Veslejenta Skrevet 29. desember 2004 #1 Skrevet 29. desember 2004 Samboeren og jeg skal til Naxos neste sommer. Vi var der for fire år siden, men da med Ving. Denne gangen drar vi med Apollo. Jeg gleder meg veldig til å dra, og har derfor startet planleggingen allerede!! Apollo har mange utflukter der nede, det er såpass mange at vi ikke kommer til å være med på alle. Noen som har vært på noen av disse utfluktene og kan anbefale eller advare mot noen av disse? Sist vi var der, var vi med på noen av utfluktene til Ving, men var ikke helt fornøyde med alle. Ellers tar jeg gjerne i mot forslag på ting vi burde se eller gjøre. Både på øya og naboøyene. Sikkert en del ting som har forandret seg siden sist vi var der. Vi regner med å måtte finne en ny yndlingsrestaurant. Noen som kan anbefale en?
Gjest Chica Skrevet 30. desember 2004 #2 Skrevet 30. desember 2004 Jeg har ikke vært på Naxos, men har tidligere erfart at organiserte utflukter av reisebyrået ofte er overprisede, og det er lagt inn besøk på div. plasser der guidene får prosenter av salget. (Altså - guidene velger stoppesteder etter hvor de får med provisjon). Vi pleier¨å leie bil og heller komme oss rundt på egen hånd når vi er på ferie. Da får vi sett akkurat det vi vil se, og slipper unødvendige lange pauser på steder vi ikke har interesse for.
MiniMjau Skrevet 3. januar 2005 #3 Skrevet 3. januar 2005 Jeg var på øyhopping i området for 4 år siden. Helt på egen hånd uten guider etc. Det var veldig enkelt å ta seg fram både med buss og taxi. Det går store båter til øyer som Paros, Ios og Santorini, og små båter til de mindre øyene. Kostet ganske lite, både med båt og buss. Paros var en veldig vakker øy, med fine byer og en fiskellandsby(som jeg ikke husker navnet på i farta...). Paros skulle visst være den greske overklassens favorittøy, men prisnivået var helt ok likevel. MYE god sjømat!! Her kan du besøke Anti-paros som er en liten øy ved siden av (vi tok lokalbuss og lokal ferge ut dit, og så hurtigbåt tilbake til Paros. Ellers på Naxos så er strendene fra Agia Anna og utover bort fra byen å anbefale. Jo lengre bort jo mer øde blir det, så da kan du jo velge selv. (nudiststrand finnes også utover forbi campingplassen).
opera Skrevet 8. januar 2005 #4 Skrevet 8. januar 2005 Gled deg! Vi har vært øyhoppere noen år nå og vender alltid tilake til Naxos. Ikke fordi deter spesielt mye å se der, men den er passe stor, passe avslappet og utrolig trivelige folk der. Vi har etter hvert blitt kjent med noen av de lokale og det setter en spiss på oppholdet årt i alle fall. Foreslår at dere selv leier scooter/bil og kommer ere rundt på egen hånd. Sist år leide vi bil og kjørte rundt den nordlige delen av øya - en spennende reise i fjelllandskap. Helt på nordspissen må du få med deg en kjempediger steinstatue som de har funnet igjen. Spis i den lille byen som ligger rett nedenfor -deilg sjømat. Ellers finner du svære marmorbrudd midt på øya. Et par fjellandsbyer oppe i fjellet midt på øya bør du få med deg. Strendene på vestsiden er fantastisk flotte - jo lenger sør du drar dess mer alene får du være. Vi har vært mye på Plaka som er delvis nudiststrand, men her får du absolutt være i fred. Vi snorklet en del og det var en kjempeopplevelse å svømme med store havskilpadder nettopp rett utenfor Plaka, men det var muligens flaks at vi oppdaget dem - kun en gang. Hvis du ikke er veldig glad i for mange nordmenn rundt deg bør du kanskje styre unna stranden i Naxos by. Vi pleier å bo i selve byen men drar ut på dagen og nyter bylivet om kveldene. Det ligger en kjempekoslig restaurant midt på "squeeren" (hvordan skriver jeg dette ordet da?) tror den heter Scirocco. Og -det er nesten å banne i kirken dette men- det ligger en Mexicans restaurant som heter Picasso litt nede i sidegate mot sør -de har vanvittig god mat. Bare som en avveksling til det greske. Vi drar også- blir tre uker i Hellas og ganske sikkert en uke på Naxos hvis ikke to. Vi gleder oss veldig.
Veslejenta Skrevet 8. januar 2005 Forfatter #5 Skrevet 8. januar 2005 Takk for svar! Nå gleder jeg, om mulig, enda mere til å dra! Havskilpadder? Kult. Må prøve å få snorkla litt i år. Så Picasso ligger der ennå? Den husker jeg at vi spiste på. Har visittkortet derfra i en eller annen haug som ikke er puttet inn i album ennå. Var en grønn firfisle på gul bunn eller noe sånt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå