Gå til innhold

Nå tar jeg barnet ut av barnehagen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter 6 måneder som har vært knallharde både for foreldre og barn, har vi nå fått nok. Vi har tydeligvis vært veldig uheldig og fått barnet vårt inn i Norges kansje dårligste barnehage (???) (Og jeg som er så positiv til barnehagen og har hatt stor beundring for de ansatte og alt det gode de gjør for barna våre...Huff!)

Vi har hatt gjentatte samtaler med styrer, avd. leder, assistenter og gud vet ikke hva... Jeg kunne ramset opp mange episoder, men velger å fortelle den siste som har fått begeret til å renne over. Assistenten på avdeling til barnet mitt knep ham!! Hun knep ham så hardt at en annen assisten måtte gripe inn og trøste barnet mitt. Jeg er rystet og forbanna. Har aldri hørt om noe slikt og har aldri hatt lignende tilstander i de andre barnehagene vi har brukt.

Vi skal ha et møte på mandag der personalet selvfølgelig skal få uttale seg, men jeg kan ikke se at det finnes en eneste forklaring som skulle tilsi at mitt barn skal fortsette å oppholde seg i en slik barnehage...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Assistenten på avdeling til barnet mitt knep ham!!

Betyr det kløyp?

Skrevet

Ja! (Vi sier "knipe" her jeg kommer fra, dialekt...)

Gjest christineemily
Skrevet
:overrasket: Hvis noen kløyp barnet ditt :overrasket: ! Ja da skjønner jeg deg jammen godt!!! Dere burde jo melde ifra til kommunen om forholdene, - kanskje dere har krav på plass i en annen, og mye bedre barnehage?
Skrevet

slapp av litt da...... det hender faktisk at man må ta hardt i unger for at de skal høre. er du sikker på at dette var så ille som du har fått for deg?

Skrevet
:overrasket: Uakseptabelt.....Fysisk avstraffning av små barn er ikke lov i norge.. Si ifra oppover i systemet slik at dette ikkke kan skje med andre barn..
Skrevet

Håper alle parter blir hørt i denne saken først før dere gjør noe

Skrevet
slapp av litt da...... det hender faktisk at man må ta hardt i unger for at de skal høre. er du sikker på at dette var så ille som du har fått for deg?

Tror neppe du synes det hadde vært ok at jeg kløp barnet ditt til det begynte å gråte.

(altså, hvis h*n f.eks ikke ville høre eller hadde vært ugrei mot et annet barn)

Skrevet
Tror neppe du synes det hadde vært ok at jeg kløp barnet ditt til det begynte å gråte.

(altså, hvis h*n f.eks ikke ville høre eller hadde vært ugrei mot et annet barn)

Hør bare på begge parter først. Begynte han å gråte for at han ble kløpet.... begynte han å gråte fordi han innså at han hadde gjort noe galt og ville bli irettesatt? ... andre grunner...

Skrevet

Og jeg lurer på om dette var bevisst klyping eller et litt for hardt grep i en arm. Det skal selvfølgelig ikke skje, men visse situasjoner resulterer i sånt...

Utfra det du skriver så forstår jeg det sånn at dette bare er en av flere hendelser, men denne hendelsen isolert syns jeg ikke er grunn til å ta barnet ut av barnehagen.

Det er viktig at barnehagen får uttale seg her syns jeg.

Skrevet

Enig i at det må til et møte her og oppklarer hva som egentlig sjedde. Ta ingen forhastede beslutninger før du har fått begge versjoner. Skulle det vise seg at denne personen bevisst bruker klyping for å få barna til å høre etter hadde jeg gått videre med den, dvs. kontaktet sjefer på høyrer nivå. Da har denne personen sikkert fått klager fra før. Men forhåpentligvis er det en god forklaring på dette- håper det da.

Lykke til.

Gjest gjest 0
Skrevet

Jeg tror nok du må høre alle sidene av saken før dere tar en avgjørelse som kan ha store konsekvenser for noen.

Du har vel fri mulighet til å søke plass i en annen barnehage uansett?

Skrevet

Jeg skjønner godt at du reagerer. Ansatte i barnehage har faktisk IKKE lov til å straffe et barn på den måten der. Dem har ikke lov til å ta hardt i dem i det hele tatt. Å klype et annet barn, eller å ta så hardt i det at det får vondt, er ikke tillatt.

Når det så er så ille at en annen ansatt har vært nødt til å trøste barnet, har det helt klart gått over streken.

Da jeg hadde barn i barnehave fikk jeg beskjed om at de straff metodene dem hadde lov til å bruke var at barnet måtte sitte på en stol en stund alene, eller sitte på trappen ute om det var noe som skjedde i utetiden dems.

Skrevet

Det finnes for øvrig barn som har lært at de kan sutre for det minste og få rett.

Hvordan har de andre arna det i barnehagen?

Om de voksne mishandler ungene går det nok ut over flere. Er det bare din, så er det muligens ikke barnehagen, men barneoppdragelsen det er noe galt med.

Skrevet

Jeg hadde skrevet brev til kommunen.

Vist til problemene (gjerne detaljert) og møtet, og spurt hva kommunen ville gjøre med forholdene. Jeg ville også ha bedt om en plass i en annen barnehage.

I teorien kan du faktisk anmelde vedkommende for vold mot barnet ditt.

Gjest gjest 0
Skrevet
Jeg hadde skrevet brev til kommunen.

Vist til problemene (gjerne detaljert) og møtet, og spurt hva kommunen ville gjøre med forholdene. Jeg ville også ha bedt om en plass i en annen barnehage.

I teorien kan du faktisk anmelde vedkommende for vold mot barnet ditt.

Å anmelde noen med bakgrunn i et barns uttalelse er vel rimelig drøyt? Hvis en annen annsatt kan bekrefte saken er det derimot noe annet.

Skrevet

Høres ut som en av barnehagene jeg hadde ungen min i.

Der var det en liten gutt som ved to anledninger hadde kommet utenfor arket når han malet. Og førskolelæreren rev malekosten ut av hendene hans, tok fra ham alt og smekket han på handa. Gutten på knappe 3 år ble jo skremt...

Jeg så aldri noe med min egen datter, men jeg følte meg aldri trygg. Heldigvis sluttet vi. Og i ettertid har vi fått høre flere foreldre som har sett og opplevd ubehagelige ting...

Men poenget; Ikke alle barnehager er sånn.

Nå går minsten i verdens beste barnehage. Full trygghet. Ungene, atmosfæren, og opplæringen er anderledes!

Har du kommunal bhg kan du vel søke overflytting til annen i nærheten??

Skrevet
Å anmelde noen med bakgrunn i et barns uttalelse er vel rimelig drøyt? Hvis en annen annsatt kan bekrefte saken er det derimot noe annet.

Ja dette er vel en av de problemene en kan møte på i kommunen også.

En "voksen" assistent vil ofte bli trodd fremfor et barn på 3-4-5 år. Og da sier jeg ikke at barnet nødvendigvis snakker sant, men at OM barnet snakker sant så vil det sansynligvis være vanskelig å få en objektiv vurdering av problemet. Både kommuneansatte og privat ansatt blir ofte forsvart av sine arbeidsgivere. Og kolleger vil nødig snakke dritt om sine arbeidskolleger i slike tilfeller. Dermed kan veien bli lang for å få sannheten på bordet.

Gjest LoisLane
Skrevet

Hvor er barnets rettsikkerhet da?

Skrevet

jammen om ei annen annsatt ahdde trøstet barne pga dette så har vel hun fått det med seg..

Om det er mange lignende ting som har skjedd hadde jeg virkelig blitt skremt!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...