Gå til innhold

han får ikke orgasme

Fremhevede innlegg

Gjest oppgitt
Skrevet

Jeg har - muligens - et noe uvanlig spørsmål....

Er kjæreste med verdens beste mann, og vi har det fint sammen på alle vis. Imidlertid har vi hatt og har noen utfordringer på sengefronten.... Først tok det sin tid før det ble noe av, jeg følte meg i perioder særs lite attraktiv. Det har heldigvis! løst seg, og vi har nå et fungerende sexliv.

Så kommer problemet: det går ikke for han..... Vi har god sex, noe han også sier, men det stopper et elelr annet sted på veien for han. Man hører jo hele tiden om at kvinner har problemer med å få orgasme, men hos oss er det altså omvendt. Sammen med meg har han aldri fått det, selv om jeg vet at han gjør det på egen hånd.

Så - da sitter jeg her og vet ikke hva jeg skal gjøre. Ønsker forsåvidt ikke å problematisere det ihjel sammen med han, tror at det lett kan bli fullstendig låst hvis vi snakker mye om det. Samtidig kjenner jeg på følelsen av utilstrekkelighet og manglende attråverdighet - selv om han sier at det ikke er tilfelle. Objektivt sett skjønner jeg at det er noe som sitter i hans hode (no pun intended) men subjektivt sliter det på meg.

Noen som har vært borti noe lignende - evt. har noen gode råd til hva jeg kan bidra med for å løse situasjonen?

Videoannonse
Annonse
Gjest Mysticgirl
Skrevet
Jeg har - muligens - et noe uvanlig spørsmål....

Er kjæreste med verdens beste mann, og vi har det fint sammen på alle vis. Imidlertid har vi hatt og har noen utfordringer på sengefronten.... Først tok det sin tid før det ble noe av, jeg følte meg i perioder særs lite attraktiv. Det har heldigvis! løst seg, og vi har nå et fungerende sexliv.

Så kommer problemet: det går ikke for han..... Vi har god sex, noe han også sier, men det stopper et elelr annet sted på veien for han. Man hører jo hele tiden om at kvinner har problemer med å få orgasme, men hos oss er det altså omvendt. Sammen med meg har han aldri fått det, selv om jeg vet at han gjør det på egen hånd.

Så - da sitter jeg her og vet ikke hva jeg skal gjøre. Ønsker forsåvidt ikke å problematisere det ihjel sammen med han, tror at det lett kan bli fullstendig låst hvis vi snakker mye om det. Samtidig kjenner jeg på følelsen av utilstrekkelighet og manglende attråverdighet - selv om han sier at det ikke er tilfelle. Objektivt sett skjønner jeg at det er noe som sitter i hans hode (no pun intended) men subjektivt sliter det på meg.

Noen som har vært borti noe lignende - evt. har noen gode råd til hva jeg kan bidra med for å løse situasjonen?

Først og fremst så ligger iallefal ikke årsaken hos deg . Min ex hadde store problemer med å komme, men det var på grunn av uerfarenhet og at han hadde runket i flere år. Hadde vent seg til kun en måte å komme på--sine hender!

Jeg vil anbefale at han prøver å unngå å runke så mye på egen hånd, og prøve andre metoder å komme på sammen med deg.

Øve seg på å komme på andre måter enn å bruke handen.Kanskje hjelpe litt til selv, helt til han kjenner det er like før--så skynde seg å stikke den inni deg..feks bakfra og så kjøre på.

Tørr jeg spørre hvor gammel han er og om han har vært slik i noen andre forhold?

Gjest oppgitt
Skrevet

Det er bare å spørre.....

Han er 40, og jeg har igrunn ikke spurt direkte om dette har vært et problem tidligere. Har dog ikke inntrykk av det, virker som han og er litt overrasket over problemet.

Gjest Mysticgirl
Skrevet
Det er bare å spørre.....

Han er 40, og jeg har igrunn ikke spurt direkte om dette har vært et problem tidligere. Har dog ikke inntrykk av det, virker som han og er litt overrasket over problemet.

