Gå til innhold

Lokaler i Bergen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nyinnflyttet til Bergen og bryllupet skal holdes her. Kjenner ikke så mange her så jeg har hverken vært i noen selskapslokaler eller har hørt noe snakk om hva som er bra, dårlig osv. Vi er åpen både for lokaler som ordner alt og lokaler hvor vi ordner alt selv. Det eneste vi har avklart sålangt er at vi ikke ønsker å holde festen på et hotell, og helst ikke mer enn 30 min. kjøring fra sentrum. Gjerne nærmere.

Er det noen som har lyst til å fortelle litt om lokalene de har vært i? Enten som brud eller gjest. Var du fornøyd? Hva var bra? Hva var dårlig?

Jeg hadde blitt superglad om noen vil dele erfaringene sine. Det er så mange steder å velge mellom, skal jeg besøke dem alle kommer vi til å bruke evigheter før vi kan bestemme oss.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg skal også gifte meg i Bergen. Vil anbefale deg og sjekke ut Gate Gourmet

De har litt forskjellig av lokaler, har litt kjennskap til de da jeg har vært i bryllup på det ene selskapslokalet de har. (Gimlehallen) Der var det nytt, fint, rent og pent. De gir mulighet for egen pynting og medbragte drikkevarer.

Lokalene ligger spredt rundtom i Bergensområdet.

Du kan også forsøke å søke etter forskjellige klubbhus/velhus som har løsninger som der man kan gjøre det meste selv.

Selv skal vi ha bryllupet på Villa Skjoldnes

Der ordner catering byrået det meste for deg, og du kommer til dekket bord. Her er det ikke mulig å medbringe for eks. drikkevarer selv.

Ligger ca 15min med bil fra sentrum.

Andre lokaler jeg vet om men ikke har så mye kjennskap til er:

Fagernes Yacht Club

Fana Catering

Kommandantboligen på Laksevåg/Gravdal

Alvøeparken

Håper dette var til litt hjelp ;)

Skrevet

Fagernes Yacht Clubb er veldig fint. Min bror og damen hadde sitt bryllup der og jeg har vært der en del på div. selskaper. De tilbyr alt. Det var en fin feiring for både brudepar og gjester!! Anbefales på det varmeste!! Link ser du på innlegget til MaiL :) :) :)

Ellers så vet jeg at det finnes et sted som skal være veldig fint. Det heter Legenes hus

:bryllup:

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg har vært endel bryllup i Bergen, og det første jeg kommer på:

Akvariet:

-særegne lokaler. Egner seg nok ikke for hvem som helst, men veldig spesielt og stemningsfult. Koselig med runde bord. Deilig mat. Ingenting å utsette på serveringen.

Galleri Nygaten:

-koselige, men etter min mening litt kronglete lokaler. Jeg tror det bør være endel gjester for at dette lokalet skal egne seg. Danseområdet virker som en bar på en litt merkelig pub/ungdomsklubb, ikke spesielt romantisk. Men, egentlig flott lokale. Maten og serveringen var bra. Vær obs på endel trapper (trapp opp til spisesalen og trapp ned til toalettene. Derfor kanskje ikke egnet hvis du skal ha eldre gjester eller andre som er dårlig til bens (mulig det er en heis der, men det så ikke jeg)

Kommandantboligen i Gravdal:

-jeg var der i et nydelig sommerbryllup hvor den store hagen virkelig gjorde seg. Har ingenting å utsette på hverken lokalet, maten, serveringen eller annet. Mener å huske at man måtte gå ned en trapp for å komme til toalettene, men ellers lite å utsette. Hørte rykter om at dette ble et fryktelig dyrt bryllup

Døveforeningen:

-her kan man ordne både mat og drikke selv. Veldig greit lokale og koselig altan hvor man f.eks. kan ha mottakelsen. Eneste dumme jeg kan komme på her er at det er litt få toaletter (en dame og en herre). Ypperlig for 30-70 (?) gjester

Villa Skjoldnes:

-fortryllende beliggenhet og atmosfære. Ikke egnet for eldre/dårlig til bens i og med at spisesalen er på loftet. Også litt trangt. Skulle tro at mer enn 50 gjester er problematisk, vi satt trangt og var ca det. Deilig mat men litt middels servering. Fikk inntrykk av at dette stedet også er litt dyrt

Druidenes hus:

-beliggenheten er ikke så stas, skal man ut og lufte seg står man på fortauet midt i et bilkryss. Egentlig et greit lokale delt over to etasjer, skulle tro at man kan få plass til endel folk her. Tror ikke de er tilknyttet noe cateringbyrå. Drikke kan man hvertfall ta med selv. Men, lokalet er ikke så stilfult, er nok blitt pusset opp på begynnelsen av 90-tallet (type brystningspanel og vinrøde vegger)

Legenes hus:

-greit lokale og god mat. Kan ikke huske at det var noe spesielt jeg reagerte på. Grei beliggenhet like i nærheten av sentrum.

• 2 uker senere...
Skrevet

Fløyen folkerestaurant. Nydelig på finværsdager!

Skrevet

Takk for svar dere, selv om dette ikke var helt hva jeg hadde håpet på.

Hadde håpet at noen ville fortelle litt om steder de har vært, ikke bare si at det er fint et sted. Det sier meg så utrolig lite.

Men, takk hvertfall. Jeg får undersøke litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...