Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest vimselot
Skrevet

Har nylig hørt om dette stedet, men hva er det som skjer? Hvorfor er ikke dyrebeskyttelsen inne i bildet? Mattilsynet? I følge denne linken ble flere hunder fjernet, hvorfor ikke alle?

http://www.gammelsrud.com/

Har flere linker, men det er bare å google på nrk østfold og løken gård.

Noen jeg har snakket med, om dette mener at det bare er ungdom som oppunerer, men jeg er ikke sikker...

Jeg er jo ikke ungdom da, men det virker som om unge mennesker i mange land er opptatt av løken gård. Klarte ikke lese alt, ble kvalm rett og slett...

Hva skjer egentlig der på den gården i Østfold?

Videoannonse
Annonse
Gjest Frysepulver
Skrevet

Jeg har venner som har fått sin hund derfra, intet galt med han.

Gjest vimselot
Skrevet

Så hva er galt der da, siden det går så mange rykter og har vært på nyhetene?

Skrevet
Har nylig hørt om dette stedet, men hva er det som skjer? Hvorfor er ikke dyrebeskyttelsen inne i bildet? Mattilsynet? I følge denne linken ble flere hunder fjernet, hvorfor ikke alle?

Noen jeg har snakket med, om dette mener at det bare er ungdom som oppunerer, men jeg er ikke sikker...

Jeg er jo ikke ungdom da, men det virker som om unge mennesker i mange land er opptatt av løken gård. Klarte ikke lese alt, ble kvalm rett og slett...

Jeg bor nabokommunen til Løken gård og kjenner saken litt fra lokalavisa. Så vidt jeg har fått med meg har det vært noen aksjoner fra dyrevernsaktivister mot gården. Slik saken fremstilles i lokalavisa fortoner det seg som om aktivistene vil tjene betydelig på å sette seg inn i demokratiske spilleregler. Om det skyldes avisas fremstilling av saken eller aktivistenes iver, det skal være usagt fra min side.

Skrevet
Jeg har venner som har fått sin hund derfra, intet galt med han.
De gir jo ikke bort skadde hunder da, men de levere dyr til andre land for å utføre forsøk på dem. Det er galt og horriblet at det skal være lov!

Det er så forkastelig at jeg blir kvalm.

Gjest Gjest_Hei_*
Skrevet

Gå til Smaalenene.no og søk på Løken gård. Der er det mange avisoppslag om dette.

Jeg tror egentlig at hundene på Løken gård har det mye bedre enn mange andre hunder. De lever et godt liv mens de lever. Når det skal gjøres medisinsk forskning på dem, legges de i narkose, og de avlives etter forsøket uten å våkne fra narkosen.

Det er mange dyr som trenger at noen sloss for dem mer enn hundene på Løken gård.

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet (endret)

Husker for en stund siden at Løken fikk mye trøbbel fordi de tok over omplasseringsbikkjer til å avle fram forsøksdyr på. Det er jo ikke så ille, men problemet var at de sa til de de overtok dyrene fra at de skulle holdes som familiehunder i deres hjem...

Vet ikke heeeelt om det er sant, men husker jeg var med en diger diskusjon om de burde stenges pga. det. Noen mente ikke, fordi det ikke var de omplasserte bikkjene som ble brukt som forsøksdyr. Andre, inkludert meg, mente det var helt feil måte å gå fram på, fordi de løy om hvordan bikkjene ble holdt, og hva de skulle brukes til (skulle jeg omplassert bikkjene ville jeg hvertfall ikke at de skulle brukes til å avle fram dyr til forsøk).

edit: Sjekke linken først ja... Det var jo det saken der de måtte frigi hundene handlet om...

Endret av Pia 30.08.08
Skrevet
De gir jo ikke bort skadde hunder da, men de levere dyr til andre land for å utføre forsøk på dem. Det er galt og horriblet at det skal være lov!

Det er så forkastelig at jeg blir kvalm.