Da kan det jo ligge prestasjonsangst bak. Men menn innrømmer sjeldent at de har problemer i sexlivet uansett.

Men har det skjedd en gang er som regel tankene der i hodet på han..at nå må jeg klare og komme! Og da kommer han iallefall ikke!

Hos oss så hjalp det at han sluttet å runke helt på egenhånd, og kun øvde seg sammen med meg for å komme. Tilslutt gikk det helt fint og han kom hver gang vi hadde sex.

Skrevet

Han bør "spare seg" (altså ikke onanere) en stund, slik at trykket bygger seg opp og det blir lettere å komme.

Skrevet

Jeg fikk ikke orgasme i den første tiden i mitt første forhold. Det har ingen ting med at jeg ikke var tent nok på kvinnen å gjøre, snarere tvert i mot. I dag er jeg treg og får ofte ikke orgasme etter å ha drukket alkohol. Det kan gå timer uten at det går for meg.

I starten av mitt seksualliv trodde jeg at nytelsen for en kvinne var at jeg sprutet inn i henne og ble svært stresset av dette. Jeg har alltid fått orgasme ved å onanere selv om det kan ta tid. Etter det første forholdet var jeg sammen en kvinne som syntes det var deilig å holde på lenge uten fare for at det hele plutselig var over. Dette fikk meg til å senke skuldrene og jeg kunne få orgasme under samleie. Etterpå har jeg hatt kun hatt kvinner som har syntes at det har vært bra at det tar tid selv om det enkelte ganger kan bli slitsomt. Jeg får sjelden orgasme ved at begge beveger seg i takt. Normalt har jeg tilfredsstilt kvinnen først. Så har jeg lukket øynene og bare kjent hvor deilig det er. Kvinnen ligger i ro mens jeg finner stillinger og tempo som gir meg størst stimulans. Så bruker jeg den tiden det tar hvor jeg kun tenker på egen nytelse og da får jeg ofte sterke (og noe høylytte) orgasmer. Det betyr at den første delen av samleiet kan jeg vie all oppmerksomhet på kvinnen. Dette er svært tilfredsstillende også for meg. Det kan vare så lenge kvinnen ønsker. Den siste delen av samleiet før orgasme blir jeg svært egoistisk. Mitt største savn er å kunne komme smtidig som kvinnen langt oftere.

Etterhvert har jeg fått orgasmer når hun bruker hender, munn, tunge osv. Allerede fra første stund har dette vært fantastisk godt men det tok lang tid før det gikk for meg på denne måten. Gjennom samspill/kommuniksjon mellom meg og min partner i dag, har hun lært seg måten å gi meg orgasmer. Variere mellom varm munn, kaldt når hun blåser, stryke negler mot ballene, litt klem på ballene og negler/finger rundt eller i rumpa rett før det går for meg....gir meg fantastiske orgasmer.

Prat med din partner men ikke lag et stressmoment av det. Prøv å akspter at han kanskje aldri får orgasme på den måten og fokuser på din egen nytelse. Og husk at orgasmen sier ingen ting om hvor attråverdig du er.

Lykke til!!!! :)

Skrevet
Han bør "spare seg" (altså ikke onanere) en stund, slik at trykket bygger seg opp og det blir lettere å komme.

For meg hjalp ikke dette. :)

Gjest oppgitt
Skrevet

Takk for tilbakemeldinger, og særlig til SMann for et informativt innlegg!

Tar gjerne imot flere råd og blir takknemlig for å høre om andres erfaringer og.

Skrevet
Takk for tilbakemeldinger, og særlig til SMann for et informativt innlegg!

Tar gjerne imot flere råd og blir takknemlig for å høre om andres erfaringer og.

