Gå til innhold

Hvor mye alkohol

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Marte M_*
Skrevet

Da tenker jeg på vin eller øl til maten, avec til kaffen, pluss drinker etc etter kaffen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Da tenker jeg på vin eller øl til maten, avec til kaffen, pluss drinker etc etter kaffen...

Vi skal ha fest med tapas og ellers åpen bar: har fått anbefalt 1,5 flaske vin per pers (omregner deler av dette til øl). Champagne i tillegg.

1 flaske per pers er sikkert nok ved "tradisjonell" bryllupsfest...?

:-)

Skrevet

Vi beregnet 2 glass hvitvin per. voksne person til forrett (da det var endel taler som skulle holdes under forretten og vi ville ikke at folk skulle gå tom når det skulle skåles), 1 helflaske rødvin per voksne person til hovedretten + tre 3-litere av samme sort ekstra (hadde vin som finnes både på flaske og papp). Vi hadde 1 glass dessertvin og i tillegg hadde vi cognac og likør til kaffen og fri bar under festen.

Vi satt igjen med 1 flaske hvitvin og 2 flasker dessertvin etter bryllupet...

Skrevet

vi beregner 1 velkomstdrink, 5 glass vin (hvit og rød i karafler på bordet) til middag og dessert, kaffe og avec (serverer dette nesten samtidig som desserten), og muligens et par drikkebonger når kakene kommer på bordet..

Tror dette er ok? Det er jo nesten en flaske vin pr pers.... kjøper 20 liter vin til ca 60 personer... vi er 70 til middag, men ikke alle skal drikke....

håper dette er nok!

Gi gjerne beskjed dersom noen syntes dette er for snaut???!!!

Er flaut om det skulle oppfattes som gnient på alkoholen..

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
vi beregner 1 velkomstdrink, 5 glass vin (hvit og rød i karafler på bordet) til middag og dessert, kaffe og avec (serverer dette nesten samtidig som desserten), og muligens et par drikkebonger når kakene kommer på bordet..

Tror dette er ok? Det er jo nesten en flaske vin pr pers.... kjøper 20 liter vin til ca 60 personer... vi er 70 til middag, men ikke alle skal drikke....

håper dette er nok!

Gi gjerne beskjed dersom noen syntes dette er for snaut???!!!

Er flaut om det skulle oppfattes som gnient på alkoholen..

Det kommer vel an på om dere har gjester som er tørste eller ikke. Vi skal ha mellom 60 og 70 gjester og tenker 30 flasker musserende, 30 flasker hvitvin og 40 liter rødvin- i tillegg til noe sprit til drinker og 3-4 kasser øl. Beregningen er basert på hva som gikk med i et annet bryllup i familien. Det kommer vel litt an på hvordan man vil ha det- og om det er en fest eller en familiebegivenhet med flere barn. Og om man vil ha all drikke inkludert eller ikke. Det var viktig for oss, så vi var påpasselig med å finne et lokale der vi kunne ha med alkoholen selv- hvis ikke ville vi gått konk! Hvis det blir mase igjen fordeler vi det bare mellom oss og foreldrene våre. Da slipper man evt å kjøpe inn til vanlig kos for en stund.

Skrevet
Det kommer vel an på om dere har gjester som er tørste eller ikke. Vi skal ha mellom 60 og 70 gjester og tenker 30 flasker musserende, 30 flasker hvitvin og 40 liter rødvin- i tillegg til noe sprit til drinker og 3-4 kasser øl. Beregningen er basert på hva som gikk med i et annet bryllup i familien. Det kommer vel litt an på hvordan man vil ha det- og om det er en fest eller en familiebegivenhet med flere barn. Og om man vil ha all drikke inkludert eller ikke. Det var viktig for oss, så vi var påpasselig med å finne et lokale der vi kunne ha med alkoholen selv- hvis ikke ville vi gått konk! Hvis det blir mase igjen fordeler vi det bare mellom oss og foreldrene våre. Da slipper man evt å kjøpe inn til vanlig kos for en stund.

Sorry, skrev feil jeg.. mente 20 kartonger, ikke liter... så 60 liter.... ! Da er vi mer på bølgelengde her..... puh... begynte å bli nervøs nå, helt til jeg så at jeg hadde skrevet feil!! hehe..... 60 liter vin til ca 65 drikkende gjester blir det.. pluss velkomstdrink

Gjest Gjest_snart gift_*
Skrevet
Sorry, skrev feil jeg.. mente 20 kartonger, ikke liter... så 60 liter.... ! Da er vi mer på bølgelengde her..... puh... begynte å bli nervøs nå, helt til jeg så at jeg hadde skrevet feil!! hehe..... 60 liter vin til ca 65 drikkende gjester blir det.. pluss velkomstdrink

Vi skal ha 60 gjester, og har 45 liter rødvin, 15 liter hvitvin, 10 kasser øl, en del forskjellig sprit, baylies osv. + velkomstdrikk.

Det blir koldtbord/tapas mat + dessert.

Noen formeninger om det blir lite/passe?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...