Gå til innhold

Cous Cous

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt en sånn 5-min cous cous.

Men den smaker ikke så mye, så hva skal jeg putte oppi?

Takk!

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier å ha masse sitronsaft oppi, olivenolje, tomat, vårløk, bacon og ruccola. Synes det blir godt, men kommer jo an på hva du skal ha den til kanskje.

Skrevet
Jeg pleier å ha masse sitronsaft oppi, olivenolje, tomat, vårløk, bacon og ruccola. Synes det blir godt, men kommer jo an på hva du skal ha den til kanskje.

Mmm, d høres jo godt ut ja :)

Vet ikke helt hva jeg skal ha den til, tanken var å lage litt sunne middagsretter!

Skrevet

Vi pleier å kjøpe ferdigkrydret couscous vi, finnes i tre varianter. Vi liker sydhavs-smaken best. Koker den, og blander med stekt aubergine, squash, sopp, løk etc, så det blir en slags varm couscous-salat. Veldig godt!

Også veldig godt å ta blandingen over i en form, og helle over en god saus + ost på toppen og gratinere i ovnen! :)

Synes det er enklere å kjøpe ferdigkrydret, men ellers ville jeg nok brukt grønnsaksbuljong, cayennepepper, salt + pepper, en ørliten dæsj karri, ørliten dæsj muskat, noen friske urter hvis jeg har, basically de krydrene jeg liker å bruke til daglig!

Hmm... kom på en ting! Denne er sinnsykt god!! (den med røde linser) Kanskje det er godt å bytte ut linsene med couscous? Kan jo være verdt et forsøk? (fortell hvordan det går i såfall! :blunke: )

Lykke til!

Skrevet

Jeg bruker så å si alltid masse sitronsaft, og litt olivenolje. Jeg bruker nesten alltid også hakkede friske urter, særlig persille, mynte eller koriander. Coucous er ellers veldig anvendelig - man kan tilsette det meste av grønnsaker og krydder som man liker. Her er fire forslag:

Små kokte brokkolibuketter, hakket vårløk, agurk i små terninger og fetaost.

Stek litt hakket løk og paprika i små terninger i litt olivenolje til det blir mykt (tar litt tid), tilsett evt. små biter soltørkede tomater. Bland også eventuelt inn grovhakkede kikerter. Smak til med spisskummen og salt, og bland med couscousen.

Stek litt hakket løk, samt squash og aubergine i store terninger.

Klassisk tabbouleh (her skal man vel egentlig bruke bulgur, men det smaker også godt med couscous): Masse hakket persille og mynte, hakket vårløk, tomat og agurk i små terninger.

Men som sagt - bruk sitronsaft, olivenolje og evt. urter, og bland inn ting du liker og som du tror blir godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...