Dyreforsøk er ikke sort-hvitt. Jeg går ut i fra at du såvel som de aller fleste andre setter pris på medisiner som virker. For å finne medisiner som virker (både for dyr og mennesker) så må disse prøves ut. Først blir de beregnet og analysert før de prøves ut på større og større dyr helt til det er mennesker som blir med i forsøksgrupper. Sluttresultatet er medisiner som kan hjelpe oss, deg og meg og tante Olga og mange, mange fler. Ville du vært disse medisinene foruten?

Dyreforsøk i kosmetikkindustrien er selvfølgelig forkastelig, og er heldigvis i sterk retur.

Jeg tror egentlig at hundene på Løken gård har det mye bedre enn mange andre hunder. De lever et godt liv mens de lever. Når det skal gjøres medisinsk forskning på dem, legges de i narkose, og de avlives etter forsøket uten å våkne fra narkosen.

Jeg har sett bilder fra Løken Gård av hunder som løper fritt på store områder. Forskriftene for avl på forsøksdyr er så strenge at de dyrene som har sin hverdag der har det minst like bra som størsteparten av hundene i Norge er jeg overbevist om. De får tettere oppfølging av vetrinærer enn andre, de blir foret for å oppnå optimal helse og de får det stellet de trenger. Det som det kan skorte på i forhold til en familiehund er vel oppmerksomheten siden det er så mange som skal ivaretaes.

Husker for en stund siden at Løken fikk mye trøbbel fordi de tok over omplasseringsbikkjer til å avle fram forsøksdyr på. Det er jo ikke så ille, men problemet var at de sa til de de overtok dyrene fra at de skulle holdes som familiehunder i deres hjem...

Vet ikke heeeelt om det er sant, men husker jeg var med en diger diskusjon om de burde stenges pga. det. Noen mente ikke, fordi det ikke var de omplasserte bikkjene som ble brukt som forsøksdyr. Andre, inkludert meg, mente det var helt feil måte å gå fram på, fordi de løy om hvordan bikkjene ble holdt, og hva de skulle brukes til (skulle jeg omplassert bikkjene ville jeg hvertfall ikke at de skulle brukes til å avle fram dyr til forsøk).

Dette er vel hovedproblemet til Løken Gård, at de ikke er ærlige mot de som de kjøper valper fra eller overtar hunder fra, sammen med den manglende åpenheten om virksomheten på gården.

Gjest vimselot
Skrevet (endret)
Dyreforsøk er ikke sort-hvitt. Jeg går ut i fra at du såvel som de aller fleste andre setter pris på medisiner som virker. For å finne medisiner som virker (både for dyr og mennesker) så må disse prøves ut. Først blir de beregnet og analysert før de prøves ut på større og større dyr helt til det er mennesker som blir med i forsøksgrupper. Sluttresultatet er medisiner som kan hjelpe oss, deg og meg og tante Olga og mange, mange fler. Ville du vært disse medisinene foruten?

Dyreforsøk i kosmetikkindustrien er selvfølgelig forkastelig, og er heldigvis i sterk retur.

Jeg har sett bilder fra Løken Gård av hunder som løper fritt på store områder. Forskriftene for avl på forsøksdyr er så strenge at de dyrene som har sin hverdag der har det minst like bra som størsteparten av hundene i Norge er jeg overbevist om. De får tettere oppfølging av vetrinærer enn andre, de blir foret for å oppnå optimal helse og de får det stellet de trenger. Det som det kan skorte på i forhold til en familiehund er vel oppmerksomheten siden det er så mange som skal ivaretaes.

Dette er vel hovedproblemet til Løken Gård, at de ikke er ærlige mot de som de kjøper valper fra eller overtar hunder fra, sammen med den manglende åpenheten om virksomheten på gården.

Spurte bare, men vet dette er intelligente pengefolk, som har en fasade (trur dere de er dumme eller?...jmfr myndighetene)

Jeg vet ikke jeg, bare spør, fordi jeg leste om Løken gård, og noen kjenner noen som kjenner noen, og noen mener det og andre ikke...

Jeg havna plutselig i en østfold-avis, og da begynte jeg å lure, men jeg lurer også på hvor mattilsynet er i denne saken?

