Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her inne som har lest "Bisettelsen"?

Jeg har nettopp lest både "Beatles" og "Bly" på nytt for å forberede meg til å lese denne, og synes de bøkene er fantastiske. Men nå sitter jeg her - har lest snart 150 sider av Bisettelsen, og henger slett ikke med. Synes språket er tungt, og historien forvirrende. Noen som kan berolige meg og si at det tar seg opp? Er det ammetåka som gjør at jeg ikke henger med? Eller er rett og slett boka litt sær?

Er så skuffa så langt :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Hanne_*
Skrevet

Hadde samme problemet og har hørt andre sagt det også.

Jeg orket kun å lese 1/3 av boka og leverte den inn på biblioteket igjen!

Men jeg var heller ikke spesielt glad i Bly. Beatles derimot er veldig bra, synes jeg.

Gjest Kråkaa
Skrevet

Elska Beatles, likte bly veldig godt men hadde litt trøbbel med bisettelsen..Kanskje fordi jeg hadde for høye forhåpninger og hadde nærmest bestemt meg for hvordan historien skulle fortsette og ende..

Nå har det gått ett par mnd siden jeg leste den og skal lese den igjen snart. Tror det er en bok som må leses ett par ganger før man får med seg helheten.

Må sies at jeg gråt da siste side var lest..litt pågrunn av selve historien men også sentimentaliteten over at nå var det hele slutt.

Skrevet

Takk for svar. Det skal mye til før jeg legger fra meg en bok, så jeg kommer nok til å fortsette på den. Men da skrur jeg ned forventningene mine kraftig i alle fall, orker ikke sitte og tenke "om 2 sider så går det sikkert opp et lys for meg" dersom det kanskje ikke skjer :ler:

Skrevet

Har samme problem etter ca. 100 sider. jeg må innrømme at jeg ikke skjønner et plukk av hvor dette bærer... Men jeg skal så klart lese hele. :)

Skrevet

Åhh, jeg må bare oppdatere her. All negativitet er nå blåst bort. Fordi andre halvdel av boka var ganske så bra igjen - slukte resten i går kveld :nigo: Så som Kråkaa kommer jeg nok til å lese den igjen om ikke så lenge, for å kanskje forstå litt mer av første halvdel av boka. Husker faktisk jeg gjorde det samme med "Halvbroren" :sjenert:

Men poenget, dersom dere likte Beatles og Bly kan denne også anbefales, selv om den er fryktelig tung i starten. Og det kom en tåre eller to her også ;)

Skrevet

Har bare lest ca 50 sider, men synes også den er ganske tung og.. sær, kanskje? Men, ble litt oppmuntret nå når jeg hører at den tar seg opp etterhvert, så skal prøve å ikke legge den fra meg likevel.

Skrevet

Jeg ble kjempesur av Bisettelsen. Skjønte ingenting de første 150 sidene. Men så forklarte det seg liksom selv etterpå.

Jeg vil ikke si jeg elska boka. Var nok ltt langsur av å måtte lese en halv bok med surrealisme. Men det var en del på slutten som var en fin avslutning av Beatles og Bly. Hold ut.

• 4 uker senere...
Skrevet

ser at denne tråden er gammel, men hvilke av bøkene skal man lese først? Beatles eller Bly? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...