Gjest AnonymBruker Skrevet 15. juni 2010 #1 Skrevet 15. juni 2010 Hva kan jeg gjøre på utendørs? Skulle ønske vi var barn hele livet jeg, for som barn har en alltid noe å gjøre på utendørs, som å hoppe strikk, tau, leke gjemsel leker, sparke ball med en vegg, klatre i trær, leke indianer, cowboy, leke i sandkasse, bygge hytte, ja, alt mulig. Men som voksen skal man jo ikke gjøre slikt. Så hva kan jeg gjøre på utendørs når jeg er bare meg ute? Å sole meg gjør jeg aldri, klarer å maks sole meg 1 minutt, det er jo så utrolig varmt og sole seg (+kjedelig), jeg vil gjøre på noe, men hva? Jeg har ikke hage, og jeg vil ikke bare gå turer eller sykle på tur, jeg vil bare være ute i hagen og gjøre på noe der også. Jeg leier, så det er jo husverten's hage. Men hagearbeid er kjedelig, så vil ikke spørre om det er noe hagearbeid jeg kan gjøre for de. Jeg vil gjøre gøye ting og ha det gøy. Alt jeg gjorde på av leker ute og ting jeg bare fant på var jo gøy og er nok like gøy den dag i dag, men om jeg er utendørs og leker som en 5 åring, så sees jo ikke det på som normalt. Så hva kan jeg gjøre på som nærmer meg 30? hilsen singel og snart 30.
tineline Skrevet 15. juni 2010 #2 Skrevet 15. juni 2010 Nå er jeg ganske nerdete på dette, men hva med å lære seg kurvfletting, eller andre litt grisete hobbyer som er best å gjøre ute? Fins massevis av bøker. Jeg pleier å gå ut i skogen og plukke kvist og kvas, og så forsøker jeg å lage noe av det. For tiden kan du også plukke nesle og skvallerkål til matlaging. Sjekk ut boka "Plukk ville matvekster" av Beate Slipher.
Fjonana Skrevet 15. juni 2010 #3 Skrevet 15. juni 2010 Du kan trikse med fotball, lese bok/tegnesereie/blader eller tegne mens du soler deg, du kan ta fine bilder av blomster og slikt. Eller om du tårer å dra den litt langt kan du trene rytmiskgymnastik (tenker spesiellt på å slå hjul, stå på hendene, spagat eller lignende) gjerne med noe musikk i ørene
Frk Snasen Skrevet 16. juni 2010 #4 Skrevet 16. juni 2010 Det finnes de som driver med rollespill ala cowboyleker og slikt, så du kunne vel kunnet en slik gruppe å leke med? Man kan også gå turer, plukke blomster, dra til en innsjø eller et tjern å bade, og hvis du får med deg venninner kan dere da hoppe strikk til tross for alderen? Det gjorde jeg og noen venninner midt i en befolket park for ikke så lenge siden (riktig nok var det mange som glante, men jeg tror de bare innerst inne ville være med).
dobby Skrevet 16. juni 2010 #5 Skrevet 16. juni 2010 Det meste av handarbeid, som til dømes strikking, fungerer også fint ute i det fri. Eller ein kan lese ei god bok. Piknik er også koseleg.
AnneBonny Skrevet 16. juni 2010 #6 Skrevet 16. juni 2010 (endret) Savner også å ha noe gøy å gjøre ute på samme måte som når jeg var yngre. Hadde en helt annen kontakt med bakken, skogen, gresset og lignende på den tiden. Av og til blir jeg minnet på det, og da savner jeg den følelsen veldig! Jeg pleide å leke at jeg var voksen som måtte lagde mat. Plukket masse blomster, rev de fra hverandre og brukte det som ingredienser i bøtta. Utrolig hvor rare noen av de så ut på innsiden - noe lignet sukker, mel osv Hoppe strikk hørtes gøy ut, hehe Endret 16. juni 2010 av Aubrey
MiniMuffin Skrevet 17. juni 2010 #7 Skrevet 17. juni 2010 (endret) Jeg pleide å leke at jeg var voksen som måtte lagde mat. Plukket masse blomster, rev de fra hverandre og brukte det som ingredienser i bøtta. Utrolig hvor rare noen av de så ut på innsiden - noe lignet sukker, mel osv Å jaaa, det gjorde jeg også. Så gøy. Dette hadde jeg helt glemt Har du ikke noen venner med barn da, eller nevøer eller nieser du kan ta med på tur. Da kan du jo leke uten at noen synes det er rart. Kun hyggelig å se at voksne engasjerer seg i barnas lek. Jeg jobbet i barnehage i 3 år. Endte ofte at jeg "tok over" leken for jeg ble så revet meg. Synes det var kjempegøy å leke butikk, bygge hytter og sandslott, sølekaker, ake, huske og kose meg ute igjen. Innlegget er endret. Svar på utdelte poster er fjernet. Phaedra,mod Endret 17. juni 2010 av Phaedra
Phaedra Skrevet 17. juni 2010 #8 Skrevet 17. juni 2010 Tråden er delt. Diskusjon rundt dialektbruk kan fortsettes her. Phaedra,mod
AnneBonny Skrevet 17. juni 2010 #9 Skrevet 17. juni 2010 Å jaaa, det gjorde jeg også. Så gøy. Dette hadde jeg helt glemt Har du ikke noen venner med barn da, eller nevøer eller nieser du kan ta med på tur. Da kan du jo leke uten at noen synes det er rart. Kun hyggelig å se at voksne engasjerer seg i barnas lek. Jeg jobbet i barnehage i 3 år. Endte ofte at jeg "tok over" leken for jeg ble så revet meg. Synes det var kjempegøy å leke butikk, bygge hytter og sandslott, sølekaker, ake, huske og kose meg ute igjen. Der sa du noe jeg kan jo låne barna til noen. Jeg Er jo tante Og har stjelt sandkassa og tatt helt over den flere ganger
Gjest Illiya Skrevet 17. juni 2010 #10 Skrevet 17. juni 2010 Skaff deg en hund! Da må du være mye ute, og har en å være sammen med:) Den liker å leke, gå turer, bade osv
Miss Puddel Skrevet 17. juni 2010 #11 Skrevet 17. juni 2010 som noen sier, lån et barn, eller skaff deg hund. Ute kan du gjøre mye uansett da, du kan løpe, svømme, om du er redd for å bli sett når du leker, så ta deg en tur i skogen, og når ingen ser deg kan du klatre i trær så mye du vil! finn deg ditt eget sted i skogen og lag en barhytte. Ta deg en sykkeltur, og lek at det er en hest, hehe! Eller dra på virkelig ridetur. Bli med i trimgrupper som spiller fotball ute, eller som driver med annen trening ute. søk på nettet og finn laiv-grupper som "leker" cowboyer, trollmenn eller middelalder. For et lekent menneske er det ikke noe problem å finne noe å leke, problemet er jo ikke hva som man kan gjøre, men hva man TØR gjøre!
Gjest Pippelipp Skrevet 17. juni 2010 #12 Skrevet 17. juni 2010 Hopp tau, grav opp meitemarker og se på hvor fort de graver seg ned igjen (og ikke kom og kall meg dyreplager, det er bare ment som et bilde på "barnslig" adferd), bind deg en blomsterkrans, gjør det du har lyst til og ikke la deg skjems av det. Tenk om vi alle hadde turt å være litt mere barnslige, da hadde vi hatt det mye bedre tror jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå