Gå til innhold

P-plaster

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest lllllll

Jeg vurderer og begynne med P-plaster da jeg ikke kan bruke spiral mer.

Noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har brukt p-plaster i tre mnd og vil si at det har funket helt greit, men har allikevel sluttet....

Fordi jeg synes ikke stort om de fordi merkene er store, de sitter ikke godt i kantene og ser fort stygge og sjusketet ut.... Men, ingen bivirkninger utover det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

Jeg er på den 4. måneden med plaster. Syns ikke det er noen problemer. Det eneste er at det gjør litt vondt å ta det av.. hehe. Har ikke opplevd at de blir stygge, og jeg dusjer hver dag.

P-piller blir jeg veldig kvalm av. Plasteret har ikke gitt meg noen merkbare bivirkninger :) Eneste er at det er litt dyrt. 300,- for 3 mnd, mens med p-piller var det 150,- for 6 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg holder på med min 3. måned med p-plaster. Er veldig fornøyd. Ingen bivirkninger så langt :)

(Men plasteret kan se litt sjuskete ut de siste dagene, men men,...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

Jeg har og brukt det nesten et år nå. Syns det fungerer greit.

Var en del kvalm i starten, men det gikk seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har brukt det over et år nå og har ikke hatt noen bivirkninger. Sitter bra og blir ikke spesielt stygt synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte det i nesten ett år, men måtte slutte siden huden min reagerte ganske kraftig. Mens jeg hadde plasteret på klødde det skikkelig, og når jeg fjernet det ble det stort røde merker i tillegg til at huden ble supertørr. Merkene og den tørre huden ble der i ukesvis. Etter hvert så jeg rett og slett ikke ut! Bortsett fra det hadde jeg ingen bivirkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde det et par måneder. Syntes det fungerte greit, men puppene mine ble så mye større av det. :sexy:

Ikke spesielt ønskelig når du er 155 cm høy, bruker str 36 og har bh-str 70DD fra før.

Derfor sluttet jeg på dem ganske kjapt. Bortsett fra det var jeg fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble kvalm av p-piller, og etter et års tid på plasteret begynte kvalmen å gjøre seg gjeldene igjen... Så jeg har sluttet. Jeg merket en del humørsvingniner også :-? (Ja, jeg har gitt opp hormonprevensjon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...

hvordan får dere plasteret til å sitte på og er det like sikkert som p piller etc, hva skjer om man tar det av en dag er man beskytta da etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plasteret sitter godt. Man kan dusje og bade uten problemer. Det er sikrere enn p-piller i den forstand at man er beskyttet når man er syk og kaster opp. Plasteret har også en sikkerhetstid på to dager. Tar man det av er man beskyttet av de hormonene man har i blodet i en til to dager.

Når jeg tok av plasteret før jeg skulle ha mensen, gikk det to dager før den kom. Jeg har nå sluttet på plasteret fordi: Jeg hadde fremdeles null sexlyst (mista den når jeg begynte på hormonprevensjon). Jeg fikk røde, kløende, tørre merker av plasteret, og det ble skittent i kantene etter noen dagers bruk.

Nå går jeg på kobberspiralen, og bortsett fra småblødninger og mere kviser, er alt bra. Småblødningene har jeg fordi systemet ikke er kommet i gjenge enda, og kvisene fordi...vel det er jo hormonene det. Men nå skal jeg til legen og be om tetracyklin for å bli kvitt de. Sexlysten er myye bedre. ;)

Trådstarter: Hva med å prøve Cerazette? De inneholder bare et hormon, og gir mindre bivirkninger enn piller og plaster.

Endret av Saeria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

Jeg ble kvalm, svimmel og ør av det. Det birdo sannsynligvis til at immunforsvaret mitt ble veldig lavt, noe som førte til at jeg var syk i lange tider og måtte følges opp av lege. Jeg ble anbefalt å slutte med det og begynte deretter på Cerazette. Kunne ikke vært fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er nokså fornøyd, ikke spesielle bivirkninger, bortsett ifra at jeg blør veldig uregelmessig..har gått på det siden i sommer.. så er litt rart syns jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...