Gå til innhold

Dumme spørsmål

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_nysgjerrig_*
Skrevet

Finnes det virkelig ingen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ikke dette engang :)

Skrevet

Nåja, det å få en mail om hva klokken er er ikke noe jeg ville sagt var et klokt spørsmål... :fnise:

Skrevet

Jo, tro meg. De finnes.

Skrevet

Jo, det finnes så absolutt dumme spørsmål.

Skrevet

Det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar...

Skrevet
Nåja, det å få en mail om hva klokken er er ikke noe jeg ville sagt var et klokt spørsmål... :fnise:

spørsmålet i seg selv var ikke dumt, måten det ble stilt på derimot..

Gjest Bellatrix
Skrevet

Jo, det finnes dumme spørsmål.

Skrevet
Det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar...

La oss si at du pådrar deg åpent brudd i armen, så bensplintene står ut og blodet fosser. Om noen da spør deg "Gjør deg vondt?", mener du da at dette -ikke- er et dumt spørsmål? Hm?

Hva med "Hvor gammel er åtteåringen din?". Heller ikke dumt?

Gjest Eurodice
Skrevet

Sover du? Dette er heller ikke verdens glupeste spørsmål.

Gjest strykebrett
Skrevet

Når man har handla mat for tusenvis av kroner og kassepersonen spør om du vil ha en pose.

Om jeg vil ha? Og EN pose??

Folk som spør i baren om jeg har ett glass vann.. Svarer av og til at "nei, det er tomt", de blir like satt ut hver gang, hehehe :D

Skrevet

Eller som min kjære mor gjør. Ringer meg på hustelefonen og spør "er du hjemme?" :fnise:

Egentlig er min mor en intelligent dame, men akkurat dette spørsmålet er vel dumt i den sammenhengen.

Hilsen

The Kitten :banantroll:

Skrevet

Det som ikke er glupt er å tro at en mulig situasjon av uendelig mange er svaret.

Skrevet
Det som ikke er glupt er å tro at en mulig situasjon av uendelig mange er svaret.

Kom gjerne med et eksempel :)

Skrevet

Det spørsmålet som iriterer meg mest er når jeg går inn i en forretning og og det kommer en dame/jente bort og spør "Hva kan jeg hjelpe deg med?"

Da svarer jeg alltid "Ser jeg hjelpeløs ut?"

Prøver å si det litt spøkefullt for ikke å fornærme vedkommende

Jeg er en meget oppegående dame og liker å selv å finne ting og spørre om hjelp da jeg trenger det.

Skrevet
Når man har handla mat for tusenvis av kroner og kassepersonen spør om du vil ha en pose.

Folk som spør i baren om jeg har ett glass vann.. Svarer av og til at "nei, det er tomt", de blir like satt ut hver gang, hehehe :D

Tror ikke de ble overrumplet, men satt ut av hvordan det går an å svare så dumt. ;)

Skrevet
Det spørsmålet som iriterer meg mest er når jeg går inn i en forretning og og det kommer en dame/jente bort og spør "Hva kan jeg hjelpe deg med?"

Da svarer jeg alltid "Ser jeg hjelpeløs ut?"

Prøver å si det litt spøkefullt for ikke å fornærme vedkommende

Jeg er en meget oppegående dame og liker å selv å finne ting og spørre om hjelp da jeg trenger det.

Det er veldig uhøflig og frekt av deg, samme hvilket tonefall du nå bruker.

Det de egentlig sier er jo "Jobben min er å hjelpe deg, hva kan jeg gjøre for deg?". Om du ikke trenger hjelp, så kan du smile og si "takk, jeg bare kikker". Det er ingen grunn til å være en bitch.

Skrevet
Tror ikke de ble overrumplet, men satt ut av hvordan det går an å svare så dumt. ;)

Enig... Og de ansatte i enkelte kjeder er faktisk pliktig å spørre om du vil ha pose, uansett om du har handlet en pakke pastiller eller tre fulle handlevogner. Er det virkelig så vanskelig å bare si jatakk da??

Skrevet (endret)

Stort sett er det vel omstendighetene som avgjør om spørsmålet er dumt eller ikke, ikke spørsmålet i seg selv.

Jeg har gjerne med poser/handlenett/ryggsekk og setter pris på å kunne takke nei til poser jeg ikke trenger ;)

Endret av Daria
Skrevet
Det er veldig uhøflig og frekt av deg, samme hvilket tonefall du nå bruker.

Det de egentlig sier er jo "Jobben min er å hjelpe deg, hva kan jeg gjøre for deg?". Om du ikke trenger hjelp, så kan du smile og si "takk, jeg bare kikker". Det er ingen grunn til å være en bitch.

Kall meg gjerne en bitch. Har selv drevet drevet butikk i mange år og mange kunder har samme syn på dette som meg.

Var også på et foredrag engang hvor foredragsholder tok opp det samme til stor applaus fra tilhørere.

Men når det gjelder spørsmål om poser, så er det sånn at mange har med egne poser/handlevesker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...