Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2007 #1 Skrevet 29. oktober 2007 Står i leveringsinfoen deres på sidene at leveringskostnadene kalkuleres ut i fra vekten på varene og for to smykker jeg hadde lyst å bestille ble det 232 kroner, syntes det hørtes veldig dyrt ut for noe så lett? Blir det billigere å bestille flere ting når jeg først er i gang da, eller blir det bare enda dyrere da?
Nicky B Skrevet 29. oktober 2007 #2 Skrevet 29. oktober 2007 Det blir dyrere, fordi du da får med vekten fra de andre tingene. Har sluttet å handle stort på ASOS, frakten er jo helt vill! Fant en jakke der jeg har hatt lyst på på salg, den kostet rundt 200 kr. La den i handlekurven og de beregnet utfra vekten en fraktkostnad på 475 kr! Fjernet jakka fra handlekurven (en lett vårjakke i bomull) og fant ei håndveske til rundt 300 kr. Den skulle de bare ha 65 kroner i frakt for og jeg mener at den veska må da veie mer enn jakka?! Da ble jeg grinete på ASOS!
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2007 #3 Skrevet 29. oktober 2007 så rart, kanskje det har noe med verdien av varene også da? For hvis ei veske fikk frakten til å bli 65 kroner er det jo vilt at to små smykker skal koste 232 å få sendt??
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2007 #4 Skrevet 29. oktober 2007 Noen som vet om dette er blitt minstprisen på frakt hos asos? FInnes jo ikke noe lettere enn et smykke vel? Og om man legger på andre ting blir ikke prisen særlig høyere enn 10-20 kr, skjønner ikke helt systemet?
Ambivalent Skrevet 29. oktober 2007 #5 Skrevet 29. oktober 2007 Skjønner ikke helt hvorfor frakten har blitt satt opp så sinnsykt mye... I sommer kjøpte jeg en topp, en lue og en rimelig stor parasoll(!) derfra, og frakten ble rundt 50,- Synes det er så synd at frakten deres har blitt helt usaklig, da de har mye fint der... De mister nok mange kunder nå, deriblant meg. :/
Nicky B Skrevet 30. oktober 2007 #6 Skrevet 30. oktober 2007 Prøvde nettopp å bestille en liten blusher til 155 kr, frakt på 232 kr! Det er helt hinsides. (La merke til at vekten på tingen ikke sto oppført lengre, det gjorde da det før?)
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2007 #7 Skrevet 30. oktober 2007 kanskje de rett og slett ikke ønsker norske kunder. De koster for mye. En måte å skvise de ut på er rett og slett og sett prisen på transport veldig høyt. De tjener antageligvis mer på andre kunder.
LineC Skrevet 17. november 2007 #8 Skrevet 17. november 2007 Hei. Jeg poster dette innlegget i to tråder da begge handler om frakt hos Asos.com. Jeg har handlet mye der, men nå har de ikke mindre fraktkostnad enn 232kr tror jeg. Jeg sendte en mail til de og sa jeg hadde prøvd å kjøpe et par sko og fikk frakt på 232kr. Ok, kanskje skoene veide mye, men så la jeg kun inn et smykke. Det kan ikke veie så mye, men fikk også frakt på 232kr. Dette er svarene jeg fikk fra Asos: > Thanks for your e-mail. I have looked into this further and can confirm > that for orders that weigh over 1kg the shipping costs to Norway rise > significantly. This is because parcels of this size must be sent with a > courier and Norwegian customers are subject to quite an expensive > customs surcharge in this case. > > > > I cannot confirm why your past orders may have been cheaper, except to > say that couriers change their criteria from time to time, and we > reflect these changes on our website. However, what I would suggest that > if you split your order into two smaller orders the delivery charge may > be significantly less, as orders under 1kg are sent using regular > airmail, which is not subject to a customs surcharge. Etter det svaret så skulle jo pakker over 1 kg koste mer i frakt og det er jo også logisk så jeg jeg sendte svar tilbake og sa jeg hadde prøvd å kjøpe et smykke og det kan umulig veie 1 kg. Da fikk jeg følgende svar: I have checked with the IT team and they have confirmed the correct delivery charge will show on your order when you are at the checkout page. Så de virker ikke så veldig imøtekommende. Først sier de at vekten avgjør fraktkostnaden og pakker over 1 kg vil koste mer. Når jeg da presiserer at små ting, som feks en topp, eller et smykke koster like mye i fraktkostnad som hvis jeg kjøper flere par sko så sender de meg bare et svadasvar tilbake. Useriøst! Og jeg som elsker å handle der.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå