Gå til innhold

Hvordan få vekk cellullitter fra rumpe og lår?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bestemt meg for at neste sommer så skal jeg ha fått vekk hengerumpa mi og de store lårene mine, og cellullittene bakpå rumpa og øverst på lårene vil jeg også ha bort!

Hvordan kan jeg trene slik at rumpa og lårene blir strammet opp, og slik at cellullittene blir borte?

Sykling muligens??

Har tilgang til all slags mulige treningsapparater!

Takk for svar! :sol:

Videoannonse
Annonse
Gjest baby-E
Skrevet

Cellulitter kan man ikke bli kvitt....

Skrevet

crap, denne skal sikkert ikke stå på kropp & helse kom jeg til å tenke på nå :/ sorry.

kan noen flytte den til rett forum? :P

Men cellullitter kan man jo bli kvitt. Cellullitter = fett og vann og talg(?) ansamlinger. Om man trener, så kan man jo bli kvitt de?

Skrevet

Å bli helt kvitt de er nok vanskelig, men trening gjør virkelig en forskjell. Tørrbørsting og god hudpleie skader heller ikke, selv om det ikke gjør noe med selve årsaken ser det iallefall bedre ut med glatt og myk hud.

Skrevet

Det skader nok heller ikke å drikke mye vann samt redusere saltinntaket.

Gjest Labellamia
Skrevet (endret)

Drikk mye vann og spist sunt, lite poteter. Så lite brødmat som mulig. Må du ha brødmat så spis så grovt som mulig, jeg begynte å spise dansk rugbrød nå baker jeg det selv. Er litt dyrt å kjøpe i butikken.

Tren styrketrening på treningssenter eller hjeme hvis du har apparter. Og husk drikk mye vann og masser lår og rumpe, det finnes aparater som stimulerer muskulaturen. Dette kombinert med diett og mye vann drenerer kroppen. Kutt ned på kaffe hvis du drikker mye, og minimalt med alkohol.

Jeg gjorde dette etter råd fra min lege :ler: (ja kjenner han også privat ) :ler:

Jeg brukte ca 8 mnd på dette og er kvitt alle celuitter :sol: Men det krever beinhard selvdisiplin, men resultatet kommer. Har også blitt kvitt poser under øynene etter at jeg la om kostholdet og pøste (pøser) på med vann. Minst 2 liter om dagen.

Me nsom sagt du må jobbe for det. Lykke til.

Endret av Labellamia
Skrevet
Drikk mye vann og spist sunt, lite poteter. Så lite brødmat som mulig. Må du ha brødmat så spis så grovt som mulig, jeg begynte å spise dansk rugbrød nå baker jeg det selv. Er litt dyrt å kjøpe i butikken.

Tren styrketrening på treningssenter eller hjeme hvis du har apparter. Og husk drikk mye vann og masser lår og rumpe, det finnes aparater som stimulerer muskulaturen. Dette kombinert med diett og mye vann drenerer kroppen. Kutt ned på kaffe hvis du drikker mye, og minimalt med alkohol.

Jeg gjorde dette etter råd fra min lege :ler: (ja kjenner han også privat ) :ler:

Jeg brukte ca 8 mnd på dette og er kvitt alle celuitter :sol: Men det krever beinhard selvdisiplin, men resultatet kommer. Har også blitt kvitt poser under øynene etter at jeg la om kostholdet og pøste (pøser) på med vann. Minst 2 liter om dagen.

Me nsom sagt du må jobbe for det. Lykke til.

aahh skulle ønske jeg også hadde noe selvdisiplin :rødme:

Skrevet

man må bestemme seg for hvor viktig det er å bli kvitt de ja. cellulitter er dessverre genetisk på samme måte som anlegg for rynker er det. man kan redusere de ganske mye men krever jo et ganske disiplinert regime med massasje og trening for å få best mulig sirkulasjon i området og dermed minst mulig av dem.

Skrevet

men hva slags trening for å få vekk cellullitter på rumpe og lår er best da? er sykling en bra metode?

Skrevet

Er spinning effektivt på cellulitter?

Skrevet

jeg vil tro at fettforbrenning generelt er bra. det som har funket for meg er hard aerobic og step, i tillegg til styrketrening som knebøy og markløft. har fortsatt litt igjen, men det er til å leve med. :)

Skrevet (endret)

Utfall og knebøy er superbra øvelser som reduserer cellulitter (gjorde i alle fall det på meg) :)

Edit: Selvfølgelig sammen med sunt kosthold, mye vanndrikking og annen trening!

Endret av Netten
Skrevet (endret)

Å redusere fettprosenten er vel det som skal til ja samt trening selvfølgelig..

Edit: sykling/spinning er nok bra; både bra for fettforbrenning og strammer selvsagt opp rumpe/lår

Endret av LilleLy
  • 1 måned senere...
Skrevet
Har bestemt meg for at neste sommer så skal jeg ha fått vekk hengerumpa mi og de store lårene mine, og cellullittene bakpå rumpa og øverst på lårene vil jeg også ha bort!

Hvordan kan jeg trene slik at rumpa og lårene blir strammet opp, og slik at cellullittene blir borte?

Sykling muligens??

Hei der :jepp:

Ser at du har fått mange gode råd her..

Her kommer jeg også med ett :fnise:

Jeg var lenge plaget med cellulitter,veldig plagsomt.

Fikk ett tips fra en veninne om å prøve Method Draine Detox.

Det er en rensende(velsmakende) drikk som brukes over en 20 dagers periode.

DETOX:Bjørk & Mjødurt - Lett vanndrivende. Artisjokk & Løvetann - Aktiverer kroppens rensesystemer. Storborre & Natt&dag - Renser huden. Fennikel - Stimulerer fordøyelsen. Grønn Te - Virker som en antioksidant. Tamarind, eple & drue - Regulerer tarmfunksjonen.

Jeg brukte denne i 20 dager(da hadde jeg foressten gått ned 2 kg), så hadde jeg ett opphold på en uke før jeg tok en ny kur(blandet bare mindre doser). Dette virket kjempegodt på meg, både for det ene og det andre :lur: . Cellulittene mine er blitt "finere", de er selvfølgelig der men mye mindre synlige så det er ingen tvil om at det virket for meg.

Kuren koster 241,- og fåes kjøpt på helsekostbutikker :)

Har tilgang til all slags mulige treningsapparater!

Takk for svar! :sol:

Skrevet
Utfall og knebøy er superbra øvelser som reduserer cellulitter (gjorde i alle fall det på meg) :)

Edit: Selvfølgelig sammen med sunt kosthold, mye vanndrikking og annen trening!

Enig i at utfall og knebøy er utrolig effektive for å stramme opp rompe og lår. Ingen vits med masse apparater.

100% kvitt cellulitter blir jeg aldri. Jeg har hatt anoreksi og veid under 40 kg og likevel hatt cellulitter på rompa! Tror faktisk jeg måtte ha operert for å bli kvitt ridebukselåra mine. Eller så får jeg bare akseptere at jeg er som jeg er. Og det er det siste jeg har valgt :-)

• 2 år senere...
Gjest Gjest_Maja_*
Skrevet

Jeg danset før, og da hadde jeg fast og fin figur. Jeg danset bare 1 gang i uken. Når jeg sluttet fikk jeg mye cellulitter. Skal begynne på det igjenn nå til høsten, så jazzdans vika for meg :)

Skrevet

Cellulitter er fett. Det kan derfor hjelpe å redusere fettprosenten på kroppen.

Styrke som knebøy øker musklaturen og hjelper til å forbrenne fett, samtidig som det former lårene og rumpa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...