vidvandre Skrevet 27. desember 2009 #1 Skrevet 27. desember 2009 http://www.dagsavisen.no/kultur/article459870.ece Den stadig voksende oppslutningen om Facebook og lignende nettsamfunn driver skilsmissestatistikken i Storbritannia i været. Gifte briter oppdager stadig oftere på internett at ektefellen har vært utro. Utroskap blir mer sporbart og dette er jo et tema som ofte dukker opp også her på kg. Facebook er ganske spesielt siden du der er deg selv (som regel), og hendelser derfor kan knyttes til din person. Hva mener dere, er internett/økte kommunikasjonsmuligheter noe som fremmer utroskap eller er det avsløring av en oppførsel som allerede var der?
Gjest gjestdeluxe Skrevet 27. desember 2009 #2 Skrevet 27. desember 2009 Det er nok snarere en avsløring av tendenser som er der fra før av. Jeg vet om en som fikk en anonym melding om at mannen hennes var utro. Han ble avslørt av konen, og selvsagt: tilgitt.
Bellatrix Skrevet 27. desember 2009 #3 Skrevet 27. desember 2009 http://www.dagsavisen.no/kultur/article459870.ece Utroskap blir mer sporbart og dette er jo et tema som ofte dukker opp også her på kg. Facebook er ganske spesielt siden du der er deg selv (som regel), og hendelser derfor kan knyttes til din person. Hva mener dere, er internett/økte kommunikasjonsmuligheter noe som fremmer utroskap eller er det avsløring av en oppførsel som allerede var der? Sikkert litt begge deler. Jeg tror det kan være lettere å la seg rive med når man har så mange arenaer å ha kontakt på. Samtidig er det nok også lettere å avsløre det når du har det svart på hvitt på en skjerm/logg.
Gjest brutal_mann Skrevet 27. desember 2009 #4 Skrevet 27. desember 2009 Det er avsløringer av hva som allerede fantes.
Bellatrix Skrevet 27. desember 2009 #5 Skrevet 27. desember 2009 Jeg vet i hvert fall om et tilfelle der det hele begynte med at h*n fant en eks-kjæreste på facebook. De fant fort tonen, chattet mye og det ble langt mer enn bare småflørting etterhvert. H*n hadde samboer og barn, men eksen ble viktigere.
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2009 #6 Skrevet 29. desember 2009 Det er nok snarere en avsløring av tendenser som er der fra før av. Jeg vet om en som fikk en anonym melding om at mannen hennes var utro. Han ble avslørt av konen, og selvsagt: tilgitt. Med stor sjanse for at skilsmissen er et faktum om et par år, når kona er lei av å spille ettergivende og hennes raseri kommer til overflaten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå