Gjest Gjest_meg_* Skrevet 15. desember 2005 #1 Skrevet 15. desember 2005 Er det noen som vet hva det kommer av. Jeg har prøvd øreskyll mange ganger så det er ikke ørevoks. Jeg blir "gal" av det. Jeg hører veldig dårlig pga. dette og snakker dermed også veldig høyt. Når jeg holder for nesa og blåser ut eller "gjørs" på å gjespe løsner dottene. Hva er dette? Noen som har erfaring eller som vet noe?
Gjest Carmensita Skrevet 15. desember 2005 #2 Skrevet 15. desember 2005 Ja, jeg har hatt det. Og ble skikkelig overrasket da legen sa jeg skulle bruke nesespray! Men det hjalp!
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2005 #3 Skrevet 15. desember 2005 Hvis det er væske i mellomøret, kan det hjelpe med nesespray, ja Legen min anbefalte dobbel dose nesespray (ikke den typen som er saltvannsløsning, men den andre) i en ukes tid. Men man kan ikke behandle med nesespray om man er gravid.
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2005 #4 Skrevet 15. desember 2005 Dott i øret sitter på innsiden av trommehinnen, så ørevoks er ikke årsaken. Som nevnt er det sannsynligvis væske i øret. Det kan ha kommet etter en forkjølelse for eksempel. Nesespray, slimløsende og å drikke rikelige mengder med vann kan hjelpe. Sies det... min dott sitter der på fjerde året.
Gjest dotta Skrevet 15. desember 2005 #5 Skrevet 15. desember 2005 Tuuusen takk for svar! Har ikke fått svart før nå, men jeg leste svarene før i dag og før apoteket stengte, og gjett om jeg dro på apoteket for å kjøpe nesespray! Håper inderlig at dere har rett! Til deg med dott for 4. året, å grøss jeg føler med deg virkelig - det er utrolig plagsomt! Jeg har jo tenkt at dersom det ikke blir bedre med nesespray, må vel legen kunne drenere ut vesken? Huff, håper det hjelper, det er så plagsomt - tuuusen takk for svar!
Gjest Manic Skrevet 15. desember 2005 #7 Skrevet 15. desember 2005 Jeg har hatt noe som føltes som dotter i ørene, og da var det ørevoks som legen måtte spyle ut. Øreskylling som man får reseptfritt apotek hjelper ikke dersom man har veldig store mengder med ørevoks. Så jeg hadde nok tatt en tur til legen
loffen Skrevet 16. desember 2005 #9 Skrevet 16. desember 2005 Hva er ørelys?? Jeg har hatt dotter i ørene akkurat som beskrevet i minst 6 år. Bruker nesespray hver dag... det anbefalte legen noen år tilbake... uff
Kalas Skrevet 16. desember 2005 #10 Skrevet 16. desember 2005 Jeg må gå til ørelege for å få sugd ut voks en gang i året - ellers tetter det seg helt igjen. På meg hjelper ikke hjemmekit heller.
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2005 #11 Skrevet 16. desember 2005 Har du prøvt ørelys? ← Ørelys er bare humbug. Det er ingenting som tilsier at ørevoksen vil komme opp av øret bare fordi man stikker et lys i det - tyngdekraften og det at ørevoks er litt klissete vil gjøre at voksen holder seg der den er. Det virker heller ikke mot væske i mellomøret - men kan muligens virke litt lindrende på øreverk. Få heller ørene skylt hos legen om du har mye ørevoks, det er garantert effektivt. Og nesespray for mellomøret
Gjest ørelys Skrevet 17. desember 2005 #12 Skrevet 17. desember 2005 Meningen om ørelys er delt. Men jeg personlig har hatt for mange positive erfaringer med det til å si at det er humbug.
Gjest Miloine Skrevet 16. januar 2006 #13 Skrevet 16. januar 2006 (endret) Hva er ørelys?? Jeg har hatt dotter i ørene akkurat som beskrevet i minst 6 år. Bruker nesespray hver dag... det anbefalte legen noen år tilbake... uff ← Hei, jeg gikk til legen fordi jeg også har hatt/har konstant dotter i ørene! (dvs.3 mnd.) Legen min sa jeg hadde "tette trompeter" og dette fikk jeg medisin for. Medisinen heter Rinexin. (tabletter) Det er utrolig plagsomt, så nå er jeg kjempeglad at jeg har fått noe for det. Ville bare nevne det til dere andre som sliter med dotter i øra, at det finnes medisin mot dette - ikke bare nesespray. Vet ikke hvor effektivt det er da jeg startet kuren 11.januar d.å. men fikk uansett en henvisning til øre,nese,hals i tilfelle det ikke ble bedre. Endret 16. januar 2006 av Miloine
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2009 #14 Skrevet 15. januar 2009 det kan være skadelig å bruke nesespray for mye... kjenner ei som ikke kan lukte lenger pga dette...
Gjest Andreas Skrevet 19. august 2011 #15 Skrevet 19. august 2011 det kan være skadelig å bruke nesespray for mye... kjenner ei som ikke kan lukte lenger pga dette... kan vell bli avhengig også?
Gjest otrivin Skrevet 19. august 2011 #16 Skrevet 19. august 2011 Jeg har brukt nesespray sånn ca siden jeg var 12. Men klarer fint å gå uten i 3 uker, så begynner jeg igjen, så går jeg uten 2 dager, så bruker jeg det intensivt i 4, så slutter jeg igjen. Nesen min fungerer STRÅLENDE :-) utenom at den er brukket 4 ganger og helt skjev.......
Bondenisse Skrevet 17. november 2014 #17 Skrevet 17. november 2014 Ser dette er en gammel tråd, og dette er sikkert verdens teiteste spørsmål, men nesespray i nesen eller i øret? 😊
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #18 Skrevet 17. november 2014 Når du har drevet med øreskyll uten å ha ørevoks så er problemet selvforskyldt! Bruk nesespray og la ørene være helt i fred, skal ingenting inn der. Øreboks er øregangens måte å rense seg selv på. Blir du ikke bedre innen jul kan du ta en nytur til legen og fortelle hvordan du har herjet med ørene dine.Anonymous poster hash: 81dc1...7ac
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #19 Skrevet 17. november 2014 Ser dette er en gammel tråd, og dette er sikkert verdens teiteste spørsmål, men nesespray i nesen eller i øret? Sier ikke navet nesespray seg selv? Den skal i nesen! Øredråper er for ører ikke for nese......Anonymous poster hash: 81dc1...7ac
AnonymBruker Skrevet 17. november 2014 #20 Skrevet 17. november 2014 Sier ikke navet nesespray seg selv? Den skal i nesen! Øredråper er for ører ikke for nese......Anonymous poster hash: 81dc1...7ac Bare litt off-topic, men det er ikke alltid innlysende. Jeg bruker for eksempel øyedråper i ørene. Men i dette tilfellet er det riktig at nesesprayen skal i nesen, og ikke i øret. Anonymous poster hash: a49e3...1f4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå