lave utgifter grunnet nedbetalt bolig.

Wow...du har altså ikek studielån eller andre faste utgifter, samt at du tjener godt over en halv million i året. Ikke verst. Du jobber vel som telefonselger (accoutn manager) eller som avdelingssykepleier?

Skrevet
Vi er 3 i familien, og har mellom 15000-25000 sånn ca, etter hvor stor inntekt det er den mnd, og hvor store utgifter det er.

Det var jo veldig bra. Men har dere ikke forutsigbaer inntekt, den varierer pr. mnd.?

Er dette en husstand med to voksne med to inntekter og ett barn?

Skrevet

Dette med alle regninger...men 1 og 6 tusen...sånn omtrent.

Skrevet

Jøss må jeg si.

Folk tjener så godt og har så mye ekstra og likevel klarer folk å klage over sosialklienter som får så lite at de må sulte i slutten av hver mnd.

Norge er et herlig land!

Skrevet

Vi sitter igjen med ca. 3000 hver når alt er betalt, men da sparer vi 10.000 i mnd....

Skrevet
Det var jo veldig bra. Men har dere ikke forutsigbaer inntekt, den varierer pr. mnd.?

Er dette en husstand med to voksne med to inntekter og ett barn?

Vi er to voksne og en 15-åring.

Har faste inntekter begge to, så sånn sett er de forutsigbare, men tjener mer noen mnd enn andre.

Skrevet

Vi er 4 i husstanden, har ca 8000-10000 kr igjen etter alle regninger er betalt. Men vi har mnd som alle andre da vi må knipe igjen, og har 4000-5000 igjen etter regninger. Men sånn er det bare, vi klager ikke for det. :)

Skrevet (endret)

Men jeg må si det at noen kommentarer på denne tråden er ganske ufine. Jeg vil ikke si det at folk her er millionnærrike eller sosialklienter. Vi har brutto ca 650 000 i året sambo og jeg, men vi er så heldige at vi ikke har mye lån, og vi prøver å passe på utgiftene våre at de ikke blir for høye. Det er ikke lett med tanke på at vi bor litt avsides, er bl.a. avhengig av to biler, og dette blir jo en høy utgift i mnd. MEN, vi klarer oss, og det tror jeg egentlig at de fleste her inne på dette forumet også gjør, og jeg har ikke merka at noen klager noe særlig over dette enda. Virker som om det er noen som er misunnelige på andres økonomi her!!!

Sitat slettet.

Camilla (mod)

Endret av Camilla
Skrevet
Enig med deg i det.

Men jeg må si det at noen kommentarer på denne tråden er ganske ufine. Jeg vil ikke si det at folk her er millionnærrike eller sosialklienter. Vi har brutto ca 650 000 i året sambo og jeg, men vi er så heldige at vi ikke har mye lån, og vi prøver å passe på utgiftene våre at de ikke blir for høye. Det er ikke lett med tanke på at vi bor litt avsides, er bl.a. avhengig av to biler, og dette blir jo en høy utgift i mnd. MEN, vi klarer oss, og det tror jeg egentlig at de fleste her inne på dette forumet også gjør, og jeg har ikke merka at noen klager noe særlig over dette enda. Virker som om det er noen som er misunnelige på andres økonomi her!!!

Har ikke noe med misunnelse å gjøre. Tror ikke du hadde sagt dette hvis du hadde vært sosialklient selv og hadde vært i den situasjonen så du kan umulig være objektiv på dette området.

Ville bare nevne at noen er heldige og noen ikke.Og at det er store forskjeller i norge. Vis litt solidaritet og medfølelse for folk som ikke har det så godt som deg.

650.000 og to biler er ikke noe å syte over heller.

Skrevet (endret)

Vil vel ikke si at jeg angriper de vanskeligstilte. Det er vel kanskje andre som angriper andre grupper her uten at det er noen som helst grunn til det. Jeg skjønner veldig godt at folk kan ha det trangt økonomisk. Jeg har også hatt det. Men jeg var ikke misunnelig på andres økonomi for det.

Endret av malle
Skrevet

Bare så det er sagt, jeg syter ikke. Jeg vet veldig godt at vi har det bra økonomisk. Jeg har også vært sosialklient, ikke noe jeg er stolt av, men det var nødvendig i periode av livet mitt. Og jeg ignorer ikke at folk kan ha det trangt. Men jeg skjønner ikke at noen kan prøve å vri det til at jeg angriper de som er vanskeligstilte.

Skrevet

I Norge tjener alle likt. De med utdanning må betale mer i skatt enn de uten og jo mer man tjener jo mye mer skatt må man betale. Sluttresultatet blir at alle tjener likt...vaskehjelpen ender opp i samme sluttsum som matematikeren.

Håpløse skatte- og avgiftsland preget av sosialistisk og egalitær tankegang... :kjefte::nei:

Skrevet (endret)

Vi er 5 i familien og sitter igjen med ca 26000,- hver mnd. etter at de faste regningene er betalt.

Endret av Alison
Skrevet

Jeg er alene og har under 1000 kr når alle regninger er betalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...