Dvs, jeg hater forsøk dyr etc. Jeg bruker ikke sminke basert på det. Jeg vil heller dø ung enn å dytte i meg piller som gjør meg halvveis klin gal (bivirkninger, men hører ikke hjemme i denne tråden)

Skal lese litt mer, vet ikke, hvis aktivister er engasjerte, men de kan jo bli så fanatiske...eller?

Trur dere de gutta der ikke har en offentlig rolle som er ok og mer enn ok?

Jeg vil ikke blande meg inn i saken, jeg har hatt nok, men nå har jeg blandet meg inn, på en måte da... men aktivister, ja til dem, de tjener saken om dyr blir mishandlet.

Jeg trur bare ikke at noen aktivister komme r til løken gård for å lage det gæli eller for å få oppmeksomhet.

Mitt råd til de som er i mot løken gård, er å kontakte mat-tilsynet, jeg har inside-info om at dette er pengesterke menn.

Dvs at de har tett kontakt med fylkesveterinær i fylket osv.

Endret av vimselot
Skrevet

Aktivister gjør ofte dyr vondt.

De slipper løs dyr som f eks på Løken Gård - hvilken forutsetning har disse dyrene for å klare seg ute i skogen?

De har sluppet løs hunder og også forgiftet hunder på hundeutstillinger.

Det er kjent at de torturerer dyr og filmer det for så å legge ut på sine sider som bevis på andres grusomheter mot dyr og dermed vinne nye tilhengere.

Pluss mye mye mer. Dyrevernsaktivister er bra at finnes, de som jobber for dyrs rettigheter. De dyrevernsaktivistene som bedriver slik aktiviteter som nevnt skulle blitt sluppet av på Bjørnøya og se hvor lenge de hadde klart seg uten hjelpemidler - slik de gjør mot de dyrene de setter "fri".

Det er mulig medisiner er uinteressant for deg vimselot, men jeg er veldig glad for at f eks vaksiner er tilgjengelige. Når jeg brakk tåa her tidligere i sommer var jeg også veldig glad for at det fantes smertestillende. Når min far fikk slag var jeg veldig glad for blodfortynnende og smertestillende osv.

Du har tidligere nevnt at du er allergiker vimselot, må vel gå ut i fra at du kjører naturmetoden og ikke allergimedisiner utskrevet av legen da ;)

Skrevet

Denne gården driver med forsøk på beaglehunder.

De lever hele livet i smerte for så og dø.

Desverre er dette mer valig i Norge enn vi liker å tro.

Løken er et veldig beryktet sted, har selv vært med å demonstre der.

Det er forsøksdyr mange steder i Norge, f.eks på rikshospitalet der de har katter som blir behandlet på den verste måten..

Anbefaler boken "kan du ikke tale?" av Elin Brodin..

Her kan du lese om sannheten om Norge og dyremisbruk satt i system..

Skrevet (endret)
Aktivister gjør ofte dyr vondt.

De slipper løs dyr som f eks på Løken Gård - hvilken forutsetning har disse dyrene for å klare seg ute i skogen?

De fleste aktivister som slipper ut hunder/mink/rev gjør det ikke fordi de tror at dyrene kommer til å overleve i naturen. De er fullt klar over at dyrene høyst sannsynlig sulter i hjel, blir tatt av andre rovdyr eller blir påkjørt.

Grunnen til at de likevel gjør det, er fordi de anser det som det minste ondet at dyrene dør av sult innen en uke enn at de skal fortsette å leve det grusomme livet de lever på gården/pelsfarmen i flere måneder. I tillegg vil ikke gården/pelssdyrfarmen få profit av dem mer.

Hvis noen torturerer dyr for å bevise noe som er falskt, eller de forgifter utstillingshunder, så er det mer enn horribelt. Det er faktisk groteskt. Hvor har du hørt dette?

Endret av Tabris
Skrevet (endret)
Denne gården driver med forsøk på beaglehunder.

De lever hele livet i smerte for så og dø.

Desverre er dette mer valig i Norge enn vi liker å tro.

Løken er et veldig beryktet sted, har selv vært med å demonstre der.

Det er forsøksdyr mange steder i Norge, f.eks på rikshospitalet der de har katter som blir behandlet på den verste måten..

Anbefaler boken "kan du ikke tale?" av Elin Brodin..

