Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

kunne veldig gjerne tenke meg å bli bioingeniør etter å ha lest masse om det.. er det like spenende som det høres ut som??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg studerer til å bli bioingeniør. I forhold til hva jeg er interessert i så er bioingeniør midt i blinken. Jeg gleder meg til å gå på skolen hver dag og synes det er veldig spennende. Det er viktig at du er glad i realfag, og spesielt kjemi. Du må også være forberedt på mye jobbing med lekser, innlevering av rapporter, oppgaver osv. Vi tilbringer ofte lange dager på laben, men jeg synes bare det er moro :jepp: Når jeg er ferdig er det mange forskjellige områder man kan jobbe med, så hvis man ikke er så glad i et område finnes det alltids noe annet å jobbe med.

Skrevet

har ikke hatt kjemi enda, driver å tar opp fag fra vgs.. men jeg syns jo biologifaget er veldig spennende, og spesielt labøvelsene, så håper jeg klarer meg bra i kjemi også;)

Skrevet

Jeg går på bioingeniørstudiet i Tromsø. Trives godt med det. Men det er til tider ganske krevende og tempoet er høyt. Du må være villig til å jobbe mye. Masse innleveringer, journaler, lab og forelesninger. Du må forberede deg på MYE kjemi, særlig 1. året. Fagene er knyttet opp til kjemien. Men det kan være en fordel å ha forkunnskaper i biologi (særlig 3Bi) ja. Det er også mye ingeniørfaglig/fysikk. Altså innblikk i hvordan maskinene på labene fungerer osv.

Kullene her oppe er ganske små (maks 15 stk per årstrinn!), men vi er ganske sammensveiset:) Og studiet er svært interessant, -hvis du har en forkjærlighet for realfag og medisin. :jepp:

Skrevet

Jeg er bioingeniør, send meg gjerne en PM, så skal jeg fortelle deg mer enn du orker å høre. :ler:

• 2 måneder senere...
Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

Hei!

Lurer litt på å studere til bioingeniør. Liker biologifaget på skolen veldig godt. Men er ikke spesielt god i matte. Har derfor heller ikke kjemi på vidregående skole.