Jeg er litt nysgjerrig. Ville dette vært noe problem for deg hvis du hadde visst at han var overbevist om at du var det mest fantastiske mennesket han kunne hatt sex med? Eller er det også et betydelig problem at du savner å kjenne at han kommer inne i deg? :)

Gjest oppgitt
Skrevet
Jeg er litt nysgjerrig. Ville dette vært noe problem for deg hvis du hadde visst at han var overbevist om at du var det mest fantastiske mennesket han kunne hatt sex med?

ja, det tror jeg. Dette handler og litt om vår forhistorie i sengen, som - uten at jeg ønsker å redegjøre mer for det - har gjort meg litt usikker på min tiltrekningskraft på han. Jeg føler vel også at det at det ikke går for han sammen med meg, viser tilbake på en "mangel" ved meg. Selv om jeg - objektivt sett - kan forstå at det ikke er tillfelle.

Eller er det også et betydelig problem at du savner å kjenne at han kommer inne i deg? :)

Dette har helt klart også betydning, og du selv skrev jo at du savnet å kunne komme samtidig med din kvinne.... :) Det er noe med den nærhet og intimitet dette bidrar til som jeg savner. Og selv om jeg merker at han har det godt, så er det noe som mangler.

jeg skjønner jo at jeg må ta opp dette i større bredde enn jeg har gjort tidligere, samtidig er jeg veldig redd for at det da vil legge enda mer press på han..... og det vil jeg jo iallfall ikke!

Gjest oppgitt
Skrevet

for å fortsette forrige innlegg (var litt rask på sendknappen...): gode råd for hvordan jeg kan ta opp problemet uten at det blir et stort press ut av det, mottas med takk!

Skrevet

For mange vil det ha med å gjøre at han har vent seg til et fast runkemønster som inebærer HARD og RASK bruk av hender i samme mønster. Løsningen da er litt mindre runking og at han runker på varierte måter og lærer seg til å komme med lette og rolige berøringer av hender.

Annet alernativ er at det er en mental sperre som år på at han er for mye i hodet eller for nervøs. Jobb i så fall med det. Boken Breathing Extacy har noen pusteøvelser som jør at man lærer seg å komme lettere og sterkere + at det er litt for par der. Kjøp den og eksperimenter litt med det selv og foreslå så for han at han også kan prøve litt. Bruk B-punkt teknikken mens du suger/runker ham så komer han garantert. Å stimulere b-punktet på magen gjør at han puster ufrivillig og heftig og det gjør at de seksuelle følelsene øker sterkt og at han slipper all kontroll- B-punktet er ikke erogent, men stimulrere muskler som setter i gang ufrivillig pusting. Gir hel fantastiske orgasmer

Du burde uansett google dette fordi det er skrevet masse råd om dette av sexspaltister. Bruk ord som can´t come, injaculation, unorgasmic man etc. og lett litt rundt.

Gjest oppgitt
Skrevet

takk for flere råd, skal google litt (det har jeg faktisk ikke tenk på før... :sjenert: )

et spørsmål: hvor er dette B-punktet??

Skrevet
takk for flere råd, skal google litt (det har jeg faktisk ikke tenk på før... :sjenert: )

et spørsmål: hvor er dette B-punktet??

Nederst på magen i et område som er lit hardre enn rundt. Du må nesten finne forklaringen i boken og så lete deg frem, jeg klarer ikke forklare det presist. Man gjør sirkulære bevegelser med fingrene som stimulerer en muskel som så gjør a pusen settes i gang på en spesiell måte som funker jævelig bra for sex.

Gjest oppgitt
Skrevet

dytter denne opp - det må da være flere som har innspill/råd etc?

Gjest koosejenta
Skrevet

dette høres ut som han har vent seg til en egen måte å komme på..hans måte..jeg tror at når han runker bruker han en hardhet og en fart som en vagina aldri kan klare å imitere....For å klare å komme ilag med deg bør han endre runke taktikk....

Han bør runke sakte når han er alene og ikke runke fort...i begynnelsen kan det ta forferdelig lang tid,selv når han er alene men når han klarer det vil det være lettere i en sexuelll situasjon med deg....

Hna kan også runke ilag med deg til han nesten kommer også synde seg inn med den....Ved å være veldig tolmpdig så tror jeg dette løser seg....Hna bør heller ikke runke så mye som før...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...