Her kan du lese om sannheten om Norge og dyremisbruk satt i system..

Det drives ikke forsøk på Løken Gård. De avler dyr som selges til dyreforsøk andre steder.

Skal vi anta at også du ikke bruker medisiner da? Du vaksinerer heller ikke dine barn eller dyr?

Endret av Frey
Skrevet
Hvis noen torturerer dyr for å bevise noe som er falskt, eller de forgifter utstillingshunder, så er det mer enn horribelt. Det er faktisk groteskt. Hvor har du hørt dette?

Jeg trodde det var rimelig velkjent at peta f eks har gjort dette flere ganger jeg. Målet helliger midlet osv. Har vært oppe i media i alle fall, men jeg husker ikke hvor eller når jeg sist leste noe om dette.

Gjest vimselot
Skrevet (endret)

Jeg veit da for fanden at Løken gård ikke driver ulovlig, men når de (les myndighetene, fylkkesveterinæren i Østfold) har tatt bort noen hunder, pga mis-skjøtsel, hvorfor tar de ikke ALLE VEKK???

Jeg er i mot dyreforsøk, jeg dør gladelig før jeg tar en medisin som først er prøvd på mus, deretter kanin, så hund, katt, hest, gris...selv om jeg sikkert har gjort det, men siden svin har kun par gener som mangler oss mennesker, så hvorfor forske på alle de andre først, også grisen, også en ape etterpå... hvis man skal forske da.

Og hvorfor forskes det ikke på planter, alger osv.

Hva foregår oppe i hue på de gutta der, som driver den gården, men som ikke bor der iflg. folkereg.

???

De kan umulig være glad i dyr, men glad i penger.

www.nrk.no.nyheter/distrikt/ostfold/1.1612649

Endret av vimselot
Skrevet
Og hvorfor forskes det ikke på planter, alger osv.

Det gjøres det da ganske mye. Genmanipulerte tomater har vel allerede havnet i butikken. Norge var en gang i tiden i forkant med å utvikle en korntype som ga mye mer mat enn sine forgjengere. Denne ble satt inn i produksjon for å redusere matnøden i enkelte steder i Afrika. Reddet mange mennesker fordi man forsket på planter.

Gjest vimselot
Skrevet
Det gjøres det da ganske mye. Genmanipulerte tomater har vel allerede havnet i butikken. Norge var en gang i tiden i forkant med å utvikle en korntype som ga mye mer mat enn sine forgjengere. Denne ble satt inn i produksjon for å redusere matnøden i enkelte steder i Afrika. Reddet mange mennesker fordi man forsket på planter.

Javel, ingen visste jo det :kaffe:

Skrevet
Har nylig hørt om dette stedet, men hva er det som skjer? Hvorfor er ikke dyrebeskyttelsen inne i bildet? Mattilsynet?

Dyrebeskyttelsen har ikke myndighet til å gjøre noe. Det er en frivillig organisasjon. Så de kan ikke klandres for ikke å gripe inn. Dyrevernet i Norge er underlagt mattilsynet, og de prioriterer ikke akkurat dyrevern.

Som noe skrev her så er det en ting hva de bruker dyra til. Her kan det være vanskelig å gi noe fasit svar.

Men det som er helt forkastelig er at de har skaffet noen av dyrene uten å fortelle om hva de skal brukes til.

Gjest vimselot
Skrevet
Dyrebeskyttelsen har ikke myndighet til å gjøre noe. Det er en frivillig organisasjon. Så de kan ikke klandres for ikke å gripe inn. Dyrevernet i Norge er underlagt mattilsynet, og de prioriterer ikke akkurat dyrevern.

Som noe skrev her så er det en ting hva de bruker dyra til. Her kan det være vanskelig å gi noe fasit svar.

Men det som er helt forkastelig er at de har skaffet noen av dyrene uten å fortelle om hva de skal brukes til.

Ja, det er forkastelig, nå har hun ape-dama valgt seg ut et selerbrert panel av menn som skal foretelle om menn... (Karita B-

og det måtte jo nesten skje...

Har mattilsynet myndighet kun i visse kommuner? (bestikkelser og vennskap osv)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...