Sarah Salamander :-) Skrevet 1. februar 2007 #1 Skrevet 1. februar 2007 I går så jeg filmen Blood Diamond på kino, og herregud for en film!!! Den kan bare beskrives som jævlig, men fantastisk bra. Hva filmen handler om kan du lese eks. her http://www.nrk.no/programmer/radio/filmpolitiet/5831304.html Jeg ble mer og mer rystet der jeg satt og knuget hendene mine med den nydelige diamant ringen jeg fikk av kjæresten til jul. Det gav virkelig en skikkelig bi-smak. Jeg håper at denne filmen inspirerer folk til å bli mer bevist når de skal kjøpe diamanter i fremtiden. Det gjør i hvertfall jeg, om jeg velger å kjøpe noen i det hele tatt!!
Lily Skrevet 1. februar 2007 #2 Skrevet 1. februar 2007 Bra film ja Jeg følte også på det etterpå, at det er kanskje like greit at jeg ikke eier en eneste diamant..
Gjest lolle Skrevet 1. februar 2007 #3 Skrevet 1. februar 2007 Helt enig filmen var knallbra!Også syns jeg leonardo di caprio bare blir bedre og bedre skuespiller for hver film han er med i...en av mine yndlingskuespillere for tiden.det med diamanter ble jeg overrasket over,så mye vi ikke vet om hva skjer i verden,her vi bor.
Betsy Skrevet 1. februar 2007 #4 Skrevet 1. februar 2007 Fin film - elsker filmer som tar opp konflikter i Afrika, som f.eks. "Hotell Rwanda", "Den evige gartner" og nå sist "Blood Diamond". Måtte ta meg en titt på diamantsertifikatet da jeg kom hjem, ja! Kunne heldigvis trekke et lettelsens sukk... :smile:
Karamba Skrevet 1. februar 2007 #5 Skrevet 1. februar 2007 Synes også filmen var veldig bra! Utrolig trist film...
Marikari Skrevet 4. februar 2007 #6 Skrevet 4. februar 2007 for en utrolig bra film! viser kanskje litt av hva folk må gjennomgå for at vi i vesten skal få leve våre behagelige liv i rikdom. dette gjelder vel egentlig ikke bare diamanter, men gull og olje, klær og flere ting som ikke jeg har begrep om.. tror ikke jeg kommer til å bli så veldig glad om jeg får en diamant nå for å si det slik...
Gjest Gjesta Skrevet 5. februar 2007 #7 Skrevet 5. februar 2007 Ja jeg så den i går og ble helt bergtatt! Fy søren for en sterk film! Den var grusom og fantastisk på en gang. Må si jeg ble veldig skeptisk til å ønske meg diamanter i fremtiden ja. Det hjelper jo lite å ha et diamantsertifikat hvis det foregår slik de sa i filmen
gard Skrevet 8. februar 2007 #8 Skrevet 8. februar 2007 Hei Jeg så filmen igår og det var en veldig bra film. Jeg synes Leonardo gjorde en bra jobb i filmen og det var litt festlig å høre ham prøve snakke med Sør-Afrikansk aksent. Kona er fra Sør-Afrika og de har en del ord og utrykk som de bruker spesielt der nede. Filmen ble også en fin blanding mellom stor-politikk og action og det er fint at det er noen filmer som setter litt fokus på forholdene i denne delen av verden. Spørsmålet jeg hadde da jeg kom ut "Hvordan kan jeg finne ut om diamanter er konfliktdiamanter?" . Vi skal være glade for at vi har vært så dyktige/heldige at vi har klart å forvalte våre oljerikdom på en god måte her i Norge. Jeg synes alltid det er trist å komme hjem til Norge etter at jeg har vært ute og reist og jeg hører at folk syter om småting....det er så mange plasser i verden der folk har det helt grusomt men det tenker vi ikke så mye på i vår hverdag. Uansett: en flott film som man bør få med seg.
Murron Skrevet 8. februar 2007 #9 Skrevet 8. februar 2007 jepp, en godfilm rett og slett! Og Leo kledde å ha blitt voksen, synes mannen er sexy jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå